Tommy fjord @ les bij Noor Tanger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

duikpaardje

Tommy fjord @ les bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 19:54

Tommy (Magnum) is een bijna 19 jarige fjord van Tunar x Corina.

Op dit moment zijn we KNHS L1 met 2 winstpunten, we hebben heel lang geen wedstrijden gereden, maar vorige zomer begon het toch weer te kriebelen.
Ik ben toen een keer of 3 gestart en we reden weer in de 170 dus een tevreden begin, maar om een stap verder te komen ben ik toen op zoek gegaan naar een nieuwe lesgeefster en kwam bij toeval bij Noor Tanger uit.

Dit was tom een jaar of 5 geleden, stukje voller :o , minder bespierd en met zijn kop in de lucht :
Afbeelding

We zijn weer helemaal vanuit de basis begonnen, en het was voor zowel tommy als voor mij een hele omschakeling : alles vanuit de ontspanning en meer durven toestaan met je handen.
In december is Tommy een maand bij Noor op stal geweest om hem te beleren met de dubbele longe en te berijden om hem daarmee weer wat soepeler te maken in zijn hele lijf.

Inmiddels zijn we dus weer een paar maanden aan de slag en hier zijn wat foto's van de les van afgelopen donderdag.
Ik weet dat ik soms mijn tenen naar buiten steek en wat in elkaar gedoken zit, maar op dit moment is het meest belangrijk dat ik ontspannen en met plezier kan rijden met fijne hulpen en niet meer bekaf van mijn paard afkom met een hoofd als een tomaat.
Ik ben trouwens 1,80 en tommy 1,45.

Groetjes Marijke en Tommy Magnum
We zijn op de goede weg, ik geniet steeds meer van elke keer dat ik op mijn super fjord stap en hoop volgende maand weer te gaan starten enne Noor : je bent een wereldwijf *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tenslotte nog een paar close-ups :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

opisop_shop

Re: Tommy fjord @ les bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:56

ziet er al beter uit :)
Wat jammer dat je zelf zo vreselijk ingezakt zit, probeer wat trotser op je mooie Noorse man te zitten want dat mag best :D
Je bent voor het plaatje wel wat te lang qua benen met name, krijg je daar weleens commentaar op van de jury?

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 19:59

Ik loop helaas ook vaak zo ingezakt .... is er ingeslopen.
We hebben nog nooit commentaar gehad op onze lengte (ook mijn man Pim start wel eens met hem en die is zelf 1,89)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:02

De beste ruiters die ik ken zitten niet keurig recht hoor ;-)
Probeer hem niet 'op te tillen' maar werk van achter naar voren!
Leuke fjord heb je :j

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:19

Ik haak even in op het optillen comment van Wildgirl :D Omdat hij zo'n bizarre dikke nek heeft en het voor hem heel lastig is om de juiste houding te vinden(dus zonder te ver er voor, of te ver achter de teugel te gaan), werkt een hogere handhouding voor hem heel fijn. Juist dan kan hij net beter zakken met de hals waardoor de rug vrij komt. Het was even puzzelen maar het werkt heel fijn voor hem. Hand lager is voor hem niet prettig want dan komt het bit net teveel op de lagen waardoor hij teveel druk krijgt daar. Nu werkt het bit in op de mondhoek en dat bevalt hem veel beter en zo kan hij dan ook fijn licht in de hand gaan.

Verder:

I LOVE TOMMY!!!!!!! *\o/*

Echt he, hij is zo leuk en lief en Marijke en Pim zijn zulke lieverds en doorzetters, mag ook wel even gezegd worden!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:22

Begrijp me niet verkeerd; t is juist een verademing te zien dat er eens iemand NIET zijn handen zo bizar laag heeft.
Alleen loop je dan het risico dat je, bij een paard die niet actief genoeg is van achteren, een wat zwaar beeld creeërt.
Het blijft natuurlijk een moment opname, dat weet ik ook.

Is Tommy goed aan je been TS?
Persoonlijk zou ik hem graag wat meer zien zoals de 1e foto, alleen dan zonder het steeds kantelen van jouw bekken.
Desnoods iets ronder en iets lager en met meer duidelijke activiteit.
Maargoed, dat is persoonlijk....ik zie al een heule boel vooruitgang, keep up the good work!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:16

It's all about the fine-tuning :D Ze werken er hard aan en steeds komen we stapjes dichterbij het fijne plaatje. Tis echt leuk om met ze te werken in elk geval! :))

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:01

nou kijk eens aan, dat is weer voor jou en tommy de moeite waard om naar te kijken, je ben goed voor uit gegaan

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:24

Daar is knappe Tom, fijn beeld om te zien Marijke!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:27

Ziet er netjes uit! :) Leuke fjord heb je!

Vind hem alleen wel echt veel te dik :+ Maar denk dat je dat zelf ook wel gezien hebt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:35

Tom zal nooit een vedergewicht zijn vrees ik.. In de 8 of 9 jaar dat ik hem nu ken is hij altijd wat forser geweest.

Verder vind ik dat ze er echt met sprongen op vooruit gaan! Natuurlijk mag je wel wat rechter op, maar aan de andere kant, zo lang je hem niet in de weg zit, zie ik er geen probleem in! :D

Noor, je bent goed met ze bezig, echt leuk om te zien, Rijk, ik moet echt weer snel eens langskomen.. Maarja, je weet het, druk, druk, druk! _O-

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:51

Ziet er lekker ontspannen uit.. vind jou lengte niet echt storend op hem.
indd mag je meer rechtop zitten..

En Tom mag wel aardig wat kilo's afvallen, hij is behoorlijk Hollands welvaart
(lees vet) :P

BasD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:32

Vooruit kijken en trotser zitten!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:36

Hey daar hebben we TomTom.
Leuke foto's Marijke. Ziet er goed uit.

Hoe is het verder met jullie?

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:26

Leuke foto's. Heb wel het idee dat je paardje wat aan de stevige kant is. Aan jouw houding valt me op dat je schouders wat verder naar achteren mogen en je voor je uit mag kijken in plaats van naar je leuke paardje. Je zit dan wat rechterop denk ik. Veel succes!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:39

Dat ziet er al een stuk beter uit zeg! Probeer inderdaad wat meer op je eigen houding te letten, nu je paard zo veel beter loopt mag je dr echt wel trots op zitten hoor :)
Veel succes nog en over een tijdje ziet het dr vast nog beter uit.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:46

Grijns, mager is ie niet...
Maar leuk is ie wel!!!! Jullie Tommie.

Maar waarom zit je zo krom en naar achteren, zo zonde, je hebt een pracht fjordendier onder je achterste,
wees er trots op en straal dat uit!
Verder keep up the good work met mindfields.

En waar ga je starten over maand of zo?

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:02

Hele leuke (pietsie te dikke :P ) fjord!
Alleen moet je zelf wel echt aan je houding werken, zo zonde dat je zo ingezakt op je paard zit, ga "trotser" zitten, dat zal een veel netter beeld geven :j Tevens wat al eerder benoemd is, probeer zijn achterkant beter te activeren, het ziet er nu wat slomig uit.
Verder proberen je voeten meer naar voren te houden, je draait ze te ver naar buiten.
Maar vooral lekker blijven lessen, dan komt het helemaal goed :D

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:48

Inderdaad, denk om je eigen houding en zit.
Is je paard zwaar in de hand? zo ziet het er in ieder geval wel uit.
Verder leuke combi & mooie close foto's

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:54

Mirr89 schreef:
Inderdaad, denk om je eigen houding en zit.
Is je paard zwaar in de hand? zo ziet het er in ieder geval wel uit.
Verder leuke combi & mooie close foto's

en hoe zie je dat dan? weet namelijk uit ervaring dat het niet zo is

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:38

Zo, net terug van 2 daagjes Equitana.
Nog even wat dingetjes van mijn kant :
Tommy is zeker weten niet de meest slanke fjord, maar vergeet ook niet dat hij al bijna 19 is en echt nog van het zwaardere type wat in die tijd gefokt werd en dus totaal niet te vergelijken is met het luxere type van de laatste jaren.
Verder doen we er alles aan : veel beweging, hij staat op vlas en heeft een dieet van veel hooi met klein beetje basisbrok.
Aangezien we eerst wilden dat tom losser werd in zijn lijf, zijn we aan mijn houding echt stapje voor stapje aan het werken , beugels paar gaatjes langer, leren mijn handen meer te gaan dragen enz.
Hij is zeker niet zwaar in de hand (zoekt snel aanleuning en wil niet de teugels uit je handen trekken) en hij wordt ook steeds fijner aan het been.
Ik weet zeker op termijn foto's neer te zetten waaruit blijkt dat niet alleen tommy, maar ook ik weer een stuk vooruit ben gegaan.

@ sjolvir ik ben nog even aan het kijken waar ik ga starten, in het verleden meestal hier in de Krimpenerwaard : Berkenwoude/Krimpen aan den IJssel of in Rotterdam Charlois.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:31

Volgens mij ben je heel vriendelijk in de mond en geef je hem lekker de ruimte van voren.
Top dat hij het op die leeftijd nog lekker doet!

SLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:40

enigste tip is dat je je hoofd wat meer rechtop moet dragen zodat je ruggengraat samen met je hoofd op een lijn komen.