Gelukkig zijn we daar nu doorheen en ik neem haar regelmatig mee op vreemd terrein en naar wedstrijden. Dit weekend hadden we onze eerste (3!!) winstpunten in het L1, dus een flinke stap in de goede richting. We zijn twee dagen naar Oostwold geweest, daar was een competitie van 4 proeven in 2 dagen. Ik mag geen B meer rijden, doordat ik meerdere keren Z heb gereden in een grijs verleden, dus we zijn begonnen in het L1.
De merrie is inmiddels 8, maar ze is nog vrij groen zoals je leest. Ik ben nu sinds maart vorig jaar echt serieus met haar aan het werk. Ze was daarvoor al wel ingereden maar er is niet veel met haar gedaan. Ze is dit winterseizoen een beetje voorzichtig begonnen in de wedstrijden.
Het filmpje bestaat uit 13 losse korte filmpjes die aan elkaar geplakt zijn, om een beetje voor mezelf een beeld te vormen hoe het gaat met losrijden (is ook de eerste keer dat ik echt een filmpje van mezelf met haar zie). De kwaliteit is niet je-van-het, want het is met een telefoon gemaakt, maar ik denk dat je er wel één en ander uit kunt halen.
Uit reactie op spanning "dribbelt" ze steeds een beetje, vooral tijdens het losrijden, dus haar passen niet goed afmaken en stappen zit er eigenlijk helemaal niet in, is meer een dribbeldrafje. Ik probeer dat voorwaarts op te lossen, maar gevolg is tot nu toe alleen maar sneller dribbelen, dus ik laat dat even voor wat het is en denk dat ze door meer ervaring op te doen wel steeds meer gaat lopen ipv dribbelen. Tijdens de proef gebeurt dit gelukkig niet. Helaas is de proef zelf niet gefilmd, doordat de bewuste vriendin van het filmpje mij toen moest voorlezen
http://www.youtube.com/watch?v=f2l93OxrFjM