Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MaaikeMo schreef:Beste om te doen is galloperen.. Gewoon oefenen en blijven doen![]()
Je zegt al dat je in de les 1 rondje erbij pakt, probeer er is wat meer tijd aan te besteden dan een rondje, zonder oefenen wordt het ook niet beter..
demo_love schreef:MaaikeMo schreef:Beste om te doen is galloperen.. Gewoon oefenen en blijven doen![]()
Je zegt al dat je in de les 1 rondje erbij pakt, probeer er is wat meer tijd aan te besteden dan een rondje, zonder oefenen wordt het ook niet beter..
Iedere keer dat ik rij (les of niet) laat ik haar 1 heel rondje linksom en 1 heel rondje rechtom galoperen, maar daarna voelt ze aan alsof ze helemaal op is, terwijl ze dan nauwelijks zweet en hijgt. Na een paar minuten is ze wel weer ´opgeladen´ en gaat het wel weer. Maar zou het dan dus kunnen helpen om gewoon méér te galoperen? En dan steeds kleine stukjes en weer terugnemen, of gewoon doordrijven en ook voltes e.d. gaan rijden?
Nordan schreef:Volgens mij is ze gewoon lui, ik zou dr een keer flink aanpakken, doe bv eens een klein spoortje aan.
bij mijn paard heeft het geholpen..
Kukkie schreef:Kun je niet buiten rijden? Paarden vinden het in het begin gewoon erg moeilijk om bochten te galopperen. Buiten kun je rechte stukken rijden en dan kun je beter aan de galop en balans werken. En als dat beter gaat, kun je in de bak weer een beetje aan de bochten werken in die galop.
) en jij als een iets te aardig baasje (oh nee, geen sporen!
)piezze schreef:Uit jouw verhaal klinkt ze als een erg slim beestje (in de staak van de zweep) en jij als een iets te aardig baasje (oh nee, geen sporen!
)
Je moet haar leren dat jouw beenhulp voorwaarts betekent en daar zal je helaas toch even iets consequenter en steviger door moeten pakken. Tis even vervelend maar uiteindelijk heb je er een fijner paard aan lijkt mij.
demo_love schreef:piezze schreef:Uit jouw verhaal klinkt ze als een erg slim beestje (in de staak van de zweep) en jij als een iets te aardig baasje (oh nee, geen sporen!
)
Je moet haar leren dat jouw beenhulp voorwaarts betekent en daar zal je helaas toch even iets consequenter en steviger door moeten pakken. Tis even vervelend maar uiteindelijk heb je er een fijner paard aan lijkt mij.
In stap en draf is ze wel goed aan de hulpen en aanspringen in galop gaat ook goed, het is puur het erin houden. En dat is volgens mij omdat ze het moeilijk vindt (balans/kracht?)
demo_love schreef:piezze schreef:Uit jouw verhaal klinkt ze als een erg slim beestje (in de staak van de zweep) en jij als een iets te aardig baasje (oh nee, geen sporen!
)
In stap en draf is ze wel goed aan de hulpen en aanspringen in galop gaat ook goed, het is puur het erin houden. En dat is volgens mij omdat ze het moeilijk vindt (balans/kracht?)