Spanning in de rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bungarus

Spanning in de rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 17:28

Hoi,

Heb een probleempje: altijd als ik aan het rijden ben dan span ikzelf (dus niet mijn paard, voor de duidelijkheid) mijn rug veel te strak aan, waardoor ik er last van krijg. Op een gegeven moment merk ik dat het te erg wordt, en dan ontspan ik weer, maar daarna span ik het ook zo weer aan en zo gaat dat de hele tijd zo door :+
Met mijn armen heb ik het ook een beetje maar dan minder.

Tips?

gr.

bromfiets

Re: Spanning in de rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:29

Schud je armen van tijd tot tijd eens lekker los, mits je paard daar tegen kan. Dan ontspan je automatisch ook je schouders en rug, blijven doen totdat het een gewoonte is :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:39

Wellicht dat het je kan helpen om aan de longe een paar weken achter elkaar (één keer per week) zit lessen te gaan nemen. Ik herken namelijk je spanning (heb zeer slechte rug). Ik heb pas één zitles gehad en het resultaat is nu al merkbaar. Ik durf nu echt te gaan zitten en mee te gaan in de beweging van het paard. Ik rijd ook al een tijdje hoor en in het begin voelt het wellicht wat belachelijk maar troost je in een ander topic heb ik gelezen dat de ruiters van de Weense Rijschool minimaal twee keer per week aan de longe zonder beugels zitles moeten nemen.

Searcher

Re: Spanning in de rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:24

Zitles/centered riding les. Iemand die dat kan geven kan je vaak precies uitleggen welke spieren je moet ontspannen en aanspannen. Goed zitten is een kunst op zich vind ik.