Ik vroeg me af of het verstandig is om bij het inrijden af en toe het zadel er af te halen zodat je zonder zadel rijd.
Groetjes Jainy
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Coentjuh schreef:Als ik ooit (jaa ooooit) een jong paardje zou kopen, dan zou ik tijdens het inrijden daar al mee willen beginnen.
Het blijft altijd voorzichtig doen en opletten en extra begeleiding. Wat kleine stapritjes, beetje afwisseling ook en het vertrouwen gaat groeien van het rijden zonder zadel. Maar niet gelijk, na de eerste paar maanden ofzo.
Aideen schreef:Coentjuh schreef:Als ik ooit (jaa ooooit) een jong paardje zou kopen, dan zou ik tijdens het inrijden daar al mee willen beginnen.
Het blijft altijd voorzichtig doen en opletten en extra begeleiding. Wat kleine stapritjes, beetje afwisseling ook en het vertrouwen gaat groeien van het rijden zonder zadel. Maar niet gelijk, na de eerste paar maanden ofzo.
Waarom zou het vertrouwen in godsnaam groeien van het rijden zonder zadel?
Citaat:Dat je meer met je paard kan en doordat er geen zadel tussen zit, je elkaar beter aan voelt en hij jou.