Ik heb sinds kort een nieuwe lesgever (anderhalve maand) omdat ik me bij m'n vorige lesgever niet zo goed voelde. Ik moest er altijd met slofteugel rijden en ik ergerde me eraan omdat we nooit eens zonder die slof probeerden. Met resultaat dat het op wedstrijd nooit goed lukte want mijn pony rekende op die slof.
De nieuwe lesgever zei ook dat ik hem niet aan 2 teugels reed, bij mijn vorige lesgever moest ik mijn buitenteugel naar voren doen om stelling te vragen. En ik deed natuurlijk wat hij me leerde, daarvoor heb je lesgevers denk ik dan.
In het begin ging het allemaal heel goed met die nieuwe lesgever, alleen was de buiging links niet echt goed.
Maar nu gaat het eigenlijk maar slechter en slechter. Door omstandigheden hebben we 2 weken geen les gehad.
Mijn pony neemt links geen stelling en buiging meer aan, als ik een slangelijn rijd, dan plooit hij nooit naar links, en als hij kan, kijkt hij direkt naar rechts.
Ik baal weer enorm, want het moet altijd een paar weken super goed gaan en daarna niet meer.
Ik verlies dan mijn geduld en sja, ik begin aan hem te trekken voor de stelling. En ik weet dat dat zo fout is, maar ik kan me er zo kwaad in maken helaas
..Ook wil hij nu de aanleuning niet meer goed aannemen, als ik hem opneem wordt die wat sterk en dat is ook alweer een tijdje geleden.
Kunnen jullie me mss ook zeggen hoe je kan zien dat een pony vastzit in de rug? Hij heeft nl al 2x vastgezeten in z'n rug (helemaal in het begin toen in de krul trekken het enige was dat ik begreep) en sindsdan ben ik bang dat hij, telkens als het niet goed gaat, weer vastzit.
Kunnen jullie mij helpen?
En wees aub niet te hard, ik weet dat ik ongeloofelijke grote fouten heb gemaakt door hem in de krul te trekken en nu door mijn geduld te verliezen, maar ik ben ook maar een mens...