Bugatti (Riverman x Amor x Ulft) Commetaar gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiona

Bugatti (Riverman x Amor x Ulft) Commetaar gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 21:48

Hallo, Mijn vorige topic was nogal onduidelijk drm heb ik nu maar een filmpje laten maken.
Ik zit op een veelzeidigheidszadel dus ik zit iets meer naar voren dan op me dressuurzadel.
Op het filmpje staat een simpel draf & stap stukje. Ik wil graag weten hoe het totaalbeeld er uitziet.
Zelf vind ik dat ik hem nog vrij lang laat en dat die nog te veel op de voorhand loopt. Maar er zit hard vooruitgang in.
Hij is wel licht in me hand op het filmpje trekt die me af en toe half uit het zadel doordat die zo nodig vind dat die moet proesten :P Zoals de titel al zegt ik wil graag commetaar zodat ik eraan kan werken!

Naam: Bugatti
Afstammeling: Riverman x Amor x Ulft
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 4 ( in augustus pas 5)
Klasse: .....

http://www.youtube.com/watch?v=k1Z7fCTF5rU

Bedankt voor het kijken

Kiona

Re: Bugatti (Riverman x Amor x Ulft) Commetaar gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 21:51

de video wordt nog verwerkt door youtube dus daardoor is het beeld nu nog niet super

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:57

Ik kon em goed zien hoor! Ik vind het drafstuk op de linkerhand er goed uitzien, je laat hem mooi lang lopen, wat voor zo'n jong dier helemaal niet verkeerd is. De stap die erna komt vind ik erg gehaast, waarbij je je handen ook wat vastzet. Daarna komt een stukje draf op de rechterhand, waarbij je em wat meer opgepakt hebt, daar heeft ie wat meer moeite om los te laten in zijn bovenlijn. Als laatste ging je doorzitten, waarbij je je benen echt erg afstak, ook bij het terug rijden naar de stap kuit op zijn plek houden. Nu steekt je been af, hij gaat in stap en boem, je been komt redelijk pittig terug op zijn plek. Dat is jammer, en ook helemaal niet nodig!

Ik zou voorlopig doorgaan zoals het in het begin van het filmpje gaat, dat ziet er niet verkeerd uit!

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 21:59

kleinvosje schreef:
Ik kon em goed zien hoor! Ik vind het drafstuk op de linkerhand er goed uitzien, je laat hem mooi lang lopen, wat voor zo'n jong dier helemaal niet verkeerd is. De stap die erna komt vind ik erg gehaast, waarbij je je handen ook wat vastzet. Daarna komt een stukje draf op de rechterhand, waarbij je em wat meer opgepakt hebt, daar heeft ie wat meer moeite om los te laten in zijn bovenlijn. Als laatste ging je doorzitten, waarbij je je benen echt erg afstak, ook bij het terug rijden naar de stap kuit op zijn plek houden. Nu steekt je been af, hij gaat in stap en boem, je been komt redelijk pittig terug op zijn plek. Dat is jammer, en ook helemaal niet nodig!

Ik zou voorlopig doorgaan zoals het in het begin van het filmpje gaat, dat ziet er niet verkeerd uit!

Danku, dat klopt precies ja wat je zegt. Rechts heeft die nog wat moeite met loslaten en ja het viel me zelf ook op dat ik me benen afstak.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:01

Als je je benen afsteekt, duw je je zitbeenknobbels alleen maar meer het zadel in, en daarmee zijn rug in. Om daar onder uit te komen, zal hij harder willen gaan. Probeer gewoon e been aangesloten op zijn plek te houden, je hoeft niet de hele tijd te drijven, maar gewoon waakzaam. En probeer ook op rechts te bereiken wat je op links in het begin doet. Het oprichten komt vanzelf wel als hij meer in balans is!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:03

Ik vind het er fijn uitzien zo. Dat op de voorhand vallen vind ik nog wel meevallen en ik zou dan ook lekker een tijdje zo doorrijden. Wel wil ik je adviseren van die hoefslag af te komen, laat hem maar op de binnenhoefslag lopen want hij neigt een beetje tegen de kant te willen plakken soms. En je kunt best wat gaan schakelen in tempo, veel schijnovergangen. Daar wordt ie sterker van in die achterhand. En eens een vierkant of rechthoek ipv alleen maar voltes en ronde lijnen rijden, dan blijft ie mooi bij de les.

Lekker doorgaan, ziet er gewoon fijn uit en het is ook nog eens een plaatje van een paard :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:12

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.