Cappucino @ opbouwend werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Cappucino @ opbouwend werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 10:48

Hallo,
Dit is ons 1ste HAW topic :)
Eerst eens wat info over Cappucino:
Cappucino is een 8 jarige New Forest ruin. Met vermoedelijk als vader Lorenzo.
Hij heeft bij de vorige eigenaren voornamelijk dressuur gelopen. Nu sinds hij bij mij is rijden we ook voornamelijk dressuur maar springen doen we ook wel eens ;) Zijn nivo weet ik eigenlijk niet, wel heb ik van de 2de eigenaar gehoord dat hij heel sterk was, en dat heb ik gemerkt.. Hij is niet supermakkelijk te rijden maar als je hem eenmaal aan het lopen hebt <3
Dan nog wat over mij:
Ik ben 14jr, rij sinds mijn 8ste ong. Ik krijg normaal gezien 1x per week dressuurles, maar nu 6 weken niet ivm instructeur met gebroken schouder ;)
Gister hebben we voornamelijk aan de basis gewerkt omdat hij de laatste tijd niet veel gelopen heeft ivm winterstop en langs mijn kant een gebroken vinger. Nou genoeg gezevert, hier de foto's ;)
Afbeelding
Achterwaarts. Ik moet er op letten dat ik mijn handen draag.
Afbeelding
Nog een keer achterwaarts, hij komt hier iets omhoog maar ik vind het niet hinderlijk, weer mijn handen.
Afbeelding
Beetje een rare foto, overgang van stap naar draf.
Afbeelding
Stap, hier loopt ie al een stuk actiever.
Afbeelding
Halthouden, ik moet op m'n ellebogen letten.
Nu nog een paar stills uit een filmpje(ik kan hem hier niet plaatsen)
Afbeelding
Galoperen. Hij duikt iet wat op de voorhand. Ik val voren en zet mijn hand vast, ik moet blijven zitten en die hand voor me uit houden.
Afbeelding
Ik heb het idee dat Cappucino uit elkaar valt.
Afbeelding
Vrij netjes, maar ik moet meer gaan zitten.
Afbeelding
Deze vind ik persoonlijk netjes, ik blijf zitten in mijn zadel, en mijn hand is redelijk net, Cappucino loopt goed.
Afbeelding
En de laatste foto alweer :D
Waar we aan werken:
Cappucino mag niet op de voorhand vallen in galop.
Mijn handen moeten meer gedragen worden en ellebogen tegen het lichaam.
En mijn been lang houden, en achteruit blijven zitten.
Hebben jullie nog tips? Kritiek mag maar houdt het positief :D
Groetjes Melissa

xBoefje

Re: Cappucino @ opbouwend werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:55

Ziet er over het algemeen erg netjes uit hoor :)
Bij de wat minder scherpe foto's of te wel: Ik heb het idee dat hij uit elkaar valt.. heb ik het idee dat je iets te veel naar voren zit, verder ziet het er netjes uit hoor! :D

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 10:58

xBoefje schreef:
Bij de wat minder scherpe foto's of te wel: Ik heb het idee dat hij uit elkaar valt.. heb ik het idee dat je iets te veel naar voren zit, verder ziet het er netjes uit hoor! :D

Ik heb inderdaad de neiging om in galop naar voren te gaan hangen, ik heb hem sinds april, heb daarvoor altijd op een kleine B pony gereden ;) Moet nog steeds wennen aan zijn gangen :Y) Hij heeft dan ook wel een hele ruime galop.

Hringey2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:59

xBoefje schreef:

Mee eens, ik zou je zadel iets verder naar achter leggen. Dan krijgt hij ook iets meer ruimte in zijn bewegingen. Maar mooi paardje hoor. :D

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 11:01

Hringey2006 schreef:
xBoefje schreef:

Mee eens, ik zou je zadel iets verder naar achter leggen. Dan krijgt hij ook iets meer ruimte in zijn bewegingen. Maar mooi paardje hoor. :D

De fotograaf heeft er nog eventjes op gereden en toen heb ik het zadel meteen wat naar achter gelegd ;)
Bedankt voor de leuke reactie's :)

miesijj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:03

jullie zijn een leuke combinatie,
alleen moet je erop letten dat je recht blijft zitten. op een van de laatste foto's zit je naar voren toe.
verder zie ik dat je niet altijd je hakken uitdrukt, probeer dit wel te doen.

Hiilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:59

Rijd je zo fijn met je beugels? Op sommige foto's vind ik je beugels zo kort lijken! Eén gaatje langer lijkt me dan wat fijner rijden, maar ik kan het ook verkeerd inschatten. Verder inderdaad je handen dragen. Het ziet er netjes uit hoor! Wat een leuk paardje trouwens, heb je meer foto's zonder ruiter van hem? :D

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 19:50

Huice schreef:
Rijd je zo fijn met je beugels? Op sommige foto's vind ik je beugels zo kort lijken! Eén gaatje langer lijkt me dan wat fijner rijden, maar ik kan het ook verkeerd inschatten. Verder inderdaad je handen dragen. Het ziet er netjes uit hoor! Wat een leuk paardje trouwens, heb je meer foto's zonder ruiter van hem? :D

Nee de beugels zitten voor mij goed. Het zadel is eigenlijk wat aan de lange kant voor mijn korte benen(1.57m) Maar dit was het enigste zadel wat goed lag op de pony.
Dankje ;) Ik heb nog meer foto's ja, ga van de week een ITP topic maken ;)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 19:50

miesijj schreef:
jullie zijn een leuke combinatie,
alleen moet je erop letten dat je recht blijft zitten. op een van de laatste foto's zit je naar voren toe.
verder zie ik dat je niet altijd je hakken uitdrukt, probeer dit wel te doen.

Dankje ;) Ik ga er aan werken :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 07:54

Leuk paardje hoor.
Ik krijg de indruk dat je je pony achterwaarts laat gaan dmv ja handen (?). De hulp voor achterwaarts gaan is echter: je onderbenen naar achteren leggen en wat druk met je kuit geven. Je onderbenen weer op de normale plaats is toppen met achterwaarts gaan. Je handen doen hierbij eigenlijk niets. Je beidt hooguit weerstand als de pony naar voren wil.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 10:37

aslo schreef:
Leuk paardje hoor.
Ik krijg de indruk dat je je pony achterwaarts laat gaan dmv ja handen (?). De hulp voor achterwaarts gaan is echter: je onderbenen naar achteren leggen en wat druk met je kuit geven. Je onderbenen weer op de normale plaats is toppen met achterwaarts gaan. Je handen doen hierbij eigenlijk niets. Je beidt hooguit weerstand als de pony naar voren wil.

Nee ik probeer het met enkel mijn benen, en geef lichte weerstand met mijn handen. Als het Cappucino te lang duurt en hij heeft er geen zin meer in dan heeft ie de neiging met zijn voorbenen uit te slaan ;) Vandaar mijn handen vermoed ik. Maar ik zal er op letten

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:33

Je probeert mss wel met je been, maar deze blijft op dezelfde plaats liggen ;) Als je paard de juiste hulp éénmaal begrijpt, is alleen het verplaatsen van je onderbenen al voldoende om aan te geven wanneer ie naar achteren moet en wanneer ie moet stoppen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:57

Ik vind je voor het mooie wel te kort zitten, daar heeft je zadel niks mee te maken. Ik denk dat je dan ook minder naar voren zal zitten. In de galop Lijkt het erop dat je hem niet goed bij elkaar houd. Je mag hem wat meer opsluiten. Verder bij het achterwaarts zou ik een wat duidelijkere hulp geven. Benen iets meer naar achter, klein beetje en je gewicht wat naar achter plaatsen. Je zegt dat je het met je benen doet, maar ik zie eigelijk alleen maar je hand die hem naar achter trekt, je benen doen amper iets. Als je zo been geeft is het onduidelijk voor hem.

Wibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:02

Ik denk ook dat je houding een stuk vooruit gaat als je je beugels iets langer doet, ze lijken wat kort. Verder ziet het er netjes uit, je geeft zelf al commentaar ;).
Wat een super leuke pony trouwens, en ik vind zn naam ook heel leuk =).

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:48

Mooie combinatie.
Je moet naar mijn mening iets meer van achter naar voren rijden.
En even een kleine toevoeging op de discussie over het achterwaarts: dit moet vooral door je bekken te kantelen en je kuit iets naar achter te leggen. Als je dat goed aanleert hoef je straks alleen maar je bekken te kantelen en minimaal kuit te geven. Dat is rijtechnisch gewoon veel beter.

Succes

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 18:10

Ik ga hard aan het achterwaarts werken ;)
Voorderest bedankt voor de positieve kritiek, ben er erg blij mee :)
Ook bedankt voor alle complimenten, ben erg trots op mijn pony <3

_Quieto_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:20

Is hij vernoemd naar het koffiedrankje? Want dan staat het verkeerd gespeld :') er mist dan een C :P

Maar leuk paardje heb je daar! Zelf gaf je al wat punten aan maar zelf zou ik ook graag zien dat je zijn neusje wat meer eruit rijdt en probeert wat meer lengte in zijn hals te krijgen :)

Succes nog verder met hem!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 19:06

_Quieto_ schreef:
Is hij vernoemd naar het koffiedrankje? Want dan staat het verkeerd gespeld :') er mist dan een C :P

Maar leuk paardje heb je daar! Zelf gaf je al wat punten aan maar zelf zou ik ook graag zien dat je zijn neusje wat meer eruit rijdt en probeert wat meer lengte in zijn hals te krijgen :)

Bedankt :) Ik ga er aan werken :D
Nee hij is niet vernoemd naar het koffiedrankje denk ik.. Hij is zo genoemd omdat zijn kleur op een Cappucinno drankje lijkt ;) Maar omdat hun origineel wouden doen hebben ze er Cappucino van gemaakt :Y)

Dankje Shana_Bobo

_Quieto_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:49

MelissaV schreef:
_Quieto_ schreef:

Bedankt :) Ik ga er aan werken :D
Nee hij is niet vernoemd naar het koffiedrankje denk ik.. Hij is zo genoemd omdat zijn kleur op een Cappucinno drankje lijkt ;) Maar omdat hun origineel wouden doen hebben ze er Cappucino van gemaakt :Y)

Dankje Shana_Bobo

Haha oke prima :P Maar dan spreek je het wel anders uit ;) de 'tsj' van cappuccino zit er niet meer in, nu is het eerder cappusino.. maakt mij niet uit hoor :P

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:18

Je rijd erg netjes. Wel moet je je schouders naar achteren doen. Je hebt echt een heel leuk paardje!

Nachthengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:44

Bij de minderscherpe fot`s had ik ook het idee dat hij wat meer uit elkaar viel.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 20:01

Dankje voor de feedback :) Ik ga er echt aan werken, kan er echt wat mee dankje ;)