Bedankt voor de tips. Weet het echt niet. Ik heb de afgelopen jaren nog wel op mijn eigen paarden gereden. Maar niet echt op andere paarden. Ik merk gewoon dat dit paard mij imponeert. Ze is al zo groot en zo onbesuisd vaak. Ondanks veel grondwerk en VD merk ik dat het gevoel van 'geimponeerd zijn' blijft. En een gevoel uitschakelen is niet zo makkelijk. Gisteren kreeg ik op een onverwacht moment weer een kopstoot van haar waar ik nu nog hoofdpijn van heb. Dan is het voor mij klaar en duidelijk. Een ander moment ben ik weer onder de indruk van haar kwaliteit en schoonheid en denk ik - als ik haar nou eerst eens een hele pos door iemand anders laat rijden. Tja en als ik zo ga rekenen dan duurt het nog 3 jaar voordat ik er misschien op durf terwijl ik zo graag nu vandaag weer wil gaan rijden. Ik heb nu 4 paarden waarvan ik nog maar op 1 een beetje recreatief kan rijden. Aangezien ik de paarden aan huis heb- slaat de balans soms ook door naar de zorgkant. Ik wil zo graag weer rijden - maar weet echt niet wanneer ik dit op dit paard zou durven. Misschien is het inderdaad een idee om in de tussentijd op een manege te gaan rijden, op veel verschillende paarden. Maar dat is toch ook gek- heb ik hier 4 paarden staan, kost een kapitaal, en moet ik nog buitenhuis gaan rijden. Dus eigenlijk zijn er 2 dilemma's: de angst en het 'niet meer willen wachten'.