Zwaar in de hand in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

koetje10

Zwaar in de hand in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 15:17

Hoi :wave:

Ik heb een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen! ik heb al via de zoekfunctie gezocht, maar daar kreeg ik niet echt iets bruikbaars uit helaas.
Ik rij recreatief met mijn paard, 1 tot 2 keer in de week, gewoon voor het plezier. En voordat er geroepen gaat worden; staat ie dan de rest van de week op stal!? Nee, ze staat de rest van de dagen lekker buiten met haar vriendinnetjes. ;)
Het rijden gaat hartstikke prima, we hebben er allebei lol in. Ze is licht in de hand, loopt makkelijke nageefelijk, en is voor een paard wat maar 1 tot 2 keer in de week gereden word redelijk soepel. Vind ik tenminste ;) we rijden ongeveer op L-niveau.
Maar... dat licht zijn in de hand verdwijnt in galop. Dan hangt ze op mijn hand en word ze dus best wel zwaar. Geen drama, maar als het kan, wil ik dat toch graag oplossen :) Daarbij heeft ze moeite om na een kort stukje galop weer terug te komen in draf (ze galoppeerd liever nog even door ;)) en valt dan 'uit elkaar'. heeft iemand een goeie tip of tips hiervoor? Alvast super bedankt!

uudje

Re: Zwaar in de hand in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:19

Aanspringen en meteen weer terug pakken en weer herhalen.
Meer rijden, zodat je paard makkelijker en gespierder word, want waarschijnlijk is hij niet sterk genoeg in de achterhand, en kan hij niet dragen.
en lessen nemen is ook zeker niet onbelangrijk.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:33

Waarschijnlijk vind je paard dat gewoon moeilijk, of mist ze net wat kracht.
Hangen, altijd voorwaarts oplossen.. Mijn Haf deed dit ook heel veel..
(Op een gegeven moment werd dat een trucje en luiheid, toen heb ik de teugels een losgegooit, belande ze op haar knietjes in het zand,
en toen was het ook over, maar ga daar niet van uit hoor)
Van steeds opnieuw aanspringen word je paard inderdaad sterker, verwacht ook niet teveel,
bouw het gewoon steeds uit, en beloo je paard als het goed gaat.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:37

Idd gewoon voorwaards oplossen. Hangt je paard-> versnellen.

sanne_marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:04

Daar sluit ik me bij aan (wat een toegevoegde waarde)