Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
!
Charlotte44 schreef:Mijn pony doet dat ook, loopt die van jou al lang aan de teugel? Het kan ook zo zijn dat hij het nog niet snapt het is natuurlijk druk op de teugels en dat is ook zo als ze langzamer moeten.
Charlotte44 schreef:Mijn pony doet dat ook, loopt die van jou al lang aan de teugel? Het kan ook zo zijn dat hij het nog niet snapt het is natuurlijk druk op de teugels en dat is ook zo als ze langzamer moeten.
Brendaaaa schreef:ik denk dat het nageeflijk lopen zoveel concentratie nog vergt van je paard, dat hij vergeet te lopen. Ik zou gewoon hem even zich laten concentreren, en het door laten lopen even laten voor wat het is, tot hij echt goed gewend is aan het nageeflijk lopen. Zijn spieren zijn er wellicht ook nog niet zo goed aan gewend. Komt zeker goed als je blijft trainen, en rustig blijft, niet overhaasten. wees trots op hem dat hij die ontspanning opzoekt, de rest komt vanzelf wel.
MichellexH schreef:Brendaaaa schreef:ik denk dat het nageeflijk lopen zoveel concentratie nog vergt van je paard, dat hij vergeet te lopen. Ik zou gewoon hem even zich laten concentreren, en het door laten lopen even laten voor wat het is, tot hij echt goed gewend is aan het nageeflijk lopen. Zijn spieren zijn er wellicht ook nog niet zo goed aan gewend. Komt zeker goed als je blijft trainen, en rustig blijft, niet overhaasten. wees trots op hem dat hij die ontspanning opzoekt, de rest komt vanzelf wel.
Hij is inderdaad heel erg bezig met het concentreren daarop.
Maar, hij heeft L1 dressuur gelopen, dan zou hij het nu toch begrijpen?
Of zou zijn eigenaar hem héél anders gereden hebben?
MichellexH schreef:@Brendaaaa
Hij heeft altijd nageeflijk gelopen. Maar, het gaat al stukken beter !
Gister liep hij heel mooi voorwaarts gewoon netjes. Alleen hij loopt altijd te diep, dat is best sunt. haha.
maar dat is fries eigen.
superwoman schreef:MichellexH schreef:@Brendaaaa
Hij heeft altijd nageeflijk gelopen. Maar, het gaat al stukken beter !
Gister liep hij heel mooi voorwaarts gewoon netjes. Alleen hij loopt altijd te diep, dat is best sunt. haha.
maar dat is fries eigen.
Aan de teugel gaan, komt vanuit de achterhand. Deze moet actief zijn. Is deze niet actief zoals je aangeeft, dan is het aan de teugel gaan ook niet correct.
Het altijd diep lopen is nog een mooi voorbeeld daarvan, hierdoor zal hij op de voorhand lopen én zal de achterhand wederom niet voldoende actief zijn.
Het gaat om die rug, niet om die krul. Die krul heeft geen toegevoegde waarde wanneer het paard niet over de rug loopt.
MichellexH schreef:Dat is het niet. Al sinds dat de eigenaar (ik verzorg/berijd hem dus) er op rijd, loopt hij zo diep. Het heeft niks te maken met de achterhand.
Citaat:En die rijdt op hoog niveau????? Zegt me namelijk niks als hij het bij een ander ook doet![]()
Bedoel je dan niet dat hij opgekropt loopt ipv te diep?
Maar goed, het slome heeft iig wel te maken met de achterhand