Dressuur met Mika.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xWildrose

Dressuur met Mika.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 22:22

Eind van de middag ging ik met Mika rijden, een vriendin van mij ging foto's maken. De laatste keer dat we foto's hadden gemaakt was vorig jaar zomer, dus vond het wel tijd voor nieuwe. En deze foto's wil ik graag met jullie delen.

Gegevens Mika;

Naam: Monika, maar ik noem der altijd Mika.
Leeftijd: Eind april word ze alweer 17.
Vader: Hattrick
Vader van moeder: Statuar.
Niveau: B met 6 winstpunten (3 wedstrijden gereden) (Ze heeft bij de vorige eigenaar M1 gelopen ;p)

Ik rij nu bijna 2 jaar op Mika we hebben zo onze ups en downs gehad, Mika die een ernstige verzuring had, ik die er hard afviel waardoor ze eerst dachten dat mijn bekken gebroken had, achteraf bleken alleen de banden van mijn bekken uitgerekt te zijn. En zo zijn er nog wel meer dingen. Maar gelukkig zijn we er telkens alle 2 boven op gekomen. 19 februari zijn we toen voor het eerst gestart (Heb de filmpjes van mijn proeven hier ook geplaatst) Ondertussen hebben we 3 wedstrijden gereden en eigenlijk gaat het gewoon heel fijn, we blijven gewoon vooruit gaan. Natuurlijk kunnen er dingen nog veel beter, maar dat hou je toch ;p

Mijn verbeteringpunten:
- Tenen na binnen
- Soms benen langer maken, ik ben geneigd om ze op te trekken
- Achterhand er beter bij houden, vooral in de stap dan kan ze echt kort lopen achter
- Mijn handen.. -.-

Ik rijd met lussenteugel, omdat ik rechts weinig kracht heb en het nogal moeilijk vind om mijn hand stil te houden (Slechte fijne moteriek). Ik heb namelijk met mijn geboorte een plexus brachiale laizy opgelopen. Ik heb ook een dispensatiepas dus mag met wedstrijden met deze teugel rijden. :)

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, dus hierbij de foto's:
(Het kan zijn dat van linkerkant of rechterkant meer foto's zijn gemaakt, maar dat is dan toeval ik heb beide kanten zo goed mogelijk verdeeld met alle gangen ;p Ik zag namelijk dat ik sowieso al op 1 kant geen stap foto's heb, maar heb natuurlijk wel op die kant gestapt maar daar zijn dan gewoon geen foto's van. :) )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zweven (A)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik sta open voor kritiek en tips, maar graag wel opbouwend. :)
Laatst bijgewerkt door xWildrose op 19-03-11 22:29, in het totaal 2 keer bewerkt

astridelise

Re: Dressuur met Mika.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:27

Voor het mooie en een betere zit in de galop mogen de beugels wel langer.

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 22:41

Oke bedankt, ik had ze eerst ook langer. Ik heb ze laatst alleen korter gedaan omdat ik voor mijn gevoel niet altijd genoeg druk op mijn beugel heb en dan weleens mijn beugels verlies. Maar toen ik deze foto's zag had ik ook al zo iets van dat ik ze voortaan toch maar weer langer moet maken. Ik verlies ze niet zo vaak, maar ik wilde dit proberen of dit beter zat. Maar voor het beeld is het gewoon echt minder .;p Dus dat word ze weer langer maken :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:44

Ik zou je paard nog geen 17 geven hoor!

Wat mij erg opvalt, is dat je paard op bijna alle foto's een geopende mond heeft. Ik zie een erg strenge hand, die teveel met het hoofd bezig is. Probeer meer naar voren te rijden, van achteren uit naar je hand toe. Teugels wat langer, en meer lengte in de hals!

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 22:51

Haha, ja ze gedraagt zich ook vaak niet zo ;p

Ja dat klopt wel, maar wat gewoon het probleem is dat ik me zeg maar aan de lussen moet houden. Als ik 1 lus losser doe dan heeft ze zeg maar teveel lengte, komt ze veel te rond. Maar ik heb geen foto's van het los rijden, maar ik rijd altijd ogneveer 30 minuten met 1 lus losser om goed los te komen. Als ze ontspannen en los voelt dan pak ik de lus strakker om zeg maar beetje de dingentjes te oefenen in de proef enzo. Eigenlijk had ik dus gewoon zo'n lus er tussen moet hebben, maar zonder deze teugel kan ik gewoon echt niet met mijn arm.

En bedankt voor je reactie :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:54

Bedoel je met lussen dat je met een jacht teugel rijdt? Rij je daar ook de wedstrijden mee? Want dat is niet toegestaan. Probeer anders eens met een gewone teugel te rijden, die kun je makkelijker korter of langer maken. Zoals het op de foto's is, is het in ieder geval niet erg prettig voor je paard.

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 22:56

Zoals ik al in mijn begin post vermeld heb, heb ik een dispensatie pas en mag ik met deze teugel rijden. Ik rij voor aangepast sport. Omdat ik een handicap aan mijn rechter arm heb (Plexus brachiales lazy);p
Laatst bijgewerkt door xWildrose op 19-03-11 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:57

Excuses, het is al laat, ik heb mijn leesbril niet op ;-), niet gelezen. Dan zeg ik daar verder niets meer over! Zou toch dan wel proberen met een lus langer te rijden, meer ruimte, en wat ronder is helemaal niet erg, zeker niet in de lagere klasses!

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 23:01

Maak niet uit :) Oke bedankt ;p Ik zal de volgende keer een keertje de hele tijd met rijden met 1 lus losser rijden, i.p.v de helft. ;p

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:02

Doe dat, en maak er eens foto's van, zodat we verschil kunnen zien! Ben erg benieuwd!

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 23:08

Is goed, zal ik doen. Vandaag was ze braaf, buiten het feit om dat ze zich 2 keer echt kapot schrok. Maar normaal, vooral al als het donker is (In binnenbak is dan les en heb school dus moet dan wel s'avonds rijden) dan blijft ze het gewoon eng vinden buiten. In het begin gaat het nog wel, maar op een gegeven moment word ze ineens heel druk. En dan gaat ze er ineens van door. Ik heb er echtr geen probleem mee als dit een keertje gebeurd, maar als ze eenmaal bezig is blijft ze het maar doen. En als ik dan de lus losser heb kan ze veel meer met haar hoofd overal heen, ik weet dat ik dan ook wel moet ontspannen en dat het misschien juist beter is als ik hem dan losser heb maar ze word dan gewoon echt druk en dan begint ze echt te stuiteren ...

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 23:31

Maar ik ga het in ieder geval de volgende wel doen, alleen denk niet dat er volgende keer gelijk foto's gemaakt kunnen worden. Ik zal er voor zorgen dat ik gewoon zo snel mogelijk foto's heb ter vergelijking ;p

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:40

IK kan me goed voorstelen dat je door die nare val nu probeert om haar bij je te houden maar op de foto's loopt ze toch wat te vaak iets achter de loodlijn, ook begrijpelijk gezien je handicap maar probeer in je training ( als ze zich gedraagt) die neus toch wat meer eruit te rijden. Het ziet er verder helemaal niet slecht uit dus op naar de L1. Als je je paard meer ruimte geeft van voren dan gewoon lekker tempo rijden en dan zoekt ie je hand vanzelf op, dat de neus dan eerst op plekken is waar die niet hoort is niet erg, gewoon lekker actief doorrijden.

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 23:45

Daar heb je gelijk in, hier kan ik wel iets mee. Bedankt! Maar zoals ik al zei ik zal proberen om binnenkort weer foto's te plaatsen waarbij ik de lus dus losser heb ;p

eelk148

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 10:34

mischien kan je om beter met lange benen te rijden ook eens zonder beugels rijden??

dat helpt mij altijd ik wil ook altijd me beugels veel korter dan rij ik even 10 min tot 20 min zonder beugels en dann merk ik dat ze toch wel erg kort zitten en heb ik ze weer een tijdje lang mischien een tip voor jou

suc6 ermee wel een mooi paard

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 11:33

Oke bedankt voor de tip, ja in de les moesten de andere dat ook laatst doen. Alleen omdat ik volgende dag wedstrijd had ging ik dat niet doen. Dus nu ben ik aankomende vrijdag aan de beurt ;p

Dankjewel, ja het is mijn hottie <3