Filmpjes Bugatti @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiona

Filmpjes Bugatti @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 21:09

Bugatti (v Riverman) is een 4.5 jarige ruin. We vormen nu al enkele maanden een combi. In het begin kon ik er weinig mee beginnen ondanks die toch wel goed was aangereden. Ik probeer hem nog wat lekkerder op ze eigen benen te laten lopen Graag tips hier over. Als we er klaar voor zijn wil ik L2 met hem startte maar dat duurt nog wel even voordat we op dat niveau zijn. Ik probeer nu met de training om lekker voorwaarts te rijden en schakelingen en overgangen te rijden. Ook neem ik het inbuigen mee om te zorgen dat die wat losser in de hals komt. Hij houdt namelijk nog beetje vast in de kaaklijn. Op de rechterhand mag die nog wat losser worden. Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven ander wordt me topic weer gesloten :(

Deze is van vorige week. (10 maart)
1e filmpje: Hier moet die af en toe proesten en dan trekt die me uit het zadel. Ook steek ik me benen af en toe af in een overgang.
http://www.youtube.com/watch?v=k1Z7fCTF5rU

2e filmpje: Deze is van gisteren.
http://www.youtube.com/watch?v=tAAi-pwWuyA

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 15:41

Fijn al die reacties :+

LisErm94

Re: Filmpjes Bugatti @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 15:43

Ik vind het er al netjes uitzien:)
Wel op je kont blijven zitten in de galop.

JustHelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:19

Het ziet er idd heel goed uit!
Let soms wel op je kapstokjes, maar dit is zeker niet altijd het geval ;)

Succes.

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 18:10

Bedankt voor de reactie :D
Ik zal het commetaar meenemen ;)

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:17

Ik vind dat hij prachtig zijn hals op lengte maakt en echt zelf het bit opzoekt! Zijn rug is ook mooi bol. Het ziet er ontspannen uit, soms iets zwaar in de hand. Hij mag nog wat actiever in het achterbeen, hierdoor zal je aanleuning wat fijner en lichter worden doordat hij zichzef meer gaat dragen op het achterbeen. En voor jou zelf: Druk je hakken niet teveel uit want dan krijg je spanning in je benen en dat gaat ten koste van je zit. Maar het is fijn om naar te kijken hoor!

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 18:26

kamille schreef:
Ik vind dat hij prachtig zijn hals op lengte maakt en echt zelf het bit opzoekt! Zijn rug is ook mooi bol. Het ziet er ontspannen uit, soms iets zwaar in de hand. Hij mag nog wat actiever in het achterbeen, hierdoor zal je aanleuning wat fijner en lichter worden doordat hij zichzef meer gaat dragen op het achterbeen. En voor jou zelf: Druk je hakken niet teveel uit want dan krijg je spanning in je benen en dat gaat ten koste van je zit. Maar het is fijn om naar te kijken hoor!

Dankje wel voor je reactie. Hij is de laatste tijd niet echt zwaar in de hand. Was die eerst wel maar dat heb ik er nu zo goed als uit :o

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:56

Ziet er lekker ontspannen uit, leuk om naar te kijken!
Commentaar is hierboven al gegeven, maar wat me wel op viel, ik weet niet of dit klopt maar het laatste filmpje galop lijkt het net of je je handen een beetje vasthoud bij het zadel?
Nog veel succes, jullie zijn een leuke combi :)

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 19:04

Vionaa schreef:
Ziet er lekker ontspannen uit, leuk om naar te kijken!
Commentaar is hierboven al gegeven, maar wat me wel op viel, ik weet niet of dit klopt maar het laatste filmpje galop lijkt het net of je je handen een beetje vasthoud bij het zadel?
Nog veel succes, jullie zijn een leuke combi :)

Haha, nee ik houd me handen niet vast aan het zadel :P Maar ik heb ze idd wel vlak bij het zadel opgesteld :j

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:00

Ziet er fijn en ontspannen uit, bij de galop goed je handen dragen en op je kont zitten.

(Hoe heb je hem zo ontspannen gekregen, wil je mij even pb'en?)