training dressuurproef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Didier_n

training dressuurproef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 17:46

Hi

In mijn signature kan je onze eerste dressuurwedstrijd terug vinden van 1 jaar terug.
Nu rijden we zo ongeveer 2,5 jaar, 2 weken terug is een lesje op video opgenomen.
De proef die we lopen is de B-proef voor eventing in België.

Het probleem waar we momenteel zeer hard tegenlopen is mijn iets te sterke rechterhand, en iets te losse linkerhand...

Ook benen stilhouden is een aandachtspunt, zo een video is echt wel leerzaam, en ik werk echt met de neus op de feiten gedrukt.

Laat jullie comments maar komen, maar hou het aub vriendelijk en opbouwend.

Ter info, ikzelf 38 jaar oud en ongeveer 2,5 jaar ervaring , en rij met hem nu 2 jaar.
Paardje is nu 14 lentes jong en volbloed (heeft in zijn jonge jaren nog vlucht gelopen) .

Laatst bijgewerkt door Didier_n op 07-03-11 18:20, in het totaal 3 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: training dressuurproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:58

Enorm leuk dier! Ik vind je paard wel wat te loperig, iets over het tempo. Ze moet wel actief, maar niet te snel. Doordat je instructrice steeds roept "been!" gaat ze alleen maar sneller, terwijl je haar actiever wilt. Je moet dus nog een beetje sleutelen aan de verhouding tegenhouden op zit en been geven.
Doordat je je linkerhand niet goed erbij hebt, zie je ook dat ze daar mooi misbruik van maakt door uit te breken op de volte. Goed de buitenschouder begrenzen (op de rechterhand dus met je linkerteugel)! Verder vind ik het totaalplaatje heel behoorlijk voor iemand die "pas" 2 jaar rijdt :)

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:02

Allereerst, erg knap dat je op die leeftijd nog begint en dan in 2 jaar al zo ver komt! Over het algemeen zit je er niet gek op.

Je houding, let idd goed op je handen. Je bent niet erg constant en dat zie je terug in het hoofdje/hals van je prachtige paard. Kijk ook eens naar je beugels. Ik zou ze 1 of 2 gaten langer doen. Op precies 3:00 minuten zie je dat je je opduwt uit je zadel. Dat komt doordat je niet helemaal in het diepste punt van je zadel zit en je benen dus niet ontspannen liggen naar beneden. Als je je beugels langer doet (en misschien eens een zitles?) word je meer gedwongen om "in" het zadel te gaan zitten. Eerste paar keren is het even wennen, maar voor je balans is het een stuk beter.

Ik vond je middendraf iets te snel. Probeer niet bezig te zijn met sneller draven, maar met ruimer draven. Soms helpt het om je paard net daarvoor iets terug te nemen, iets meer spanning opbouwen, dan kun je hem daarna iets meer laten gaan.

De galop van je paard is trouwens scheef. Hier heb ik totaal geen verstand van, maar bij het stukje bij 5:15 minuten zie je duidelijk dat zijn achterbenen in een ander spoor galopperen.

Succes trouwens verder!!

miesijj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:31

jullie zijn een heel erg mooie combinatie samen,

als tip zou ik wel meewillen geven probeer je hakken uit te drukken, dit doe je niet altijd op de film. verder zie ik dat je op het laatst je tenen iets naar buiten doet, probeer deze naar binnen te houden,

verder ziet het er goed uit.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:42

Ik vind dat je een prachtig paard hebt.
Wel vind ik dat je aanleuning constanter moet worden,
gewoon je handen zo stil mogelijk recht voor je uit zetten.
Zorgen dat je op de volte je handen ook recht houdt , en niks proberen te corrigeren met je handen maar met je been je paard maakt daar namelijk misbruik van.

Succes