Kan helemaal geen been geven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amillia

Kan helemaal geen been geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 22:16

Tja, zat te twijfelen tussen hier en medisch gezien ik toch het idee heb dat er meer aan de hand is vanwege haar geschiedenis van ''rugproblemen'' en overdreven lange en heftige hengstigheid(tot wel 2 weken een paard wat op alles reageert met benen wijd, als ze al reageert).

Vandaag maar weereens wezen rijden, een cavalettie neergelegd en opgestegen. Was geen probleem tot het wegstappen: gespannen, heel erg zwiepen, oren in de nek(plat) en zelfs hupsen. Paar rondes later voor de zekerheid het zadel er maar af gehaald, leek beter te gaan tot ik een volte vroeg, weer hetzelfde ;( .

Ze wil mij er duidelijk niet af hebben, anders was ze waarschijnlijk niet weer rustig gaan stappen toen ze voelde dat ik was gaan schuiven na een onverwachte sprong over een balkje(geweldig enthousiast met hindernismateriaal, dat wel :+ ) Tot ik na een minuut of 5 die link begon te leggen tussen het been geven en haar reactie, als mijn been eraan kwam ging ze in protest.

Dus haal ik heel overdreven m'n benen eraf, en nog geen paar passen verder begint ze eindelijk te ontspannen. Ook het wenden was geen probleem meer, zolang ik het maar op alleen zit vroeg.

Herkent iemand dit? Na een ruim jaar alles geprobeerd te hebben en heel veel longeren wil ik ondertussen toch echt wel gaan rijden :(.

Liene

Re: Kan helemaal geen been geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:25

Heb je al eens iets van DA of osteopaat laten komen ?

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 22:45

Al meerdere malen, DA en Chiropracticus.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:49

ik denk echt dat het met die hengstigheid te maken heeft..

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:51

Bij mijn merrie is vorig jaar kissing spines ontdekt (rugprobleem)er was zelfs sprake van een operatie of nog erger....maar ik ben haar moody mare gaan geven (kruidenmengsel tegen spanningen en irritaties bij merries) omdat ik ook heel duidelijk reactie kreeg op het been geven, en ik heb inmiddels een heel ander paard! kliniek blij, ik blij. operatie voorlopig van de baan....nu het rijden rustig weer aan het oppakken, in combinatie met longeerwerk, en het gaat heel goed...misschien iets voor jou om ook te proberen? (mijn merrie reageerde het heftigst als ik van de stap over wilde gaan in de draf: net als wat jij beschrijft: oren plat, zwiepen met staart en huppelen, soms met 1 been naar achteren trappen, nu helemaal geen verzet meer. zij is niet extreem hengstig, meer humeurig, maar dat is ze ook niet meer...) Hoop dat je er wat aan hebt. succes!!