Na galop is ie niet rustig te krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CariBlijHeid

Na galop is ie niet rustig te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 20:39

Mijn verzorgpony Lessie gaat na galop veel te hard en dat probeer ik op allerlij manieren uit zoals kleine voltes rijden. maar iedere keer lukt het maar niet om haar terug te krijgen! Ik vind dat erg vervelend want bij wedstreiden ben ik altijd laatste hebben jullie tips voor mij?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:58

heel veel schakelen..

aanspringen.... paar passen galop... en weer draven... dan weer een overgang stap... dan weer draven... stap...draf.... galop... na paar passen weer draf... stap...draf...draf enz. enz..

Je moet je pony niet de kans geven om te gaan... dus het is een paar pasjes en dan weer terug in tempo..

AJM

Re: Na galop is ie niet rustig te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:08

proberen om dan niet te gaan klemmen en rustig sponzen met je handen.
misschien eerst oefenen aan de longeerlijn?

succes!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 01:00

Als je paard het op een racen zet is hij duidelijk niet goed in balans. Werk daar eerst aan in stap en draf (heel veel schakelen, overgangen, schijnovergangen, balkjes draven) en ga daarna pas galopperen. Aanspringen, een paar passen galopperen en dan weer terugnemen. Over de weken het aantal passen opbouwen.

Succes!

Juulie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:24

Probeer ten eerste om zelf zo rustig mogelijk te blijven, het heeft geen nut als jij en je pony allebij druk worden. Vervolgens kun je proberen om kleine ophoudingen te maken in de teugel en eventueel in een folte te rijden, zorg in ieder geval niet dat je lange stukken rechtuit kunt rijden. Ook kun je proberen om zachtjes met een lage toon "ho" of "rustig" e.d te zeggen.

S_imonee

Re: Na galop is ie niet rustig te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:44

Ik heb dat probleem ook gehad en af en toe doet ze het nog wel eens. Uit ervaring weet ik dat veel schakelen echt helpt! Ik galoppeer ook altijd op de grote volte en niet al te lang galopperen en haar niet de kans geven om te gaan. voel je dat ze weg wil, overgaan in draf en daarna veel schakelen.

dat heeft bij mij erg geholpen
veel succes ermee!

KaatjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:09

Het paard waar ik op rijd, heeft daar ook best wel last van!
Ik los dat op door heel consequent na de galop terug te rijden naar een rustig drafje, net zolang volhouden totdat ze
rustig en op mijn tempo draaft. Pas dan weer aangalopperen. Vooral dan ook niet te lang gaan galopperen, daarna weer opnieuw. Dit kost veel tijd ;-) maar uiteindelijk begrijpt ze t wel en doet ze t meteen