Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
In het begin is het de moeite om voor je op een diagonaal gaat voor de middendraf een kleine volte in de hoek vlak ervoor te rijden, om je paard net iets meer oplettend te krijgen en hem te motiveren zijn achterhand er beter onder te brengen! Als je dan uit de volte komt ga je rechtstreeks de diagonaal op, waarbij je het paard eerst rechtstelt tussen twee handen en benen. Dan sluit je je handen voorzichtig, zonder te blokkeren, je duwt met je twee benen, als het ware tegen je handen aan! Je voelt dan dat je paard iets meer zal gaan 'zitten! Zo gauw je dat voelt ontspan je je handen voorzichtig om je paard terug ruimte te geven.
Ik laat jullie wel weten hoe het is gegaan. ;p Maar het ligt gewoon puur aan mij, mijn paardje kan het gewoon. Mijn paard heeft hoger gelopen, en heb op haar zeg maar echt leren rijden. Ik kende de basis wel, maar meer dan dat ook niet. Heel veel dingen lukken al heel goed nu (wijken etc), maar dit is gewoon net zo iets waarvan ik de 'knop' nog niet volledig van gevonden heb. Maar ik ga jullie tips dus gebruiken, nogmaals bedankt