Zara van de Roswaard is een friese merrie van bijna 4 jaar.
Vorig jaar is ze voorzichtig ingereden en gedurende de winterperiode heeft ze lekker vrij gehad.
Ben nu langerzamerhand haar weer een beetje aan het "oppakken". Vooral veel schakelen in tempo om haar goed aan mijn been te krijgen en spelen met de hoofd-hals houding, dan weer wat dieper en lager en dan weer wat meer bij elkaar.
Merk wel dat mijn kleuter van vorig jaar nu een puber is geworden, echter ze leert erg snel.
Foto's kunnen behoorlijk confronterend zijn....
Moet zelf denken aan mijn eigen houding. Zie bijvoorbeeld dat ik mijn beugels aan de korte kant heb (trek soms ook behoorlijk m'n knieen op).
Heb ook het idee dat ik mijn been niet zo mooi kan aanleggen als ik dat bij mijn KPWN-er kon. Zie dat m'n onderbenen soms behoorlijk afsteken. Wie weet hoe dit kan, of zal dit mede aan de bouw van het paard kunnen liggen ?
Moet er wel bij zeggen, dat Zara niet écht de makkelijkste is om te rijden. Heb het gevoel dat ik mij soms in allerlei bochten moet wringen om haar lekker aan het lopen te krijgen, hetgeen je zit natuurlijk ook niet altijd ten goede komt.
Kortom: Paardje doet het goed, ruitertje baalt van haar zit:

2. niet voorover gaat zitten en voor je kijken:

3. iets dieper:

4. tja, dit gebeurt ook wel eens; galop aanspringen blijft nog moeilijk:

5: m'n kapstokjes (verder wel fijn beeld):

6: braaf paard, waar ik ontzettend blij mee ben: