Mika en ik hadden 19 februari onze eerste wedstrijd. Ik was best wel nerveus moet ik toegeven, het was namelijk mijn alle eerste officiele in mijn hele leven. Mika en ik hadden al wel wat onderlinges gereden. Nou met losrijden voelde het eigenlijk gelijk al goed, ze voelde ontspannen. We hadden gewoon wedstrijd bij ons op de manege, alleen Mika is nogal tempramentvol, ze kan gewoon om niks schrikken. Eerst kon ik niet eens fatsoenlijk rijden omdat ze overal van schrok maar gelukkig is dat haast volledig over. Ze is verder wel heel werkwillig. Eerst was dit veel erger, maar ondertussen gaat dit een heel stuk beter. Ik rij nu ongeveer 1.5 jaar op Mika. We hebben haar nu al wel 2 jaar, maar toen ik net op haar reed ben ik van haar afgevallen en in het ziekenhuis beland. In eerst instantie leken mijn bekken gebroken, maar achteraf bleken mijn banden van mijn bekken uitgerekt te zijn. Ik heb dus echt geluk gehad. Nou uiteindelijk na half jaar toch begonnen met rijden omdat ik het gewoon heel erg miste. Nog zo onze ups en downs gehad, maar nu gaat het stuk beter. Het is voor mij wel echt het perfecte leerpaardje, heb namelijk al zoveel van haar geleerd, ik heb ook veel beter leren zitten zeg maar. Alleen in deze tijd van het jaar is ze gewoon wat drukker, als ik in de buitenbak rijd s'avonds moet ik gewoon zo goed opletten want achterin vind ze het gewoon dood eng, nog steeds. Maar ze moet er van mijn gewoon langs en dat doet ze het ook wel uiteindelijk. Binnen schrikt ze eigenlijk nooit meer. Onze band is ook een stuk sterker geworden als eerst.
Nou ik moest dus de proef in en ze was gewoon zo ontspannen. Het ging voor mij gevoel zo fijn, ik was niet zenuwachtig, Mika voelde ontspannen. Ik was dus helemaal happy, nou de 2de proef ging iets minder maar als nog goed voor me gevoel. Ik rijd met lussenteugel (jachtteugel) omdat ik een beperking aan mijn rechterarm heb. (Ik heb plexus brachiales lazy) En heb dan ook een dispensatiepas. De 2de proef kreeg ik bijvoorbeeld mijn hand niet goed in de lus. Ik had ook pas 3x met de teugel gereden, maar ik merkte gelijk al hoeveel baat ik erbij heb. (Kan teugel niet altijd goed in me hand houden, hij glijd heel makkelijk uit mijn hand vanwege te weinig spierkracht.)
Maarja in iedergeval mijn proefjes zijn gefilmd, hierbij dus de filmpjes;
1ste proef (Proef 3) We waren hier 1ste met 198 punten (Begint na 48 secondes):
2de proef (Proef 4) We waren hier ook 1ste met 195 punten (Begint na 7 seconde):
Het is achter glas opgenomen, vandaar de weerspiegeling enz.
Mijn verbeterpunten:
- Handen stiller houden
- Benen stiller houden
- Soms lijk ik een beetje 'strak' te zitten
- Moeten meer verruimen
Maar voorderest was ik eigenlijk wel tevreden, vooral ook voor de eerste keer.
Hebben jullie misschien nog tips?
Ondertussen hebben we 6 winstpunten