Knappe Doeke (Tsjerk 328) @ M2 wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_88

Knappe Doeke (Tsjerk 328) @ M2 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 10:44

Hallo allemaal,

Gisteren zijn Doeke en ik weer eens weggeweest, dit keer uitgerust met fotograaf :D

Veel foto's van het losrijden (dit was buiten, dus goede foto's) en een enkeling van de proef.

Doeke wordt in april 10
V. Tsjerk 328.

Toen deze foto's zijn gemaakt waren we nog M2 + 1.
Na gisteren zijn we M2 + 3.
We hebben gisteren 2 dikke winstpunten gereden.
2 x 189! *\o/*
Aangezien het buiten losrijden was kreeg hij echt een klap toen we naar binnen gingen. Het was bloedheet daar! Maar hij liet zich toch erg fijn rijden. In de 2e proef begon ie na de keertwendingen te vervelen. Kijken of ie me kon foppen en ja hoor :+
recht? nee joh, lekker scheef lopen :')
Van galop naar stap, in 1 keer? neuh! gewoon lekker doordenderen _O-
ach als dat alles is... :D

problemen waar we tegen aan lopen:
* rechterlengtebuiging. Hij heeft altijd aan de rechterkant in een tweespan gelopen. Toen ik hem bijna 2 jaar geleden ging rijden kon ik amper een volte rechtsom draaien en gingen we altijd plat door de bocht 8-)
Het is nu al heel veel beter! :D heeft extra tijd nodig, en we hebben absoluut geen haast!
* Tempo: ik meen altijd dat ie harder moet omdat ie traag aanvoelt, maar dan gaat ie al als een speer :') en kan ie dus zijn passen niet afmaken en wordt het slordig.

Kijk en geniet van een zeer geconcentreerde combinatie :D

1) Stappen en een beetje kijken wat er allemaal te beleven valt 8-)
Afbeelding

2) Draf, fijn in de hoofd-hals houding, maar! hier gooit ie zn achterbeen weg... (iemand die snapt wat ik bedoel?) waardoor het een taktfout lijkt... Tips?
Afbeelding

3) Drafje.
Afbeelding

4) Schouderbinnenwaarts.
Afbeelding

5) :') deze vind ik zo gaaf, het lijkt net een slidingstop oid, maar het is de omstelling in de gebroken lijn in contragalop :D
Afbeelding

6) terugrijden na de middendraf, probleem, gebruikt zijn achterhand niet, hij tilt z'n achterbeen wel op, maar plaatst 'm niet naar voren. tips?
Afbeelding

7) In de proef. Halthouden, daarna achterwaarts.
Afbeelding

8) Filmpje. 1e proef.
https://www.youtube.com/watch?v=picasacid&feature=player_embedded

Tips en onderbouwd commentaar is altijd welkom.

Niemand had geld laten vallen :Y)

WinBinChes

Re: Knappe Doeke (Tsjerk 328) @ M2 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:52

Ziet er goed uit hoor! Staat goed die cap! :P Pas op dat je niet teveel gaat hangen in je zit, maar Doeke heb je fijn aan de sjouw hoor :j

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:58

Ziet er goed uit Daphne :j
Lekker veel schakelen en schijnovergangen, dan trekt hij de achterhand er vanzelf meer bij.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 11:00

WinBinChes schreef:
Ziet er goed uit hoor! Staat goed die cap! :P Pas op dat je niet teveel gaat hangen in je zit, maar Doeke heb je fijn aan de sjouw hoor :j

:')
Mooi he _O-

klopt, met name in de middendraf ga ik achterover hangen, waarom? geen flauw idee.
Thanks

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:15

Leuk dat jullie zo lekker gaan Daf! +:)+

Ik hik nog een beetje tegen die M2 aan, ik wil starten, maar ik wil niet zonder winst naar huis :o :=
Lekker nekje blijft hij ook houden, lekker ding is het :D

Vicky_88 schreef:
* rechterlengtebuiging. Hij heeft altijd aan de rechterkant in een tweespan gelopen. Toen ik hem bijna 2 jaar geleden ging rijden kon ik amper een volte rechtsom draaien en gingen we altijd plat door de bocht

Dat is niet helemaal waar he ;) Doek was al M1 startgerechtigd en er zat al een boel op van de M :j
Hij had wel al ff stilgestaan toen je met hem begon maar daarvoor liep hij erg fijn, dus dat vind ik niet helemaal eerlijk tov zijn vorige ruiter zoals het er nu staat.

Ga je trouwens dit jaar wel weer meedoen met de friezenwedstrijden? Die zijn altijd zo gezellig, en dan zie ik jullie ook weer eens live aan het werk! :D

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 11:20

Renske_ schreef:
Leuk dat jullie zo lekker gaan Daf! +:)+

Ik hik nog een beetje tegen die M2 aan, ik wil starten, maar ik wil niet zonder winst naar huis :o :=
Lekker nekje blijft hij ook houden, lekker ding is het :D

Vicky_88 schreef:
* rechterlengtebuiging. Hij heeft altijd aan de rechterkant in een tweespan gelopen. Toen ik hem bijna 2 jaar geleden ging rijden kon ik amper een volte rechtsom draaien en gingen we altijd plat door de bocht

Dat is niet helemaal waar he ;) Doek was al M1 startgerechtigd en er zat al een boel op van de M :j
Hij had wel al ff stilgestaan toen je met hem begon maar daarvoor liep hij erg fijn, dus dat vind ik niet helemaal eerlijk tov zijn vorige ruiter zoals het er nu staat.

Ga je trouwens dit jaar wel weer meedoen met de friezenwedstrijden? Die zijn altijd zo gezellig, en dan zie ik jullie ook weer eens live aan het werk! :D

Nee daarom zeg ik ook dat ik er amper een volte mee kon draaien ;)
Hij heeft toen bijna een jaar niet onder het zadel gelopen en alleen maar ingespannen gestaan dus hij was hartstikke stijf! Niks negatiefs hoor :) misschien dat het verkeerd overkomt, maar zo bedoel ik het echt niet.

Ik ben juist M2 gestart om in de klasse te kunnen groeien en er van te leren, bij mij gaat het niet zo zeer om de winst maar om het plezier en de leerzaamheid! Ik rijd liever een slechte proef met veel commentaar dan een goede proef met weinig commentaar :)

Ik wil vd zomer wel de selecties meerijden :D

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:32

Dan is het goed :)
Zoals het stond leek het even alsof hij nog niets kon toen jij begon, behalve voor de kar lopen ;)

Ik heb heel dit jaar nog bijna niet kunnen rijden(zelf flink rugproblemen) dus ja nu in de M2 beginnen schiet niet op, leren we ook niks van omdat ik Hil gruwlijk in de weg zit en ik kan geen hulpen meer geven met mn linkerbeen dus dat gaat ook erg handig :')
Maar als je idd normaalgesproken in de M1 winst rijdt en thuis lekker door kan trainen is het idd leerzaam om gewoon over te gaan naar de M2, en alle puntjes die je dan meepakt zijn mooi megenomen.
Zoals jullie dus doen :D

Maar dan zie ik je vd zomer wel in Hilvarenbeek/Panningen/enz, concurrent haha ;)
Ga ik eerst nog ff heel hard oefenen voor ik me voor l*l kom zetten bij je in de ring!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:22

ziet er netjes uit, jullie zijn een leuke combinatie :) vind jammer dat ik de filmpje niet kan zien ;(
edit : is haw zie ik, maar goed alles is al gezegd, ook door jou zelf. Ik zou echt proberen die achterhand er meer onder te krijgen door terugrijden onder de tempo, desnoods bij tikken en dan weer voorwaarts, hou het bij korte stukjes omdat het niet te moeilijk moet zijn. Mijn fries kruising heeft er ook last van, ik zie ook soms op fotos dat een achterbeen veels te ver achter hem komt. Dat komt omdat hij niet bergop loopt op dat moment.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:17

hi zit ik en beetje rond te kijken op bokt kom ik jullie tegen wat leuk! zie dat je weer goed bezig bent geweest.
aangezien het een haw is, iets meer voor je kijken. Je zit op een gaaf paard dus mag je trots op zijn :)

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:19

hey daphne, knap gedaan weer van jullie!! ziet er leuk uit.. Zoals ik je ook al op stal zei, hij lijkt nogal te stuwen vanuit achter, hij moet meer leren dragen en van achter erbij.. oefening baart kunst ;) Hopelijk is het vanavond ook weer lekker gegaan.. succes verder!!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:53

je hebt 'm lekker aan het lopen! Ik heb je onlangs nog zien losrijden op wedstrijd (de wedstrijd met die stomme jury-dan weet je het wel), jouw friesje kan wel lekker sjouwen zeg!

zoals hierboven al gezegd: In je training veel schakelen + schijnovergangen, ook in de zijgangen. Ook de buiging goed blijven meenemen beide kanten op.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 22:33

Thanks allemaal!!! Echt super leuk!

Ik heb geluisterd naar jullie :D
Vanavond weg geweest. En tijdens losrijden veel geschakeld en korte stukjes naar voren en terug!
Ook in de zijgangen wat geschakeld.
Er reden er 5 mee, ik was de enige M2'er :+
Ben 2e geworden met 181 punten. Had mijn voorleester niet gehoord dus een 3 voor de rechtsomkeer wat uiteindelijk dus M-E van hand veranderen is geworden :')
Super trots. Ik kon hem vanavond meer achter eronder krijgen, heerlijk.

Fatal-flower, oh vorige week? Volgende keer ff zwaaien :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:40

Moderatoropmerking:
Ik heb diverse reacties die tegen de regels van RT-HAW zijn verwijderd. Als een filmpje het bijvoorbeeld niet doet, kan dit via pb aan de TS gemeld worden en hoeft die discussie niet in het topic plaats te vinden.

LaMais

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:50

Ziet er super netjes uit, wat een gaaf paard zeg!
Gefeliciteerd met je winstpunten!
Als tip voor het plaatsen van zijn achterbeen bij het terugrijden vanuit middendraf: je kunt thuis (niet op wedstrijd haha) proberen om hem zodra je hem terug neemt, iets met stelling naar buiten te sturen, en zodra hij meegaat naar buiten meteen om te zetten naar binnen en af te wenden, waarin je hem in het afwenden aandrijft met je binnenbeen. Hierdoor word hij gedwongen om zijn achterbeen meer naar voren te plaatsen. :) Werkt bij mijn paard heel erg goed! Hoop dat je snapt wat ik bedoel.. :Y)
Heel veel succes nog samen, jullie zijn een leuke combi!