Trainen met Caliban

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovejouuuIB

Trainen met Caliban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 21:01

Hoihoi!

Ik was deze week aan het rijden en ik dacht het wordt wel weer eens tijd voor wat fotos! dus moest mn vriendin maar mee want dan kon ik weer eens wat leuke fotos op bokt zetten :D hihi

Wat info over Iban

Iban is een kladruber ruin van 15 jaar we rijden geen wedstrijden.
Puntjes waar we nu tegen aan lopen

- Iban loopt nu netjes naar benden maar blijft een beetje in zn houdingetje hangen dus proberen uit te schuiven en weer wat meer op maat
- Iban zet zich een beetje vast op links en wil dan geen of wat te veel stelling aan nemen ( is daar voor naar de Fysio geweest en is al een stuk beter)
- De veruiming van de middendraf dan kan hy een beetje gaan krabbelen (tips??)

Waar ik zelf op moet letten :Y)
- Mij Houding vooral het uitdrukken van mn hakken en het vooroverzitten

Maar genoeg gepraat hier de fotos!

Afbeelding

Afbeelding

Hier wil die wel wat zakken maar neemd dan ook wel een beetje te veel stelling aan
Afbeelding

Afbeelding

<3 trots op jou!
Afbeelding

Dit is onze middendraf op het moment.. daar mag nog wat aan gesleuteld worden hihi
Afbeelding

Afbeelding

En beetje terugschakelen
Afbeelding

Hier laat ik hem wat meer van achteren komen maar dan komt hij dus van voren een beetje omhoog Hij is soms wel eens wat lui op het been dus dan moet je hem weleens wat actief maken
Afbeelding

Afbeelding

En lekker uitgaloperen 8-)
Afbeelding

Ik ben best wel tevreden met het beeld van nu als je ziet hoe hij er eerst was :+ Afbeelding

Leuk dat je even gekeken hebt! laat je ook een berichtje achter ? :j

SarahSammie

Re: Trainen met Caliban

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:03

Mooi paardje, alleen moet hij iets minder diep lopen en moet je misschien je schouders meer naar achteren doen

Estherxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:33

Hee leuke foto's.
probeer je handen wel iets hoger te houden.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:52

leuk paard heb je , zie zeker wel verbetering , ;)

probeer je schouders naar achteren/recht te houden en je handen iets hoger te dragen-je kukkelt iets naar voren op de foto's
tenen naar binnen draaien en echt op je billen gaat zitten , heb een beetje het idee alsof je op je doos zit i.v.m opgetrokken knieen en voeten ;) hihi

edit: wat toegevoegd
verder zie ik dat hij idd niet actief loopt ,,drukt zijn rug een beetje weg ,
actiever maken is 1x been - geen reactie tik met de zweep of 1 flinke spoorhulp en meteen weer los die benen
(bij mijn pony hoef ik het niet te wagen om een tik met de zweep te geven want dan word je gelanceerd dus vandaar de 1 x flinke spoorhulp en los die benen)

heb je ook les ? zitles is idd zeker niet verkeerd nu je wat vooroverhangt leg je meer gewicht op de voorhand - als je echt op je billen(zitbeenknobbels) gaat zitten en je schouders naar achteren haalt en je paard van voren iets meer lucht geeft en scherper aan het been maakt zul je merken zien dat je paard meer zijn achterhand gaat gebruiken
Laatst bijgewerkt door LucianoS op 14-03-11 00:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:03

Ik heb de indruk dat je hem af en toe onbewust met de sporen zit te porren.
Ik zie ook een foto met als commentaar dat je hem actiever moet maken voor je been. Dat doe je niet met spoor, dat doe je met zweep.
Verder val je idd wat voorover en trek je je hakken op. Probeer eens wat vaker zonder beugels te rijden? En als je de mogelijkheid hebt, ga wat zitlessen volgen. Is echt geen schande om af en toe terug te gaan naar de basis.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:07

Ik vind je zadel ook wat te ver naar voren liggen.
Ik zou hem toch iets verder naar achter leggen.

Verder zou ik toch wel gaan werken aan je eigen houding.
Je zet je handen onwijs vast op je bovenbeen, daarbij draai je je handen ook nog eens naar binnen.
Je handen moet je zelf voor je uit dragen en rechtop houden, zo zul je ook aan betere aanleuning krijgen.
Ik zou zoals hierboven gezegd toch een aantal zitlessen gaan volgen, zodat je beter gaat ziten, meer ontspannen en rechtop.

Paardje ziet er wel echt al een stuk beter uit! Leuk dier is het!

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 12:29

Hoihoi! Jaa bedankt voor jullie reacties!
Ik heb wel les alleen ik heb het idee dat ik niet lekker in het zadel zit het is wat te klein en daardoor ga ik op mn doos zitten :o ik ben wel rustig opzoek naar een ander zadel, maar iban heeft een moeilijke rug en dit zadel is voor hem opmaat gemaakt .. dus om het dan weg te doen eerst maar een ander zoeken ;P

maar mijn houding is knudde en daar werk ik ook hard aan ook zonder paard.
Maar ik snap alleen niet waarom ik zo voorover val ik heb het alleen op deze ruin.
Ik ryd ook een tuiger merrie en daar kan ik wel netjes recht op op zitten :x

Afbeelding

Afbeelding

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:03

Ziet er al goed uit. Zeker een hele verbetering.
Ik heb het idee dat je er te gespannen opzit. Want op de foto waar je lekker aan het uitgalopperen bent, zit je wel redelijk rechtop (alleen de schouders nog wat naar voren) en maak je je benen wel lang. Probeer in ieder geval je handen netjes te dragen en niet vast te zetten, dan komt het vast wel goed.
Succes verder

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:08

Je handen moeten idd hoger, en bij: "Hier laat ik hem wat meer van achteren komen maar dan komt hij dus van voren een beetje omhoog Hij is soms wel eens wat lui op het been dus dan moet je hem weleens wat actief maken " Daar vind ik hem juist mooi lopen :j Op sommige foto's loopt hij nl wat achter de loodlijn ;)

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:02

Apart dat het idd op een ander paard wel lukt en ook op die laatste galop foto zit je mooi! Misschien toch eens een zitlesje of wat meer proberen te ontspannen? Ook zouden je beugels misschien wel een gaatje langer mogen, om zeker te zijn dat je niet in die stoelzit komt. En toch ook eens naar het zadel kijken hoor, want het is toch gek dat je soms zo'n stoelzit hebt en op een ander paard niet!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:26

Leuk paardje !!
Wat een evrschil met die onderste foto..
hij is ook flink afgevallen zoe te zien :)

ik vind het er ontspannen uitzien maar kijk uit dat hij niet op de voorhand duikt..
Laag en rond is lekker maar hou hem dan van achter wel actief dat hij net iets meer op achter blijft lopen..

Zonde dat je voorover val.. want op die vos zie ik wel een nette zit..
Misschien een tipje.. ik vind je beugels erg kort.. doe die eens 1 of 2 gaten langer.. dan zal je ook al iets minder naar voren vallen..

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:53

Wow, een wereld van verschil, hoe je op dat andere paardje zit!
Lekker ontspannen en recht, ook je handen hou je daar veel beter.
Is het soms iets van spanning? Dat het bovenste paardje misschien veel frisser is? En onverwachts wat gekke sprongen kan maken? Dat je daarom zo zit? Of lastiger te rijden? Want op dat andere paardje zit je echt netjes. Of het ligt inderdaad aan het zadel, dat probleem heb ik ook, op mijn merrie heb ik een ander zadel als op onze ruin, en daar zit ik ook anders en beter op.

Erg leuke paardjes btw!

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:46

Het verschil in je houding op beide paarden is inderdaad erg groot. Kan het zijn dat Caliban niet zo voorwaarts is en dat je hem (onbewust) wat denkt te 'helpen' door voor over te gaan zitten alsie niet voorwaarts genoeg is? Ik zie namelijk op veel foto's dat je 'm aanspoort. Ook lijkt hij een beetje in zijn eigen houding te lopen en de rug wat weg te drukken. Goed om je houding blijven denken en dan komt het vast, want op de tuiger merrie zit je al heel erg netjes! Veel succes met je knappe paard!

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:16

Je zit erg goed! Wel moet je er wel voor zorgen dat je je tenen goed uitdrukt en je schouders naar achteren. En je paard loopt op een paar foto's veel te diep.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:51

wat de rest ook al zegt: dat je iets naar voren gebogen zit
verder denk ik ook dat je beugels een gaatje langer mogen
ik zie idd ook dat je op de tuigermerrie wel heel netjes zit, dus je kan het wel.
misschien is het zoals je zelf al aangeeft het zadel wat voor jou te klein is.
zitlessen zijn nooit slecht voor jou of je paard, en wie weet krijg je wel een nuttige tip waar je zelf nooit aan gedacht zou hebben.
verder mag de achterhand er wat meer onder.
hij lijkt op sommige foto's een beetje uit elkaar te vallen als het ware.
je bent op de goede weg als ik de "voor"foto zo bekijk.

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:49

Denk om je eigen houding en zit: beenligging, handen te veel bij het zadel en te laag ...
Wel positief om te zien dat je je paard met een lange teugel laat galopperen! Hij neemt de teugel nog niet mee naar beneden, maar fijn dat je het hem aanbied =d