Hallo.
Eerst even mijn merrie aan jullie voor stellen:
Naam:Viantha
Vader:Neckar
Leeftijd: 8 jaar.
Viantha is een merrie die heel veel heeft mee gemaakt, verwaarloost, 2 gescheurde pezen gehad (inmiddels weer hele maal hersteld). Ook heb ik een hele tijd niet kunnen rijden door rug klachten. Wij verwachten half juni het eerste veulen van Viantha van de hengst Dylon.
Nu is mijn vraag. Viantha is over 3 maand uit gerekend ik reed haar al een tijdje om de dag. Nu wou ik dit nu eigelijk ook nog zo doen omdat ik dacht dat ik nog wel even door kon rijden. Het gaat al mis als ik het zadel er op leg ze begint gelijk tebijten. Als ik aan het rijden ben begint ze ongeloofelijk te etteren ze schrikt overal van (is gewoon haar zelf niet) Toch heb ik wel het idee dat ze er nog plezier in heeft al is eenmaal aan het rijden ben. Wat denken jullie wat ik het beste kan doen?? Ook longeer ik haar regel matig. Ook hier is ze haar zelf niet. heel erg schrikken en er vandoor vliegen. En toch komt ze er elke dag uit! Als ik haar longeer laat ik haar eerst even warm lopen en dan doe ik het elastiek er aan in stap geeft ze na maar ik draf gaat ze er gewoon kei hard tegen in. Galop geeft ze eigelijk ook altijd wel na maar ook vaak gaat ze daar ook tegen in. Wat denken jullie hier van?
Graag zou ik willen weten hoe jullie hier over denken..
Groetjes Nadia.