Dit is ons 1ste HAW topic

Eerst eens wat info over Cappucino:
Cappucino is een 8 jarige New Forest ruin. Met vermoedelijk als vader Lorenzo.
Hij heeft bij de vorige eigenaren voornamelijk dressuur gelopen. Nu sinds hij bij mij is rijden we ook voornamelijk dressuur maar springen doen we ook wel eens
Zijn nivo weet ik eigenlijk niet, wel heb ik van de 2de eigenaar gehoord dat hij heel sterk was, en dat heb ik gemerkt.. Hij is niet supermakkelijk te rijden maar als je hem eenmaal aan het lopen hebt
Dan nog wat over mij:
Ik ben 14jr, rij sinds mijn 8ste ong. Ik krijg normaal gezien 1x per week dressuurles, maar nu 6 weken niet ivm instructeur met gebroken schouder

Gister hebben we voornamelijk aan de basis gewerkt omdat hij de laatste tijd niet veel gelopen heeft ivm winterstop en langs mijn kant een gebroken vinger. Nou genoeg gezevert, hier de foto's

Achterwaarts. Ik moet er op letten dat ik mijn handen draag.

Nog een keer achterwaarts, hij komt hier iets omhoog maar ik vind het niet hinderlijk, weer mijn handen.

Beetje een rare foto, overgang van stap naar draf.

Stap, hier loopt ie al een stuk actiever.

Halthouden, ik moet op m'n ellebogen letten.
Nu nog een paar stills uit een filmpje(ik kan hem hier niet plaatsen)

Galoperen. Hij duikt iet wat op de voorhand. Ik val voren en zet mijn hand vast, ik moet blijven zitten en die hand voor me uit houden.
Ik heb het idee dat Cappucino uit elkaar valt.

Vrij netjes, maar ik moet meer gaan zitten.

Deze vind ik persoonlijk netjes, ik blijf zitten in mijn zadel, en mijn hand is redelijk net, Cappucino loopt goed.

En de laatste foto alweer

Waar we aan werken:
Cappucino mag niet op de voorhand vallen in galop.
Mijn handen moeten meer gedragen worden en ellebogen tegen het lichaam.
En mijn been lang houden, en achteruit blijven zitten.
Hebben jullie nog tips? Kritiek mag maar houdt het positief

Groetjes Melissa
Hij heeft dan ook wel een hele ruime galop.
er mist dan een C