Ik heb een nieuwe verzorg pony, genaamd Vera.
Ze is onwijs lief, maar ook heel eigenwijs, met name met rijden. Ik heb nu twee keer op haar gereden, en Ik heb ontdekt dat ze me wil uitproberen. Omdraaien, niet op de hoefslag willen, ga zo maar door. Nu is mijn probleem, hoe kan ik het oplossen? Ben ik te saai met rijden?
Ik stap altijd ong. 10 minuten los, dan draf. Veel tempo wisselingen, overgangen, figuren en natuurlijk lekker ontspannen, en nageeflijk rijden. Dan verander ik van hand en draaf ik weer alle figuren etc. Dan weer van hand veranderen, en galopperen. op beide 'handen'. Sturen en overgangen doe ik zo veel mogelijk met mijn benen.
Ik wéét dat ze de 'omdraai' punten niet eng vindt. Als we er langs stappen, kijkt ze niet op of om. Ik los het nu denk ik verkeerd op. Ik hou mijn zweep er goed bij als ze om wil draaien. Ik mep er natuurlijk niet op los, ik hou hem tegen haar aan en als ze door dramt geef ik een tikje. Zodra ze iets goed doet, natuurlijk goed belonen. Maar ze blijft omdraaien, en niet op de hoefslag willen lopen. Als ze niet op de hoefslag wil, pakt ze het bit en gaat demonstratief de andere kant op. Dan moet ik echt even tot tien tellen. Ik geef haar absoluut niet haar zin, ik ben de baas

Hoe zouden jullie dit oplossen?
Help!
Groetjes

Ik hoop dat het begrijpbaar is
Ze had een poos stil gestaan en moest echt weer even wennen. Moest continu mn been eraan houden (en ook teugels want ze is zo sterk) om haar op de hoefslag te houden, geen idee waarom ze daar vanaf wilde trouwens
Maar ja tis ook een fjord he