Xanthie II FT @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiimSharon

Xanthie II FT @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 13:10

Hallo allemaal,

Laatst zijn er wat leuke foto's van mij en Xanthie genomen die ik graag wou delen. Wij zijn nog niet zolang een combinatie, ongeveer 3 maanden.
Even wat over de merrie:
- Xanthie II FT
- bijna 4 jaar
- dressuur
- B+1
- Karel 370

We zijn pas begonnen met wedstrijd rijden, komende zondag is onze 2de wedstrijd waar ik erg veel zin in heb :D . Er zijn natuurlijk nog genoeg verbeter punten. Ik zelf rij nu 9 jaar, de merrie is niet van mijzelf, heb zelf wel eigen paarden. Heb alleen onderlinge wedstrijden gereden, nu officieel. Had er vroeger niet het geschikte paard voor en de mogelijkheid.
Mijn verbeter punten:
- ik moet meer omhoog kijken, in de proef doe ik dit niet maar met trainen wel.
- tenen naar binnen
- soms de handen dragen
- loopt soms achter de loodlijn
- de rest mogen jullie zeggen!
We hebben deze dag niet gegaloppeerd, dit is nog een moeilijk punt voor ons, vooral Xanthie. We doen daarom niet elke keer galopperen. Ik rij haar ongeveer 3/4x in de week.
foto's staan door elkaar
Hier de foto's :j

1. stap
Afbeelding

2. fijn beeld vind ik zelf <3
Afbeelding

3. <3
Afbeelding

4. geconcentreerd
http://img846.imageshack.us/img846/4289/lieverd2.jpg

5. mooierd <3
Afbeelding

6. langere teugel tussendoor
Afbeelding

7. langere teugel
Afbeelding

8. fijn zakken
Afbeelding

9. beetje verruimen, werk aan meer beneden proberen te houden en mn tenen ;(
Afbeelding

10. iets meer verruimen
http://img593.imageshack.us/img593/6499/img62532.jpg

11. wat is ze toch mooi hihi
Afbeelding

12. van hand veranderen, tenen naar binnen
Afbeelding

13. te diep, maar fijn beeld
http://img863.imageshack.us/img863/2461/img619122.jpg

14. sta moment
Afbeelding

15. iets meer stelling
Afbeelding

16. bedankt voor het kijken :D
Afbeelding

Jenny_S

Re: Xanthie II FT @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:29

mooi beest hoor

vind alleen je handen te streng

verder een leuk stel, succes met de wedstrijden

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:41

Leuke fries rijd je, ziet er netjes uit! Ik heb ook 2 paarden gereden met de achternaam FT :D Leuk om er zo weer een tegen te komen!

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:55

Je hebt erg strenge handen, zo ver ik kan beoordelen vanaf een foto. Vooral je binnenhand vind ik op sommige foto's niet fijn uitzien.
Foto 7 vind ik een erg mooi beeld geven. Ze loopt actief, ondanks lossere teugel loopt ze ook keurig nageeflijk en jij zit er ontspannen op.

Ondanks je strenge hand vind ik het wel lijken of het paardje graag voor je wilt werken, dus er ook plezier aan heeft.

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:15

Wat een mooi paard. Je rijdt haar ook netjes, neusje zou er soms wel wat meer uit mogen.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:17

Ik zie op sommige foto's dat ze wat achter de loodlijn kruipt.
Ik zou dit met goede begeleiding proberen op te lossen.

Verder ziet het er op de meeste fotos goed en netjes uit!
Veel succes!

KiimSharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 18:09

Cuddie_ schreef:
Je hebt erg strenge handen, zo ver ik kan beoordelen vanaf een foto. Vooral je binnenhand vind ik op sommige foto's niet fijn uitzien.
Foto 7 vind ik een erg mooi beeld geven. Ze loopt actief, ondanks lossere teugel loopt ze ook keurig nageeflijk en jij zit er ontspannen op.

Ondanks je strenge hand vind ik het wel lijken of het paardje graag voor je wilt werken, dus er ook plezier aan heeft.

Misschien dat het zo lijkt, want ik krijg haar nog niet goed in de stelling, dus heeft mijn lesgeefster gezegd door tee helpen de binnenhand iets van de hals af te zetten. Ik zelf merk ook dat dit helpt.

KiimSharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 18:10

maradhja schreef:
Ik zie op sommige foto's dat ze wat achter de loodlijn kruipt.
Ik zou dit met goede begeleiding proberen op te lossen.

Verder ziet het er op de meeste fotos goed en netjes uit!
Veel succes!

dankje :)
Dat achter de loodlijn vind ik nu nog niet zo erg omdat ze nog jong is.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:35

Paardje heeft in elk geval hard gewerkt :)
Er zitten goede foto's bij, waar hij zijn been er goed onder zet. Ik zou hem iets meer teugel geven en iets meer voorwaarts houden. Als hij zijn hoofd laag doet, zie ik zijn been niet echt er onder. Doet mijn vz paard ook gauw, in een houdinkje lopen. Lekker veel overgangen rijden en goed laten doorlopen.
Succes! :)

SLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:39

Het ziet er netjes uit. Probeer alleen wel ten alle tijden je hakken uit te drukken en je tenen naar binnen te houden. Verder erg netjes.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:42

je zit er lachend op, leuk :)

het zit er netjes uit, en goed dat je de galop soms nog wat achterwege laat. probeer hem goed voorwaarts te houden en een beetje meer teugel erbij, dan kruipt hij ook niet zo gemakkelijk achter de ll :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:11

Ik vind het wel heel zonde dat ze achter de LL loopt aangezien een fries hier sowieso al neiging toe heeft.
Verder vind ik het err wel leuk uitzien. Dat verruimen mag je haar inderdaad ronder houden.

Rozamarijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:53

Ik vind het een Rustig beeld geven. Ziet er goed uit. Ik vind alleen dat je hem/haar soms iets te diep laat lopen maar zo te zien corrigeer je dat wel :) :) Wat ik uit de foto's een beetje kan afleiden.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:11

wat een schattig friesje, uhm.. Ik vind dat ze linksom netter over de rug loopt dan rechtsom. Rechtsom maakt ze haar rug wat hol.

Probeer als ze dat doet wat meer vwnw te rijden en als ze ontspannen voelt weer wat oppakken.

Als ze te diep komt handen iets naar voren, goed rechtop zitten en haar even wat meer voorwaarts rijden. Dan komt ze er wat makkelijker uit.

Daarnaast vind ik dat met stelling oefenen je binnenhand nog meer opzij mag. Probeer het eerst eens in vwnw en daarna pas als je haar oppakt. Ze leren makkelijker vanuit ontspanning dan als je ''te streng'' wordt want ze draagt op de foto bijna haar neus op de borst.

Je kuiten zouden ietsjes verder naar achteren mogen en het lijkt een beetje alsof je zadel ietsjes te ver naar voren ligt waardoor jij meer op de voorhand zit en zij een beetje op de voorhand gaat lopen.

Veel succes saampjes!

ReneeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 14:36

leuk paard!
ziet er netjes uit, probeer niet te streng te zijn in je handen en ze wel recht naast elkaar te houden. soms lijkt het alsof je je hand naar je toe trekt voor een wending of stelling. het is eigenlijk de bedoeling je hand dan van je af te doen ;)
verder ziet het er goed uit!

Cute_Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 08:18

ziet er netjes uit, let wel op dat je haar niet te diep laat lopen, wat meer lang en laag rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 08:23

Je zadel lijkt vooral op foto 7 niet goed te liggen (voorkant te hoog, achterkant te laag). Ook wel belangrijk voor een goede houding en goed rijden. Jullie zijn een erg leuke combi !

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:41

KiimSharon schreef:
dankje :)
Dat achter de loodlijn vind ik nu nog niet zo erg omdat ze nog jong is.

Ik zou juist nu eraan werken, dat ze nog jong is vind ik geen rede om haar te ver achter de
loodlijn te laten komen, juist nu moet je daar al mee aan de slag gaan, omdat ze toch al snel
de neiging ertoe hebben. Zoveel mogelijk proberen die neus naar voor te rijden.
Dat je je binnenhand opzij zet vind ik een goede oplossing om haar wat uit te nodigen, dat zie ik 100x liever
dan dat iemand naar achter trekt of de hand plat legt en dus helemaal blokkeerd. Probeer alleen snel te ontspannen
in je hand wanneer je paardje nageeft en dit weer aan te vullen met been, zodat ze in die buiging zakt en dus niet weer recht trekt.

Leuk dier verder, gewoon lekker blijven rijden en oefenen! :D

jamesjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:16

Leuk paardje blijf denken aan lengte in je paard, af en toe kropt die zich iets te veel op. Verder ziet het er leuk uit!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:00

Ontzettend leuk paardje!! :)
Wat me opvat op de foto's is dat je regelmatig je ene hand hoger plaatst dan je andere hand ( links heb je op een aantal foto's hoger dan rechts.)
Hierdoor krijg je een erg streng en onrustig beeld ( tijdens het rijden..) dus probeer je er van bewust te worden om je handen op gelijke hoogte te houden!!