Myn proud @dressuur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JL__

Myn proud @dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 18:42

Hallo bokkers,

Bij dezen, wat meer foto's dus een nieuw topic...

Don rubin v/h bloemenhof is 7 jaar oud, heb heb sinds januarie 2010 in bezit.. naar 3 maanden kreeg hij kuren heel appart dat zou totaal niks voor hem zijn in de staak gaan en weg rennen, bleek dat hij erge last van zijn rug had, hebben wij msn gevoerd nou erna was het een totaal ander paard, hij ging ook volop genieten van het werk, helaas heeft dit 2 a 3 maanden mogen duren, todat hij weer helemaal chagie werd, omhoog ging strappen naar mijn been noem maar op reden genoeg om de dokter weer op stal te halen, en ja hoor het zelfde probleem ik meteen gevraagt; is het mogelijk voor foto's? nee dat kon niet het zat tever in zn achterug, blijkbaar hebben paarden met zn sportieven bouw sneller last, dat het hun in de rug kan schieten, ik heb eerlijk gezegt geen idee want ik heb dit nooit meegemaakt. hij staat nu weer een maand op rust, mogen wel rustig aan 2x per dag longeren. Bij dezen de serie foto's toen we de training opgepakt hebben..

Punten die verbeterd worden:-hem diep rijden, ivm dat hij heel erg opkruld van zichzelf en altijd meteen bovenin is gezet, maakt zijn rug niet beter !!
-op mijn linkerhand letten, die wil ik nogal graag op spanning zetten
-en mijn houding, zit soms wel eens graag door mijn onderug..

En dan de fotos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken, en elke reactie is welkom

Liefs

leentje13

Re: Myn proud @dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:04

Je zit heel mooi recht op!

Verder vind ik het een super mooi paardje! :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:05

Van wanneer zijn deze foto's? Ziet eruit als flink in de zomer? Bij HAW moet je recente foto's plaatsen!

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:07

wat heb jij een kwijlpaardje zeg!
echt geweldig mooi.
k vind je rijstijl ook erg netjes! ;)

JL__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 19:28

kleinvosje schreef:
Van wanneer zijn deze foto's? Ziet eruit als flink in de zomer? Bij HAW moet je recente foto's plaatsen!

klopt, oh dat wist ik niet.. dat zal toch niet zn hele grote ramp zijn :oo

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:29

Tja, het is een beetje moeilijk om verbeter tips te geven voor iets wat nu niet zo is. Je schrijft zelf dat je een poos hebt stil gestaan? Dan zal het er een stuk anders uitzien nu!

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:29

Ziet er echt super uit, alleen jammer van die copyright...

JL__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 19:58

kleinvosje schreef:
Tja, het is een beetje moeilijk om verbeter tips te geven voor iets wat nu niet zo is. Je schrijft zelf dat je een poos hebt stil gestaan? Dan zal het er een stuk anders uitzien nu!

nou, de tips zijn evengoed welkom die kan ik erna dus weer meenemen toch?
hij staat geen halfjaar ofzo al stil, enkelen weken pas !!

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:18

Niet zo moeilijk doen joh, of ze nou uit de zomer komen of niet, tips geven kan altijd toch? :)

Ik vind dat je echt een heel gaaf beest hebt! En ook echt complimenten voor jouw houding, je zit heel erg netjes, misschien af en toe iets minder door je onderrug maar verder prima :) Leuk paardje!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:06

Mooie houding heb je :) leuke combi ook trouwens.
Op foto 7,8 en 9 vind ik het beeld niet fijn, hij loopt opgerichter maar niet vanuit zijn bovenlijn. Als hij last van zijn rug heeft zou ik deze houding (op deze manier gereden) niet doen. Je hebt een 'valse' knik net achter zijn oren, hier kunnen sommige paarden ook dwars van worden omdat dit veel spanning mee brengt.

JL__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 22:07

urosa schreef:
Mooie houding heb je :) leuke combi ook trouwens.
Op foto 7,8 en 9 vind ik het beeld niet fijn, hij loopt opgerichter maar niet vanuit zijn bovenlijn. Als hij last van zijn rug heeft zou ik deze houding (op deze manier gereden) niet doen. Je hebt een 'valse' knik net achter zijn oren, hier kunnen sommige paarden ook dwars van worden omdat dit veel spanning mee brengt.

En valse knik om heel eerlijk te zijn nooit over gehoord, wat bedoel je daar precies mee. en hoe kan ik dit eruit rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:56

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Daarnaast zijn de foto's te onduidelijk door het copyright dat er op staat en zijn de foto's ook niet recent waardoor rijtechnisch commentaar dat nu gegeven wordt niet meer van toepassing is.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.