Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

StalNollie schreef:doorrijden, en zo vaak mogelijk aangaloperen, aanpakken die hap, sporen erin en rijden.
je moet dit echt vertrouwen en doen want anders gaat hij het alleen maar meer doen.
suusje26 schreef:StalNollie schreef:doorrijden, en zo vaak mogelijk aangaloperen, aanpakken die hap, sporen erin en rijden.
je moet dit echt vertrouwen en doen want anders gaat hij het alleen maar meer doen.
Sorry hoor, maar dat lijkt mij nou juist niet een oplossing.
Doet hij dit ook met longeren? Anders eerst eens gaan longeren en op commando aan laten galloperen, dan een keer iemand erop aan de longe en dan proberen? Als hij het daar ook doet dan zal ik proberen om hem niet zozeer te laten aanspringen maar meer in de galop laten vallen, dat hij niet de hulpen van de galop krijgt. Want ik denk dat hij daar op bokt... En anders zal er vast iets aan de hand zijn...?
upperlady schreef:ik zeg het ook, Blijven rijden en houd die kop omhoog. Desnoots galloppeer je 20 x in 10 minuen aan, als hij maar niet bokt. Dan komt hij maar weer eens een keer bekaf op stal aan, dat is zijn probleem. Als al het andere uit is gesloten zou ik het zo doen.
kamsel schreef:Allereerst hoef je niet persé sporen om te hebben om je been door te duwen.
Maar hij reageert in ieder geval niet goed op je been want kop naar beneden is niet voorwaarts genoeg.
Als jij bang bent om te galopperen heeft het sowieso geen zin om het te proberen want dan maak je het alleen maar erger. Wel goed dat je het iemand anders laat proberen die niet bang is.
jarco schreef:handen omhoog ?
zeker voor de eerste paar keer, galophulp geven en je handen hoog zodat hij zijn hoofd
niet naar benee kan krijgen. Wanneer hij is uitgeraast, weer langzaam je handen op de normale
plek. Dit een paar keer herhalen zodat hij weet dat er niet met jou te sollen valt ...
(althans, dit zou ik proberen )

StalNollie schreef:doorrijden, en zo vaak mogelijk aangaloperen, aanpakken die hap, sporen erin en rijden.