Eindelijk een beetje aan het werk!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loveRoes

Eindelijk een beetje aan het werk!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 18:05

Arwen (Sky Dancer x Pion) is een grote (van binnen dan he :+ ) DRAAK.
Als je er naast staat is ze echt het beste, liefste en vooral gezelligste paard, maar je moet er niet op gaan zitten.
Sinds een klein jaar rij ik haar nu bij, maar pas sinds een tijdje kunnen we aan het werk.
Ze maakt overal haar eigen feestje van, vooral als er andere paarden bij zijn.
Het ging van rennen naar bokken+steigeren naar staken.
Het rennen is er helemaal uit, bokken en staken kan ze nog wel maar is al een stuk minder :).
Ik heb 2x in de week les en we houden de moed er in!
Medisch is ze trouwens wel helemaal goed en het zadel ligt ook goed!
Hier een filmpje van gisteren, voor ons doen ging dat echt super!
http://www.youtube.com/watch?v=6v_T4R37R4Q
Mijn verbeterpunten:
- Armen mogen meer in een knik ( ik strek ze nu veel omdat als zij zich ontspant doe ik mijn handen iets naarvoren)
- Mijn tenen moeten meer naar binnen, als dat eenmaal PERFECT is dan moet ik van mijn instructrice met spoortjes gaan rijden omdat ze daar waarschijnlijk beter op gaat reageren dan op de zweep.
- Meer naar voren kijken.
- Ook in de galop Arwen op eigen benen laten lopen, ze valt er nog snel uit omdat ze dat moeilijk vindt...
Helaas leren Arwen en ik samen, wat natuurlijk niet het handigste is, maar we hebben er zeker veel plezier in!!

Opbouwend commentaar is altijd fijn, hou het wel aardig, ze is niet de makkelijkste :o
Laatst bijgewerkt door loveRoes op 13-03-11 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

anoukkk.

Re: Eindelijk een beetje aan het werk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:06

Je filmpje doet het niet (:

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 18:11

oh bedankt! :) zo doet 'ie 't volgens mij wel!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:16

Wat een fijne verbetering! Ook fijn, eens een filmpje van iemand die de ontspanning en belans belangrijker vindt dan de voorkant :)
Vind dattie in draf op sommige momenten wel actiever mag, maar gister was het ook best warm, slomere was hier ook :j

Zou tussendoor misschien nog wat meer volte's pakken voor de buiging, denkt dat hem dat ook helpt om net dat stukje verder te ontspannen.
Je verbeterpunten weet je.

Ga zo door! :)

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 18:22

Dank Air!
We zijn idd vooral bezig met de ontspanning dmv het rechtzetten en natuurlijk vwnw! Als ze ontspant valt ze inderdaad erg terug op tempo en ze is uit zich zelf al de actiefste niet:( Ik vind het ook erg lastig om haar dan op het zelfde tempo te houden. Voltes pakken we er meestal ook wel bij en dat helpt idd wel.

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:12

Dat ziet er fijn en ontspannen uit zeg. En wat zit jij ook netjes en ontspannen. Mijn complimenten!

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 00:15

Heel fijn om te horen zeg!! Dit is namelijk ons grootste doel :)

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:11

Als ik jou zie, hoor ik mijn instructrice al roepen, ZITTEN! :D

Proberen echt aan je houding te werken, veel meer op je kont gaan zitten, beugel misschien een gaatje korter? Tenen naar binnen draaien. En trots rechtop zitten, en dan vooral in de galop, echt op je billen gaan zitten, je moet de bewegingen voelen van je paard, je moet gaan leren voelen wanneer hij zijn benen onder de massa zet. Misschien zijn zitlessen een idee?

Verder vind ik wel dat je je pony heel vriendelijk rijdt! :)
Alleen zou ik haar wat actiever houden, zeker in de draf, toch iets meer naar voren rijden, ze sloft soms een beetje.

Vind wel dat je echt een onwijs mooie pony heb en jullie zijn een erg leuk en vriendelijk plaatje om naar te kijken! Komt vast goed met jullie :)

PaulineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:14

He, wat leuk Arwen in de picture! Ze liep zaterdag ook wel erg fijn. Moet ze vaker doen;-)

rechtgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:49

Ik weet als geen ander waar deze combinatie vandaag komt en vandaag is echt een super dag. De opbouwende tips zijn allemaal helemaal terecht. Lot is mijn held.....zoals deze kleine merrie tekeer ging.......petje af voor je doorzettingsvermogen, lef en vooral voor je onwoorwaardelijke liefde voor Arwen en je geloof in haar.