training Wasilianemo (v. Gentleman)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

training Wasilianemo (v. Gentleman)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 19:56

:wave:

Afgelopen zondag was het zo mooi weer dat ik m'n vriend heb gevraagd om wat foto's te maken en ook filmpjes, want dat kijkt toch wat makkelijker dan de momentopnames op de foto. :)

Wasilianemo is een 7 jarige merrie van Gentleman en in april anderhalf jaar in mijn bezit. We trainen op dit moment op B/L niveau en tijdens de privélessen nemen we ook het schouderbinnenwaarts & travers af en toe mee omdat ze zo gigantisch scheef is.

Aandachtpunten:
- Mijn houding kan af en toe nog stukken beter, maar er zit vooruitgang in.
- De aanleuning mag constanter, maar wil eerst het voorwaartse goed voor elkaar hebben (dit is een aandachtspunt voor ons beide).

We hebben vanaf oktober 2010 veel te maken gehad met stakingen en bokken en gelukkig is dit voor het grootste gedeelte opgelost en kunnen we rustig aan weer wat opbouwen en hopen dat we in de zomer wat winstpuntjes in de B kunnen pakken.

Volgens mij was dit het wel, ik sta uiteraard open voor commentaar mits het vriendelijk wordt gebracht :) Ben geen Anky en Wasilia is niet het makkelijkste paard ;)

Afbeelding
Hakken uitdrukken

Afbeelding
Mag meer stelling en buiging

Afbeelding

Afbeelding
Uitdraven, handen voor me houden.

Filmpjes:

Galop: http://www.youtube.com/watch?v=W68KV7gNWn8

Draf: http://www.youtube.com/watch?v=0w3PIryQ2hY

Groetjes Monica

LisErm94

Re: training Wasilianemo (v. Gentleman)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:51

Leuke combinatie.
Ik vind het er netjes uitzien.
Wel vind ik dat je je handen meer moet dragen, dan wordt je aanleuning ook meer constanter en het geeft gewoon een fijner beeld ook is je paard dan waarschijnlijk makkelijker voorwaarts te rijden.

Succes

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 12:02

Bedankt voor de reactie :)

Niet meer? Meestal heeft bokt altijd wel wat te zeggen.. ;)

JustHelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:19

Het ziet er inderdaad heel vriendelijk uit. Een leuke combinatie :)
Zoals eerder verteld is, moet je je handen wel wat meer dragen. En denk ook aan je hakken ;)

Nog veel plezier!

Estherxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:41

Hee ziet er goed uit!
Probeer je handen wel gedragen te houden al zij nu er van door gaat kun je haar niet tegen houden omdat je je handen dan tegen je benen houd!
Verder hakken laag maar dat zeg je zelf wel.

Ziet er Super uit ga zo door! *\o/*

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:54

Je rijd haar echt goed Moon. Ziet er super vriendelijk uit. :j Je moet inderdaad proberen je handen meer te dragen, je hakken naar beneden en ik vind dat je eigenlijk wel wat trotser mag zitten! Je hebt een onwijs leuk paard. Ga zo door!

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:00

mooi paard!! commentaar wordt al gegeven maar ik had 1 dingetje..

Wasilianemo is een 7 jarige merrie van Gentleman en in april anderhalf jaar in mijn bezit. We trainen op dit moment op B/L niveau en tijdens de privélessen nemen we ook het schouderbinnenwaarts & travers af en toe mee omdat ze zo gigantisch scheef is.

waarom travers en schouderbinnewaarts? daar wordt ze volgens mij alleen nog meer scheef van ( niet beledigend bedoeld :) ). ik denk dat je dan beter een binnenhoefslag kan pakken en rechtuit rijden. daar gaan ze rechter van lopen. zo word het denk ik alleen maar erger als je schouderbinnenwaarts en tavers gaat doen. niet vervelend bedoeld hoor :) maar ik ben benieuwd naar je antwoord :)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 14:06

Bedankt voor de reacties!

Nann: hoe gaat het met jou en Christy? :D

chOcodipJ: Kijk maar eens op http://www.paardenrechtrichten.nl/rechtrichten/hoe/
Doordat ze aan 1 kant ''bol'' en dus aan de andere kant ''hol'' is, valt ze op de ene hand over het schouder en aan de andere hand naar binnen. Door samen met mijn instructrice sbw en travers te doen, leert ze meer te buigen in haar lichaam. Beetje moeilijk uit te leggen, op de site staat het duidelijk vermeld :)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:37

Ziet er netjes uit! Leuk paard!

Schouderbinnenwaarts en traver lijkt me geen verkeerde insteek, mits deze oefening ervoor zorgt dat ze dan recht loopt. Als het paard bijvoorbeeld op de rechterhand met dr achterhand naar binnen loopt, moet je voor je gevoel schoudervoor/schouderbinnenwaarts rijden om zo recht te richten en het paard sterker te maken.

Je handen mogen voor het plaatje omhoog, maar in dit stadium van de training is je hand lager neerzetten niet verkeerd denk ik. Zo kun je eerder voelen of ze eruit komt. Als je maar niet je hand vast gaat zetten of echt tegen je been aan zet. Dus netjes voor je, maar dan net bij de schoft. Dus ietsssje hoger dan nu.

Succes verder!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:39

chOcodipJ schreef:
mooi paard!! commentaar wordt al gegeven maar ik had 1 dingetje..

waarom travers en schouderbinnewaarts? daar wordt ze volgens mij alleen nog meer scheef van ( niet beledigend bedoeld :) ). ik denk dat je dan beter een binnenhoefslag kan pakken en rechtuit rijden. daar gaan ze rechter van lopen. zo word het denk ik alleen maar erger als je schouderbinnenwaarts en tavers gaat doen. niet vervelend bedoeld hoor :) maar ik ben benieuwd naar je antwoord :)

Wij gebruiken deze oefeningen (ook aan de hand) om het (binnen) achterbeen te trainen en de lengtebuiging zodat ze aan beide kanten even sterk worden. Uiteraard hoort rechtuit rijden er ook bij.

TS: leuke combi. Denk idd om je handen. Aanleuning is een van de moeilijkste dingen, ik weet t. Ik zou contact houden en haar leren je hand naar beneden te volgen maar wel op hun plek te houden zodat je meer ruimte hebt om met t paard mee te gaan of om m eventueel weer op te pakken als ze weer omhoog komt.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 09:21

karlijn1985 schreef:
Ziet er netjes uit! Leuk paard!

Schouderbinnenwaarts en traver lijkt me geen verkeerde insteek, mits deze oefening ervoor zorgt dat ze dan recht loopt. Als het paard bijvoorbeeld op de rechterhand met dr achterhand naar binnen loopt, moet je voor je gevoel schoudervoor/schouderbinnenwaarts rijden om zo recht te richten en het paard sterker te maken.

Je handen mogen voor het plaatje omhoog, maar in dit stadium van de training is je hand lager neerzetten niet verkeerd denk ik. Zo kun je eerder voelen of ze eruit komt. Als je maar niet je hand vast gaat zetten of echt tegen je been aan zet. Dus netjes voor je, maar dan net bij de schoft. Dus ietsssje hoger dan nu.

Succes verder!

Ik snap wat je bedoelt en inderdaad mijn handen kunnen iets hoger, maar zodra ik ze echt boven de schoft houd wordt ik wat onrustiger in mijn handvoering dus dan heb ik ze liever wat lager dat ik goed kan voelen wanneer ze er door heen komt :)

@Searcher: rechtuit rijden op de 2e hoefslag doen we ook vaak en dan merk ik dat ze dat erg moeilijk vindt. Daarom pakken we de zijgangen er af en toe bij en dan gaat het rechtuit rijden haar ook makkelijker af :)

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:16

ooh oke! weer wat geleerd! :)