Eindelijk durf ik het weer aan om een paar foto's van ons hier in HAW te zetten.
Ons eerste HAW topic:
[RT-HAW] Arianna in actie met Baboesjka, debuut op bokt!
Over Babs:
- 9 jaar
- niveau: wordt getraind op B. Nog nooit officieel uitgebracht.
- dream of glory x salute (allround)
- ivm een gevoelige rug mag ze van de DA alleen maar lang & laag gereden worden. Oprichting kan pijnlijk worden in de rug. Ik rijd met een martingaal op deze foto's op aanraden van mijn instructrice. Babs is heel kijkerig en heet de laatste tijd. Ik kan het niet altijd voorkomen dat ze haar kop omhoog gooit. Om haar rug te sparen doe ik een martingaal om.
- erg scheef, onder behandeling bij een fysio hiervoor. We zijn erg gefocust op rechtrichten. Scheefheid zit hem vooral in linksom over de schouder naar binnen vallen, rechtsom lui binnenbeen. We moeten dit oplossen door linksom contrastelling, rechtsom moeten we haar binnenbeen naar buiten drukken.
- deze winter maagzweer gehad en mok wat op de pezen was geslagen, dus veel pech.
- Babs valt gauw op de voorhand.
- het trainingsschema van de DA voor Babs: 2x longeren met pessoa, 2x rijden in de bak, 2x buitenrit, 1x vrij. Zo zien haar weken eruit.
Over mij:
- Ik rijd Babs nu anderhalf jaar bij. Ik heb nu mijn zesde privéles op de foto's op dit paard. Daarvoor een stuk of 15 privélessen op een ander paard gehad, en 2,5 jaar manegeles. Ik ben dus geen Anky
. Hou het daarom ook graag een beetje vriendelijk / opbouwend...- Mijn bovenlichaam houd ik vaak te gespannen als Babs ook gespannen en niet gefocust is. Ik moet dus letten op een ontspannen bovenlijf. Ook moet ik letten op terugzitten en mijn hakken uitdrukken. Mijn handen moeten vaak verder naar voren. Op deze foto's heb ik het idee dat mijn beugels wel een gaatje langer mogen.
Ik ben benieuwd of we goed bezig zijn, en wat jullie van haar en mijn houding vinden.
Hier komen ze!
Instappen.

In de hoek. Hier mag ze haar achterhand wel wat meer gebruiken.

Beter. Ik moet wel mijn hakken uitdrukken.

Draven. In de hoek waar we heen gaan, kwam een paard langs, waar Babs even naar wilde kijken.

Deze foto vind ik erg goed.

Deze dus niet. Hier duikt ze met haar hoofd naar beneden omdat ze het moeilijk vindt worden en neemt ze haar achterhand helemaal niet mee.

Hier probeer ik in de bocht haar binnenbeen naar buiten te drukken in het kader van het rechtrichten. Ze loopt wel lekker actief.

Galop! Achterbeen mag er wel meer onder. Ik zie protest in haar hals volgens mij. Als Babs galloppeert, gaat ze heel hard maar ze valt gauw op de voorhand. Dit is volgens de fysio gewoon stout, dat scheuren.

En weer draven. Ze loopt hier mooi laag en actief vind ik.

Handen verder naar voren en dichterbij elkaar. Wel een mooi achterbeen vind ik.

Hier hetzelfde.

Gallop. Been is er goed onder, maar mijn binnenhand is streng denk ik.

Uitdraven. Ik vind het moeilijk om dan Babs mijn hand te laten volgen. Maar hier doet ze dat volgens mij wel netjes.

Hoofd mag lager en mijn handen verder naar voren.

Nou dat was het!
Groetjes van Arianna & Babs

en jij ook vergeleken met je vorige topic (je lijkt wel wat voller geworden in je gezicht).