Mijn eerste wedstrijd, 185 punten (filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xAppelmoes

Mijn eerste wedstrijd, 185 punten (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 10:04

Hee,

13 maart had ik dan eindelijk mijn eerste (onderlinge) wedstrijd. Mijn moeder rijdt met dit paard ook wedstrijden, maar heeft nog geen wp gehaald.:+ Ik rijd dit paard nu vanaf november 2009, maar in april vorig jaar heeft ze 2 maanden stil gestaat door een blessure. Roxet is niet het makkelijkste paard, maar gelukkig gaat het steeds beter. De proef ging heel ontspannen, ze was alleen heel sloom terwijl ze normaal vrij voorwaarts is. :+ Ze middendraf moest veel meer en halsstrekken ook, hier werk ik dan ook aan. Ik had 185 punten.

Even wat info:

Roxet
bijna 13 jaar
Zuidhorn x Belfalas

Wat van het inrijden;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje van de proef:

Klik

Groetjes Larissa

Oedi

Re: Mijn eerste wedstrijd, 185 punten (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:40

Ten eerste: wat een prachtig beestje heb je onder je kont zeg!
Vind je trouwens echt dat ze sloom was? Naar mijn idee ging ze juist erg snel, maar kan ook aan mij liggen.
Ik vind het er verder netjes uitzien, let er alleen op dat je je tenen wat meer naar binnen draait ;)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:19

Ik heb het idee dat het paard op de foto's iets onder het tempo loopt, alleen is dat op het filmpje niet echt terug te zien. Ik vind het jammer dat je benen heen en weer gaan probeer je benen te ontspannen zodra je voelt dat het paard terug in tempo komt weer been geven, en niet elke pas ondersteunen ;)
Probeer ook je handen stil te houden elke keer als jij gaat staan gaan je handjes mee omhoog :=

Succes verder, en proficiat met je 1e (onderlinge) wp :)

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:01

Wil je ergens feedback op of?
Inderdaad denk om je tenen...

di_angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:03

ziet er goed uit, bovenstaande tips zijn inderdaad goede tips. vooral je benen stil houden zal ook veel schelen in de snelheid van je paard. hij moet in een bapaald tempo lopen, je houdt druk op de teugels zodat hij niet naar voren schiet maar tegelijk komt je been in zijn flank waardoor hij denkt weer te moeten gaan lopen. verder loopt het paard erg netjs hoor onder jou, super

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 13:16

Dankje allemaal,

Het klopt van mijn tenen, en handen en mijn benen die overal heengaan. Ik probeer er steeds aan te denken, maar het wil nog niet echt lukken. :')

Normaal is dit een paard waarbij ik meer aan het zorgen ben dat ze niet op de loop gaat, dan dat ik echt aan het rijden ben. Dit is echt de eerste keer dat ik moeite moest doen om haar aan het lopen te houden.

@ Mirr89,

Dit is de eerste x dat ik hier rijfoto's post, ik was gewoon benieuwd wat iedereen over het algemeen ervan vond. :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:38

mooi paard hoor en goed poepend de proef door haha
alleen je rechtervoet steekt uit
verder goed gedaan ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:03

Erg mooi paard, leuke combi. Alleen die voeten van jou en dat continu drijven met je hakken zijn storend. Het hals strekken is amper getoond, paard wordt dan ook onrustig in de aanleuning. En je zat daar continu op het verkeerde been. Aanspringen galop gaat ook niet echt lekker. Kortom best nog het nodige werk, mn basis. Let er ook op dat je op voltes de buiten teugel erbij houdt, op t filmpje zie ik te veel binnen teugel gebruik en te weinig buiten teugel.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:11

goed gedaan!! en ook een mooi paardje. maar waarom 'schop' je zovaak met je voet (en sporen)? en waarom heb je een rood lintje in de staart van je paard gewoon voor de sier of schopt ze naar andere paarden (heb dit weleens gelezen)?

student

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:20

Leuke proef om naar te kijken, ga zo door zou ik zeggen!
Als tips zou ik je mee willen geven dat je goed moet in de gaten moet houden of je op het goede been licht rijdt. In de proef zit je regelmatig fout namelijk... Als je staat geef je ook automatisch been en kun je (als je op het goede been zit) het binnenachterbeen activeren waardoor ze ook fijner gaat lopen.
Daarnaast kun je beter de hoeken door gaan rijden zodat je middendraf er beter uit gaat komen. De hoek daarvoor diep inrijden zodat ze iets terugschakeld en gaat meer gaat 'zitten' zodat ze kan verruimen over de diagonaal.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:26

echt prachtig paard! alleen wat mij ook heel erg opviel is dat je een groot deel op het verkeerde been zat! en zoals ook hierboven al genoemd, je kunt je benen nog proberen iets stiller te houden(: verder mooi gereden hoor!

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:33

Ziet er netjes uit voor een eerste wedstrijd! Erg vriendelijk ook :j
Probeer je paard wat meer van achter naar voor te rijden, dan zal het ook makkelijker worden om te verruimen. Verder vind ik het zonde van je te korte laarzen, dat stoort een beetje in het plaatje vind ik.
Veel succes verder!

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 18:22

Haha ja, halsstrekken is echt een aandachtspunt. Ik ben met mijn instructrice hard aan het werk om dit te verbeteren, sinds een halve maand loopt ze een beetje nagevelijk, en dit was voor ons doen al vrij goed.:)

En zoals ik al heb gezegd; ze was die dag voor haar doen sloom, normaal is de middendraf altijd voor een 7, bij mij dus alleen voor een 5. mijn moeder rijd haar met sporen en ik merk dat ze steeds minder op mijn been gaat reageren, ik rijd dus zonder sporen, ze reageert gewoon niet genoeg en hier zijn we dus ook mee bezig.

Hahah ja mijn chaps zijn te kort, ik ga zaterdag nieuwe kopen.:)

Bedankt voor alle tips, ik heb er echt wat aan! :D

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:30

Super zeg! Heel veel overgangen blijven rijden + schijnovergangen, als ze sloom is aan je been een keer wakker maken door veel overgangen te rijden waarbij ze op druk van je kuit al moet reageren (ik heb zelf ook een sloompie, ik ga vaak in het begin een paar keer halthouden, kuit aan drukken en dan geen reactie is een tik, kan ook vanuit stap of draf). Dit werkt bij mij in elk geval heel erg goed, zo kan ik haar ook zonder sporen lekker actief aan het been rijden :j misschien kan je dat eens proberen!
Succes :)

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:14

Mooi paard, maar volgens mij moet je toch meer werken aan ontspanning. op het filmpje lijkt het alsof ze enorm haar rug vasthoudt?

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:54

Allereerst wil ik graag zeggen dat ik je paard echt ongelooflijk mooi vindt! Tenen, benen en lichtrijden op verkeerde been vielen mij op, maar dat is hierboven al gezegd. Voor elke x dat je op het verkeerde been lichtrijdt krijg je een punt lager, dus probeer hier echt om te denken. Aangezien er veel draf in een B proef zit, kan je dit toch zo een aantal punten schelen. En wat betreft de sporen: als je paard goed aan je been is (consequent zijn!) zou je haar ook gewoon zonder sporen moeten kunnen rijden hoor, ookal rijdt je moeder wel met sporen. Je paard voelt echt wel verschil of jij er op zit of je moeder en zal snel genoeg doorhebben dat ze bij jou ook zonder sporen naar je been moet luisteren. Komt vast helemaal goed met jullie. Veel succes met je mooie paard!

tos2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:23

Leuk paard zeg!! Misschien iets meer met de ontspanning bezig gaan, maar jullie komen er zeker!!
Veel plezier samen.. :)

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:05

Volgensmij rij je ook af en toe op het verkeerde been.
Ik kan het niet super duidelijk zien door mijn trage computer :D.
verdere tips zijn al gegeven.
Veel succes meet je mooie paardje ;).

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:09

Probeer inderdaad zelf stiller te zitten, dat geeft zoiezo al een fijner beeld. Ik vind ook niet dat je 'sloom' de proef door rijd, maar probeer het wel iets activer te rijden, zodat het er beter uit ziet.