Als eerste, ik wil even zeggen dat ik heel slechtziend ben. Ik zie 1 procent met mijn rechteroog (dat helaas wat achteruit gaat) en 3 procent met mijn rechteroog. Ik wilde dit als eerste vertellen, zodat als ik (opbouwend) commentaar krijg, julile misschien rekening mee kunnen houden op de manier hoe je het uitlegt zodat ik het goed kan voelen aan Madeira/mezelf wat jullie bedoelen. Ondanks mijn beperking, ben ik mega gek op mijn lieve haflinger merrie en beleef veel plezier met haar. Ze geeft mij een hoop vrijheid terug.

8 maart had ik privéles. Het ging helaas niet zo lekker. Ze was niet actief en nouja... ging niet zo lekker. Maar we blijven doorgaan.
Madeira is een 12 jarige merrie (was op 8 maart jarig
). Ze is super lief, maar niet altijd de makkelijkste, vind ik dan. Ze is niet gemeen of iets, maar voor mij is het zeker een uitdaging om haar te rijden. Ik weet natuurlijk dat het ook aan de ruiter ligt, en mijn vreselijke onzekerheid geeft haar ook niet bepaald zekerheid... Mijn punten waar ik momenteel aan werk:
* mijn handen zijn een probleem. Als ik ze naar voren hou, kan ik beter voelen wat ze doet met haar hoofd wat mij veiligheid geeft i.v.m. mijn beperking (ik ben zeer slechtziend).
* mijn benen. Echt een ramp, vooral in de galop, schiet ik vaak met mijn voeten door de beugels.
* tempo. Vaak schommelt de tempo vreselijk, en ik ben nu erg mee bezig dat ze goed op mijn benen reageert.
* goed op mijn kont blijven zitten in de galop, dat is echt een drama af en toe, haha

Oke.. nu de foto's (die Cynn_x @ bokt heeft gemaakt, bedankt meid voor alles
) Eerste paar foto's zijn van het instappen.

De vreselijke miscommunicaties:

Voor het rijden en na het rijden hebben we ook nog een paar foto's gemaakt.

Ik hoop op opbouwende commentaar
Groetjes,
Paulien
, probeer je tenen wat meer naar binnen te draaien en je hak mooi laag dan zal je voet ook minder snel door de beugel schieten.