Ah, daar hebben we Loeki! Zoals je misschien wel weet heb ik ook een tijd op Loeki gereden, dus ik weet hoe sterk ze zich kan maken, maar wat je vooral niet moet gaan doen is trekken! (heb zelf ook nog een tijdje met teugels op normale bitring gereden, en dit ging eigenlijk beter, maar ik denk niet iedereen dat zomaar mag doen.) Wat ik ook een aantal foto's zie is dat ze zich scheef maakt naar links, dat herken ik ook, dit kun je wel een beetje oplossen door je benen niet af te steken, maar toch te proberen je rechterbeen eraan te houden. En het tempo, tja, dat blijft lastig Zelfs na een aantal maanden op Loeki gereden te hebben vond ik het nog moeilijk om haar constant op een rustig tempo te laten lopen. Veel succes de volgende keer en geniet van deze lieve pony!
Wat heerlijk dat jullie buiten kunnen rijden! Op sommige foto's loopt ze heel netjes, zeker in de galop.
Op foto 2 en 3 zie je goed hoe ze zich vast zet op rechts. Ik ga proberen het goed te zeggen, maar dit is een punt waar ik zelf ook nog vaak tegenaan loop, dus correct me if I'm wrong! Maar volgens mij moet je op het moment dat ze sterk wordt op rechts met je rechterbeen naar je linkerhand toe rijden. Dus zodra je voelt dat ze zich vast zet druk je haar als het ware met je rechterbeen opzij, maar vang je dat op met je linker teugel. Dit is lastig, zeker omdat Loeki liever vooruit dan opzij gaat voor je been, maar ik denk dat Martijn je daar vast bij zal helpen. Wat betreft het tempo ken ik de theorie: ophouding op twee teugels blijven maken, en veel voltes, overgangen en echt remmen als ze door je heen loopt. Maar de praktijk is natuurlijk een ander verhaal, ik race ook maar al te vaak door de bak, haha.
Verder ziet het er goed uit hoor! Ondanks het zadel heb je een mooie zit!
StefanieT
Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-11 19:42
-
Laatst bijgewerkt door StefanieT op 27-09-25 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt
StefanieT
Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-11 17:44
-
Laatst bijgewerkt door StefanieT op 27-09-25 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Wat een leuke fjord! En je mag heel blij zijn om te rijden op een paardje wat zich sterkt maakt als je aan de teugel gaat "trekken". Zo leer je goed om van het bit af te blijven, en vooral met je zit te gaan werken. Ik snap wel dat dat niet altijd makkelijk voor je is. Slim trouwens van je om met bodyprotector te rijden!
Een leuke oefening voor jullie (als je instructrice het goed vindt, of anders met een keertje vrij rijden). Teugels helemaal los, en Loeki de baan door sturen met je zit. Dus volte links, volte rechts, gebroken lijn etc. Dit is echt heel lastig in het begin, maar ontzettend leuk om te doen. Als het in stap goed gaat kan je het ook in draf proberen.