Bonnie en ik weer op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ruth91

Bonnie en ik weer op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 18:34

Hallo!

daar ben ik weer eens, haha, ons derde toppic!

toppic 1: [RT-HAW] eerste foto's van mij en Bonnie!
toppic 2: [RT-HAW] zijn bonnie en ik klaar voor de B?

nog even kort over het paard:
Bonnie SP is een Engels Volbloed (06-06-1997) van 1.68 Vader: Averax, Moeders vader: Ballad Rock

ik rijd haar sinds augustus 2010 dus nu ongeveer aan half jaar!
we hebben om de week priveles en af en toe groepsles.

we begonnen met vooral veel lang en laag, nagevelijk en ontspannen rijden. ze valt dan echter erg op de voorhand (ikzelf ook haha) en is niet zo actief. nu probeer ik de teugels korter te pakken en dr wat hoger in te stellen, niet té we bouwen rustig op!
ben heel erg benieuwd of jullie vinden dat ik wat met het commentaar uit de vorige toppics heb gedaan en of er dus vooruitgang inzit! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

owja, zoals jullie op sommige foto's zien, waren ze met kranen en machines bezig aan de overkant van de bak, hierdoor was ze af en toe wat meer gespannen. reactie zou leuk zijn :)

PrimaDonna_

Re: Bonnie en ik weer op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:06

Als eerste, wat een lekker dier! :)

Ik heb je vorige foto's even bekeken en ik vind je echt vooruit gegaan! Bonnie natuurlijk ook :D.
Je houding is veel netter en rechterop geworden en je handhouding is ook netter, deze zou je nog wel iets meer bij elkaar mogen houden en wat meer dragen.
Verder ben je goed bezig, lekker actief van achter naar voren :)
Misschien zou je, je beugels 1 of 2 gaatjes langer kunnen doen.. vind je beenligging nu namelijk erg kort waardoor je, je tenen gaat uitsteken.

Heel veel succes en ik vind je zeker klaar voor de B! :D

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:45

Ben het eens met PrimaDonna_
je beugels wat korter, maar je kunt de vooruitgang zien.
Super paardje ook!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:52

Ik ga mee met PrimaDonaa_. Jullie zijn duidelijk vooruit gegaan. :)
In de B zou ik gewoon lekker starten, misschien nog niet zozeer voor de winstpuntjes, maar zeker voor de ervaring. Ze loopt voor winstpunten denk ik nog wel te veel op de voorhand. Probeer je teugels nog wat korter te pakken en dan je handen wat meer voor je, terwijl je dan been geeft, biedt je dan lichte weerstand van voren. Veel korte (schijn)overgangen zijn heel belangrijk om haar wat meer op de achterhand te krijgen. Been is weg. Ze loopt nog wat te lang in haar lichaam, wat meer aan elkaar rijden maakt het beeld nog mooier. Verder vind ik jouw houding stuk beter dan eerst, maar je hebt nog wat spanning in je bovenlichaam, met name in je schouders en nek. Probeer af en toe eens heeel diep te zuchten en voel dat je al je spieren ontspant. Je moet jezelf rechtop houden met je buikspieren niet met je rug/nek. ;) Ik vind het een aansprekend paardje met een aparte aftekening op haar hoofd, wel zou ik haar liever wat voller zien. Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat je er wat mee kunt! :)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 20:03

bedankt primadonna, was zelf ook verbaasd haha! en stiekem wel trots :o

sarahsammie, beugels korter? langer bedoel je denk ik ook? :P

ik begrijp wat je bedoeld lisanne, ik kantel ook soms mn hoofd ook naar voren en mn rug dan naar achter, heel gek. af toe uit uitademen is een goeie ja! dat vergeet ik soms haha :o
we proberen dr al voller te krijgen, ze krijgt 3 kilo per dag en van ons na t rijden nog een schep muesli, daarnaast ligt er altijd hooi in dr stal maar t wil nog niet echt lukken, miss als ze strax weer op t land staat! :)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:22

Ik snap wat je zegt over je hoofd naar voren en je rug naar achter. Mijn instructrice zei een keer; doe alsof je een jongetje bent dat over zijn paard heen wil plassen. In die houding moet je dan je bekken kantelen en je bovenlichaam in mee laten gaan en vervolgens je buikspieren aanspannen om niet achterover te vallen. Als je snapt wat ik bedoel. :P Ja, dat uitademen vergeet ik ook nog wel eens, maar daardoor ontwikkel je echt spanning in je nek/schouders. Ik heb een tijdje tegen mezelf gezegd elke keer als ik langs de A kwam dan even checken of ik ontspannen was, helpt echt! En over dat voller krijgen, vers groen gras vol eiwitten doet wonderen. :D

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 20:36

haha, over je paard heen plassen _O- ik zal het onthouden! maar snap wat je bedoeld ja, dankjewel voor de tips! :)

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:45

Wat heb je een mooie houding en zit en wat heeft je paard een prachtig gecontroleerd en verzamelde galop.
Misschien kunnen je beugels idd wel één of meer gaatjes langer... Wordt het rijden in het begin soms wel moeilijker van, maar komt je been en hulp wel ten goede.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 08:07

Dankjewel! Galop is ze idd meer op de achterhand dan in draf :j als ik doorzit kan ik goed op mn houding letten, dus doe dat nu voornamelijk :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:45

het ziet er al weer stuk beter uit als vorige keer is wel leuk zo te zien dat jullie zo groeien :D
en lekker een b proefje gaan starten loopt idd nog erg op de voorhand maar dat gaat ook goed komen.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 13:17

dankje!
nog even de fysio afwachten en daarna wil ik idd lekker gaan starten :)

Rozamarijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:06

Ik vind het een rustig beeld geven.. Maar denk dat het paard meer kan dan dan hij/zij nu hier loopt. Ik denk dat als je je teugels korter neemt en er meer aan doet dat je haar/hem dan best aan het teugeltje kan laten lopen.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 11:04

bedankt voor je reactie rozemarijn, bedoel je met meer er aan doen meer voorwaarts of ook nog iets anders? en ze kan er nog iets meer door heen idd, dat gaat de ene dag beter als de andere :)