Trekpaard Tobias @ 1e wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellarose

Trekpaard Tobias @ 1e wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 15:34

Of zoals ie eigenlijk heet op wedstrijd; Attention Please *D

Kort paspoortje:
Naam: Tobias (Attention Please :D)
Leeftijd: 5 jaar
Geslacht: Ruin
Ras: Belgisch Trekpaard 8-)

Gisteren zijn wij voor het allereerst gestart, in de B dus. Man o man wat was ik zenuwachtig! :+
Vrijdagavond wassen, 's nachts met een deken om op stal (meneer slaapt liggend }:0) en de volgende ochtend om 8 uur alweer klaar staan om te poetsen en te vlechten. Tobias leed gelukkig absoluut niet onder mijn gigantische stress en had nergens last van. :D
Tot het helaas vlak voor de wedstrijd even goed fout ging met een ander paard, Tobias was zich rot geschrokken en ik was ook helemaal overstuur. Maar gelijk in gaan rijden, maar de spanning was toen bij Tobias ook zeker te voelen, dus dat was wel erg jammer!

Toch gingen beide proefjes voor mijn gevoel hartstikke goed! Eerste proefje 170 punten en 2e proefje 177 punten. En dat terwijl ik het gevoel had dat de 2e 10x minder goed ging omdat hij al aardig moe geworden was!
Helaas dus nét geen winst, maar ik was toch dik tevreden op het dikkertje! <3

En mn eigen commentaar:
-Voor me uit kijken!
-Benen stil houden

Er waren zowel een fotograaf (Teuntje111) als een cameraman aanwezig dus alles is vastgelegd, nogmaals super bedankt iedereen die me heeft geholpen! +:)+

Foto's zijn alleen van de 2e proef, filmpjes van allebei de proeven!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Dit beeld vind ik erg fijn! :) Hij zoekt mn hand goed op zonder te gaan hangen! Benen van mij zijn niet om over naar huis te schrijven, maar ik moest hem in de 2e proef heel erg naar voren rijden.
Afbeelding

4. Lekker actief, halsstrekken.
Afbeelding

5. En de mooiste voor het laatst :) (voor me uit kijken!!)
Afbeelding

En de filmpjes:

Eerste proef (proef 3)

Tweede proef (proef 4)

Commentaar willen we heel graag, mits opbouwend! :)
Laatst bijgewerkt door Bellarose op 06-03-11 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoos

Re: Trekpaard Tobias @ 1e wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:37

Dit is in Woubrugge :D
Wij waren daar vrijdag avond op wedstrijd, met een rondje door de stal hebben wij hem nog even staan aaien! Een lief paard is het!

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:37

Wat een leuk paard!
Ik vind alleen dat je wel wat in z'n mond trekt.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:38

Ziet er netjes uit hoor! Kijk inderdaad goed naar voren en je hakken uitdrukken :j Veel succes en plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:46

Je gaat heel erg hangen in je lichaam, probeer goed rechtop te blijven zitten en voor je uit kijken.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:48

Even een vraagje uit belangstelling, heb je officieel KNHS gestart? Als ik namelijk de leeftijd lees is het paard van 2006 (?)Dan zou je namelijk niet meer officieel mogen starten met een paard met gecoupeerde staart...

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:50

ten 1e : +:)+ Toppie dat je een trekpaard op wedstrijd uitbrengt (ik weet hoe moeilijk het kan zijn, heb namelijk een grote, grove Welsh Cob in de M1 dressuur gereden, niet te vergelijken natuurlijk)

ten 2e: probeer hem ietsje actiever te rijden, hakken uitdrukken en verder veel succes en rijplezier toegewenst

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 15:53

Sjoos: Hee leuk zeg! Ja tis echt een schatje <3

Amaretto27: Ik heb net een nieuw bit omdat ik met mijn oude bit niet mocht starten, maar het valt (volgens mij) best mee hoor! Ik denk dat de foto's een beetje vertekenen, ik het filmpje ziet het er anders uit.

suus_pepper: Dankje, ik moet echt naar voren leren kijken ja :o.

Joolien: Thanks voor de tips, ik ga er op letten!

Femiaans: Hij is uit 2005, dan maghet dus nog nét wel! :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:55

Gaaf dat je met hem gestart ben, hij heeft ook een leuke kleur!
Probeer je benen op z'n plaats te houden en rechter te gaan zitten. ;)

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:55

Bellarose schreef:
Sjoos: Hee leuk zeg! Ja tis echt een schatje <3

Amaretto27: Ik heb net een nieuw bit omdat ik met mijn oude bit niet mocht starten, maar het valt (volgens mij) best mee hoor! Ik denk dat de foto's een beetje vertekenen, ik het filmpje ziet het er anders uit.

suus_pepper: Dankje, ik moet echt naar voren leren kijken ja :o.

Joolien: Thanks voor de tips, ik ga er op letten!

Femiaans: Hij is uit 2005, dan maghet dus nog nét wel! :)

Klopt. 2005 is net het grensjaar. Maar leuk dat je met hem start hoor, weer eens iets anders in de ring!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:57

Zwaar zonde van de staart.
Heb je hem al zijn gehele leven?

Ziet er leuk uit! Je mag zelf wel iets meer ontspannen in je hand.

En je zadel lijkt erg omhoog te komen van achteren, dit hoort niet . :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:00

Mooie Tobias.. :+:

Elise, super leuk dat je met hem op wedstrijd gaat.
Hij ziet er werkelijk prachtig uit.. :wow:

De gangen zien er beheerst uit. :j

Omdat het HAW is; wat je zelf al zei; meer naar voren kijken.
Al snap ik heel goed dat je je ogen niet van je paard af kunt houden. :D

Edit; Er zijn nog een hoop trekpaarden met een gecoupeerde staart en ik heb gemerkt dat daar op Bokt altijd zo'n heisa om gemaakt wordt, terwijl veel mensen hier dus echt niets aan kunnen doen.
En dan heb ik het over de mensen die een [ras] aanschaffen nádat het dier gecoupeerd werd bij de vorige eigenaar.
Nou heb ik het geluk dat Kim's staart er nog aan zat, maar als dit niet het geval was geweest, had ik haar nog steeds gekocht.
Op Bokt zijn er toch wel een behoorlijk aantal mensen (niemand in het bijzonder ;)) die dan de huidige eigenaar hier op aan kijken, terwijl zij daar gewoon niks aan kunnen veranderen, aangezien die staart niet meer kán aangroeien.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:22

heerlijk om te zien
je paard sjokt er heerlijk doorheen terwijl zijn galop wel goed actief is, bijzonder om te zien
veel plezier met hem

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:29

Is jouw reactie KBK naar aanleiding van mijn vraag hoelang ze hem al heeft?

Mijn vraag is namelijk zeker niet aanvallend bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:37

Als je goed leest, zie je dat ik in mijn reactie 'niemand in het bijzonder' heb staan..

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:23

Goh, wat ontzettend leuk dat je hem uitbrengt zeg! Tobias is echt een gaaf péérd ;).
Als tip wil ik je wel meegeven; probeer hem wel iets actiever te rijden (al is dat wel erg moeilijk met zo'n kolossaal beest hihi). En bij het doorzitten net voor aanspringen galop mag zéker een stuk actiever, in het eerst filmpje viel hij bijna terug in stap.
Gewoon lekker dooroefenen hoor, ben erg benieuwd naar de volgende foto/film sessie!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:07

*\o/* Super goed gedaan! *\o/*

Komende tijd nog een beetje oefenen op het goed aanspringen in de linkergalop dan hebben jullie volgende keer vast winst! :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:11

Het ziet er iig wel ontspannen uit :D Hij mag iets actiever, dan spetteren jullie wat meer. Maar je houdt hem nu een beetje tegen omdat je wat tegen gaat hangen. Dus rechtop, naar voren kijken, trots op je paard zijn en plezier hebben :D Dan denk ik dat je een heel ander plaatje krijgt.

Nu was het ook wel de spanning denk ik, die tegenwerkte?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:15

Hee! Tobias stond van de week toch in het Leidsch Dagblad?
Ik vind dat je je onderbenen niet zo ver naar achter moet houden. Maar verder ziet het er wel goed uit hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:17

Echt leuk dat je hem start, geeft weer eens wat afwisseling in de 13 in een dozijn groep :D .

Ik snap dat het heel erg lastig is om op zo'n tank een passend zadel te vinden maar dit zadel klappert achter enorm. Daarnaast heb ik de indruk dat hij ook niet echt bevordelijk is voor jouw houding. Het zit oppervlak is te groot waardoor je heel erg moet zoeken naar de beste plek (voorover zitten, soms even stoelzit) en dan gaan je benen een eigen leven leiden.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:20

Gaaf hoor, dat je met m start!
Mooi dier!
Valt me op dat je met de galop helemaal naar voren duikt, probeer rechtop te blijven zitte en voel of hij goed zit ipv te kijken.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:32

Jeetje, wat gaaf dat je met een trekpaard start!! :wow: En dan ook nog zo'n nette proef neerzetten, nou, mijn respect heb je in ieder geval zeker. Je hebt een prachtig paard en je rijdt hem heel netjes! :) Er is verder al genoeg gezegd boven mij, enige wat ik nog wat zag is dat je bij het aanspringen juist wat teveel naar voren lijkt te gaan. Maar, eerlijk is eerlijk, hij springt wel enorm aan en galoppeert ook groot. Hoe dan ook, succes met rijden en gefeliciteerd met je punten! :D

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:21

Leuk dier hoor!

Ik zou aan de algehele afwerking een beetje werken. Je rijdt de hoeken regelmatig alsof het voltes zijn ;) Een volte is rond, een hoek is een hoek! Ook je zadel zou ik naar kijken (en dus je eigen zit ook). Je kunt nog veel met je beestje! Op ongeveer 3/4 van het eerste proefje zie je hem ontspannen en gaat hij ook zijn hals/rug wat beter ontspannen.

Al met al, ga zo door, kijk eens naar je zadel, en veel succes met de wedstrijden!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:26

:# Super Elise!!! :#
Ow, en ook dikke +:)+ voor die mooie knotten!!! Dat ga ik nevernooitniet bij Tych voor elkaar krijgen... :n Ziet er keurig uit!

Ow ja, is HAW natuurlijk.... ;) Hij zou van mij in draf wat actiever mogen, vooral vanuit achter. Lijkt ie soms wat te 'sloffen'. En handjes mooi rechtop.

Wanneer is je volgende???? :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:32

Leuk dat je met een trekpaard start!

Probeer de figuren netjes af te rijden. Nu raffel je ze een beetje af - je bent bij de gebroken lijn bijvoorbeeld alweer veel te vroeg op de hoefslag. Ook rijd je de hoeken niet zo netjes door.

En je kunt een verkeerde galop beter herstellen dan door blijven galopperen :)