Z.A Daquila, arabische merrie @ B-work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Z.A Daquila, arabische merrie @ B-work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 00:02

Ik ken haar al vanaf dat ze baby is en rijdt haar nu vanaf september serieus. Daarvoor is ze wel ingereden, mee gegaan naar de veluwe om kilometers te maken, maar verder niks.
Het stuur zat er redelijk op, de rem en het gas ook. Maar tempo in de gangen was nog gewoon hard zodat ze evenwicht kon houden. De oprichting is voor haar erg makkelijk, waardoor het voor mij lastig word haar lang en laag te rijden, ze kruipt gauw te diep.

We leren vooral veel van elkaar en doen allebei ons best het zo goed mogelijk te doen. Aan het begin dat ik haar reedt, was ik eigenlijk niet zo gefocussed op haar houding, maar op het tempo. Ze liep in draf veel te hard, we scheurden de bak door, waardoor ze ook haar passen totaal niet afmaakte. Een tijdje alleen maar over de hoefslag gehobbeld en vooral met mijn zit terug gereden. Het ging steeds beter, en toen was de dag dat ik aandraafde en ze uit zichzelf in het prima tempo zat.

En toen ging het eigenlijk allemaal best snel. Ondertussen hebben we voor de lol een onderling wedstrijdje gereden en zijn we ge eindigt met onmogelijke punten van 224. :') HAHA. Daarna zijn we thuis lekker voor onszelf verder gaan trainen. 2 Januari 2011 hebben we nog een onderlinge wedstrijd gereden waar we de realistische punten hadden van 179 en 193.

Er zat altijd veel spanning in, alles was nieuw voor haar. Ik zit wat naar voren en met een holle rug op de eerste foto's omdat het zadel en ik geen vriendjes waren, zijn we helaas nooit geworden, vandaar dat er op de laatste foto een ander zadel op ligt. Ze loopt nog erg op de voorhand, ze is dan wel geen 3, maar houdt er graag rekening mee dat ze net een half jaartje onder het zadel loopt, waar in ze ook nog stil heeft gestaan omdat de bak niet te rijden was en omdat ze een long ontsteking heeft gehad. (+ dat ze iets overbouwd is :+ )

Startkaart is aangevraagd en 11 maart hebben we waarschijnlijk onze eerste officiële wedstrijd.

Z.A Daquia - Arabisch volbloed - 6 jaar oud - merrie - 1.51 m.
Ze vind galop nog erg moeilijk, maar zodra ze wat meer op de achterhand gaat lopen, komt dat vanzelf.
Zal binnenkort weer even foto's laten maken, vandaag liep ze namelijk erg fijn.

Hoe we begonnen, let vooral op haar overgewicht, wat op de latere foto's al een stukje meer verdwenen is. }:0
http://i52.tinypic.com/eu4h3o.jpg

Toen is ze er even tussen uit geweest door een longontsteking, en toen we het rijden weer hadden op gepakt zijn we voor het eerst in Daquila's leven naar een binnenbak gegaan en vreemd terrein (op de veluwe na)
Afbeelding

Toen hadden we onze eerste onderlinge wedstrijd, en ze liep niet goed hoor & die 224 zijn ook compleet onterecht, weet niet waar de jury naar keek, niet naar mijn proef in ieder geval. Hier schrok ze trouwens van een wapperend doek, toen we aan het terugkomen van middendraf waren.
Afbeelding

Daquila in het babyrose, het is en blijft een merrie.
Afbeelding

Bij de tweede onderlinge wedstrijd, waar ze erg gespannen was. Te veel spanning, maar ach, ze deed wel haar best. Ik was trots op haar, 179 en 193, tevreden!
Afbeelding

Daarna nog eens naar een vreemde omgeving geweest, waar ze al een stuk beter liep. Even in de spiegel kijken, even vertellen dat ze écht zo knap is als dat ik haar altijd vertel.
Afbeelding

Vanaf hier is het wel echt recent:
Toen heeft Daquila een tijdje ontploffingsgevaar gehad vanwege de weersomslag, damn, wat was ze druk zeg. En ik was extreem vrolijk, en had eigenlijk wel lol om haar :')
Afbeelding

Afbeelding
Neem deze foto's trouwens niet te serieus :7

Toen is http://www.reneefotografie.com langs geweest bij ons op stal om de rest van de arabieren en mini's op de foto te zetten.
Afbeelding
Hier begint ze wat meer met haar neusje er uit te komen en begint ze haar passen af te maken, we zijn op de goede weg.

Afbeelding

Afbeelding

& van de week, gek dier. We worden steeds meer een combinatie ipv een paard en een ruiter, we worden inmiddels echte vriendinnetjes.

Afbeelding

Tips en commentaar, altijd welkom. Zolang het maar niet alleen negatief is, tuurlijk mag het alleen negatief zijn, maar geef dan ook even een uitleg hoe ik het kan verbeteren, zodat ik er nog wat aan heb :)
Groetjes Josca.
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 05-03-11 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:06

Mooie foto's! Hele chique merrie ook. Jullie maken zeker vordering samen :D
HAW dus: Ik zou proberen iets meer naar achteren te zitten. (Doe het zelf ook altijd fout ;) )

Ligt het aan mij of is ze wat overbouwd?
Laatst bijgewerkt door Sidera op 05-03-11 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:08

Over het algemeen vind ik het er erg vriendelijk uitzien, complimenten daarvoor. Heel veel succes 11 maart :) Wat een mooie kleur heeft jouw merrie trouwens!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 00:11

Sidera schreef:
Ligt het aan mij of is ze wat overbouwd?

In mijn ogen is ze ook overbouwd, meetlat geeft precies dezelfde hoogte aan,
maar ik noem het gewoon een stukje overbouwd. :)) Staat ook in de opening trouwens,
maar ik kan begrijpen als je niet dat hele verhaal gelezen hebt.

Wat leuk, zo snel al zoveel reacties. Dank jullie wel!
Wat leuk dat je Mistica gekend hebt, knappe merrie is/was dat zeg, van plaatjes in ieder geval haha!

_Liselot schreef:
Over het algemeen vind ik het er erg vriendelijk uitzien, complimenten daarvoor.

Leuk om te lezen, dat staat bij mij ook vooral op nr 1!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 00:34

Nee, helaas word ze uiteindelijk zo goed als helemaal wit. Al zal ze zo ook wel enorm sexy zijn hoor, maar dit is toch ook wel errúg gaaf. Eyecatcher!
Dankjewel. :+:

miesijj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 01:17

jullie zijn een mooi stel om te zien.
je zit op een aantal foto's iets naar voren. probeer recht op te blijven zitten. maar verder ziet het er heel erg mooi uit

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:03

Ahhh Daquila! Vind jullie zo'n leuke combi!
Het ziet er netjes en vriendelijk uit, veel succes met jullie eerste wedstrijd. :)

Joltsje

Re: Z.A Daquila, arabische merrie @ B-work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:19

ziet er goed uit.. wat je zelf ook al zegt.. jullie worden al steeds meer een combi.
ik vind dat je haar heel vriendelijk rijdt.

wat mij wel opvalt is dat je innd wat voorover zit, maar in jouw geval vind het een `voorzichtige´zit.
is het een heette merrie? is ze snel.. probeer echt te gaan zitten en haar met de zit te rijden.. daar kunnen ze ook rustig van worden.. je lift nu eigenlijk je bips wat uit het zadel.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:29

Wauw wat een leuk mooi paardje!

Je rijdt haar heel vriendelijk, maar ik zie ook wat verbeteringen waar je aan zou kunnen werken.

Ja ja ze is heel mooi, maar probeer vooruit te kijken!
Probeer met je bips in het midden van het zadel te zitten, en wat meer op je bips!
(dus je rug niet hol trekken)

Veel plezier met je mooie merrie!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:45

Wat een gave merrie zeg en een hele leuke naam!!! Vind het er heel netjes en vriendelijk er uit zien. :j
Je zit inderdaad wat naar voren en ver achter in het zadel. Zadel is eigenlijk te klein voor jou (of jouw bovenbeen is te lang voor het zadel :D ). Je kan proberen je beugels wat langer te maken, dat je knie wat lager in het zadel komt en jij in het midden van je zadel kan gaan zitten. Dan zit je gelijk een stuk rechter!

Succes! :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 11:37

Gemmeke schreef:
Ja ja ze is heel mooi, maar probeer vooruit te kijken!
Probeer met je bips in het midden van het zadel te zitten, en wat meer op je bips!
(dus je rug niet hol trekken)

Dat is dus inderdaad ook mijn probleem, heb het vooral met dit zadel,
ik kan er gewoon echt niet op zitten, ik weet niet hoe het komt, het heeft een beetje richting gedwongen zit oid, bij mij in ieder geval. Vandaar dat er op de laatste foto ook een ander zadel op ligt.
De tip van beugels langer doen, kan ik nog wel een keer proberen, want dressuur is altijd fijner als vzh vind ik, bedankt voor de tip. :* Misschien ziet ik inderdaad wat naar voren, omdat ik te ver achter in het zadel zit, waar je niet recht op kúnt zitten omdat het natuurlijk niet recht is, haha.

Gemmeke, vooruit kijken, heb je helemaal gelijk in. Ik zal er op gaan letten, haha.
Bedankt voor de lieve reacties. :+:

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 13:24

Wauw Josca, wat is het toch een leuke merrie om te zien :D
Jullie rijden ziet er prima uit en vooral de vriendelijkheid in jouw rijstijl vind ik erg prettig om naar te kijken!

Heel veel succes 11 maart, maar dat komt volgens mij wel goed!! :j :):)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:21

Jullie zijn echt vooruitgegaan! Echt mooi om te zien.
Alleen lijkt het op de laaste foto dat je je benen afsteekt, maar omdat ik dit op de rest van de foto's niet terug zie zal het vast een momentopname zijn geweest.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 16:17

Daar word ik nou vrolijk van, al die leuke & lieve reacties, dankjulliewel! :*

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:35

Mooooii :+:
Jullie gaat echt vooruit.. ziet er netjes uit Jos!!
<3

miepje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:20

Echt een super leuk paardje! Je ziet veel verbetering op de foto's. Je mag je heupen iets meer kantelen, zodat je wat minder naar voren gaat zitten. Voor de rest ga zo door!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:36

Wat een prachtige merrie, echt heel netjes ziet het eruit! :D
Arabieren zijn zo ontzettend lastig in het begin, het is zo anders, maar heb jij ook dat als je eenmaal aan die slimme beestjes gewend bent,
dat je nooit meer anders wilt? Ik wel in ieder geval! :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:33

Josca ik had al op je hyves gezien dat je weer een leuke pon onder je bips hebt.

Verbeter punten zijn al gegeven. Valt me vooral op dat je op haar zo naar voren lijkt te vallen. Terwijl dat op de andere paarden nog nooit is op gevallen.
Als het inderdaad door je zadel komt moet je misschien eens een ander zadel proberen. Want dit is ook niet bevordelijk voor haar rug. En haar houding, want als jij naar voren valt dan kan zij ook niet goed van voren omhoog komen!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 00:00

Ambrasoft schreef:
Wat een prachtige merrie, echt heel netjes ziet het eruit! :D
Arabieren zijn zo ontzettend lastig in het begin, het is zo anders, maar heb jij ook dat als je eenmaal aan die slimme beestjes gewend bent,
dat je nooit meer anders wilt? Ik wel in ieder geval! :)

Ik ben al 10 jaar aan ze gewend hoor, haha, maar ze zijn wel heel meedenkend. Zijn hele fijne dieren om mee te werken, ze eisen dat je ze met respect behandelt, en zo hoort het. :)

Ben ik helemaal met je eens Laura, vandaar dat er ook al een vzh op de laatste foto er op heb liggen :j

Who, waar zijn mijn berichten heen? Zijn er gewoon 10 verwijderd zonder mod opmerking oid??

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:09

Nou ik vind jullie 1 van de leukste combinaties die ik gezien heb! Je rijd haar erg vriendelijk en jullie hebben zo te zien echt veel lol samen.
Leuk ook dat je zo nuchter overkomt in je beginpost, en realistisch bent ;)
Volgens mij ben je wel afwachtend in het rijden of niet? je hebt een heel voorzichtige houding, denk dat als je er iets zelfverzekerder opzit en haar misschien net wat meer aanpakt dat het plaatje er nog leuker uit ziet :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 16:48

Hé, waar is mijn berichtje nou? Ik een heel verhaal getypt, is het weg. :+
Nou goed, kwam er op neer dat ik het een heel leuk berichtje vind om te lezen, maar dat ik het niet "net wat meer aanpak" omdat er niks aan te pakken valt. Ze doet prima haar best en daar ben ik tevreden mee. Het moet leuk blijven voor ons allebei, als ze het niet leuk vind doet ze het namelijk niet voor me en daar heeft ze helemaal gelijk in.

Inmiddels heb ik nieuwe rijfoto's, maar daar kan ik nog geen topic mee openen omdat dat over 3 dagen pas komt, dus die komt dan ook. Iedere keer als ik erop zit denk ik "Ohja, naar voren kijken" etc, haha, en het helpt best hoor, al zeg ik het zelf :))

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:06

Wauw, wat een prachtig paardje!
Voor je blijven kijken, goed recht op zitten, en dan komt het helemaal goed! ;D

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:29

Joscaa schreef:
Hé, waar is mijn berichtje nou? Ik een heel verhaal getypt, is het weg. :+
Nou goed, kwam er op neer dat ik het een heel leuk berichtje vind om te lezen, maar dat ik het niet "net wat meer aanpak" omdat er niks aan te pakken valt. Ze doet prima haar best en daar ben ik tevreden mee. Het moet leuk blijven voor ons allebei, als ze het niet leuk vind doet ze het namelijk niet voor me en daar heeft ze helemaal gelijk in.

Inmiddels heb ik nieuwe rijfoto's, maar daar kan ik nog geen topic mee openen omdat dat over 3 dagen pas komt, dus die komt dan ook. Iedere keer als ik erop zit denk ik "Ohja, naar voren kijken" etc, haha, en het helpt best hoor, al zeg ik het zelf :))

Haha, tja ik ben daarin wel een heel fanatieke ruiter en vandaar dat ik je ook zei wat mij opviel. Maar prima toch als jij het zo wel goed vind, mij hoor je niet klagen :D

Ilseee13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:53

Geweldige kleur!
Ik vind jullie een leuke combinatie, soms mag jemeer achterover zitten.
ook het neusje moet iets meer naar haar lichaam en af en toe mag het hoofdje wat meer opgericht.

indybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:06

Wat een geweldige merrie heb jij zeg, wat een pracht beest. Je hebt haar goed aan het lopen. Kan je trots op zijn