Bijna 3/4 Welsh Cob Zusje op B debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnetB

Bijna 3/4 Welsh Cob Zusje op B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 23:05

Afgelopen zondag hebben we onze aller eerste officiële wedstrijd gereden. Ik heb Zusje nu bijna een jaar. Ik heb haar gekocht van een boer uit de buurt. Hij had de pony voor zijn dochter. Helaas heeft de pony op jonge leeftijd vast gezeten onder de stang van de trailer. Dit is zo traumatisch voor haar geweest dat zij niets meer in de buurt van haar schoft duldde. Je hoefde er maar naar te wijzen of ze mepte je de stal al uit. In eerste instantie heb ik maar gewoon een beetje doorgedrukt en gezegd dat ze zich niet zo aan moest stellen. Ik wilde wat serieuzer met haar aan de gang en heb voor de zekerheid foto's laten maken. Hier was niets kwaads op te zien. Een dierfysio heeft bevestigd dat het w.b. spieren ook goed zat en zij zelfs zelden zulke flexibele pony's te zien. Zij gaf me nog wat oefeningen mee en sinds een maand of 2, 3 zijn we echt serieus met dressuur aan het werk. We hadden eerst wat downs maar sinds we les hebben gaat het erg lekker. We hebben nu 3 x les gehad.
Ze was erg gespannen op haar eerste wedstrijd, vooral al die grote paarden vind ze erg eng gezien mevrouw zelf amper de 1.40 haalt. Daardoor kon ik haar niet echt lekker losrijden en dat zie je wel terug vind ik, kreeg dit ook op mijn coupons terug.
Eigen commentaar:
- Vooral mijn hoofd!! :oo schrok toen ik het op de foto's zag.
Recht vooruit kijken dus...
- Veel meer rust er in krijgen

Nou daar komt het dan!!
Dit was mijn tweede proef
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding

Heb ook nog een stukje film van het begin van mijn eerste proef. Ze was hier dus net in de bak en was een beetje kijkerig:

opgenomen met een telefoontje...

ambre

Re: Bijna 3/4 Welsh Cob Zusje op B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:08

Zus is knap!
Maar omdat tips moeten:let op je handen.Altijd moeilijk als je op een kleintje rijd,maar teugels goed kort en handen niet te breed!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:11

Wat ziet het er goed uit! Voor zo kort maar ''serieus'' ohz!

Foto 4 is mooi daar galoppeerd ze echt mooi van achter naar voren!!
Commentaar geef je zelf al aan! Ik snap dat je liefst de heletijd naar je pony wilt kijken maja..
Verder heb ik je stiekem ook Live gezien en weet je mijn commentaar al!

edit: typ fout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:13

Aaaaaah daar is Zusje weer! Wat een lekker dier is dat toch!
Ik kan het me voorstellen dat je graag naar zo'n knapperd kijkt hoor ;) maar probeer toch maar wat meer vooruit te kijken, is voor jouw houding beter en dus voor je pony makkelijker :)
Volgens mij zijn jullie lekker bezig of niet?

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 23:18

Ja we zijn heel lekker bezig, bijna iedere keer als ik rijd verbaas ik me er over hoe fijn het gaat.

Springen waren we toch nog niet helemaal aan toe, dat zie ik nu in. Ze moet nog zo veel balans vinden. Gelukkig gaat dressuur nu heel leuk en hebben we toch iets om naar te streven! :D

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:45

Leuk beenwerk heeft Zus!
Probeer je tempo iets meer onder controle te houden, maar dat komt vanzelf wel denk ik.
Knap dat je al zover gekomen bent!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:23

Het filmpje mag ik helaas niet kijken maar ik wou toch even reageren, want ik vind het echt een superleuke pony met sterke bewegingen. Als je zelf wat vanzelfsprekender gaat rijden zodat het plaatje makkelijk oogt ga je daar toch nog hoge ogen mee scoren.
Afgaande op de foto's: misschien dat je met meer rust ook meer kunt letten op de balans en de rechtgerichtheid. Op veel foto's spoort je pony niet, en een aantal keer ervan is het het achterbeen wat buiten de massa is gezet om balans te houden.
Ik vind de foto's wel keurig voor een debuut hoor, zeker met dat verleden!

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:45

Wat een ontzettend leuke pony zeg! Je zit er netjes op, ook toen ze wat gespannen was (op het filmpje). Wat me opvalt is inderdaad dat je niet voor je kijkt, maar naar je pony (logisch als je op zo'n knapperd rijdt :)). Ook mogen je hakken wat meer uitgedrukt en tenen naar binnen. Heel veel succes samen. Ik vind het er al erg netjes uit zien, zeker gezien de korte tijd dat jullie nog maar bezig zijn, mijn complimenten!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:45

Wauw prachtig dier zeg!
Wat waren je punten?

Wel op je handen letten inderdaad, lijkt nu net of je haar naar beneden drukt..

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 12:29

Mijn punten waren nog niet denderend maar ik vond ze zeer acceptabel voor een eerste keer:

162 en 170

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:35

AnnetB schreef:
Mijn punten waren nog niet denderend maar ik vond ze zeer acceptabel voor een eerste keer:

162 en 170

Oh das jammer! Maarja komt vanzelf ;)

miepje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:26

Wat een plaatje!
probeer je rug recht te houden op de foto lijkt het of je je rug hol trekt. Zoals al eerder gezegd houd je handen netjes bij elkaar en kijk vooruit. succes!

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:51

Hey Annet!

Wat leuk zo om de foto´s te zien!
Volgende keer misschien meer losrijden en minder kletsen :P haha

Dit weekend ging je weer toch? Veel succes!
Oh! zie net dat Heidrun dan ook start :D wat leuk, misschien komen we wel even kijken als dat lukt

Groetjes Aniek