Eros zijn eerste wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anoushka

Eros zijn eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 15:42

Hoi
Maak nu voor het eerst een haw topic.
Het is nu alweer bijna twee jaar dat we Eros ophaalde bij de slacht, Eros is een 4 jaarige hispanoarabier.
hij is een super paard om mee te werken, hij is erg werkwillig en kan er niet genoeg van krijgen, we doen van alles wat, we rijden buiten, we zijn sinds kort met kleine sprongetjes begonnen en we doen ook dressuur. ik rijd hem om de dag.

Nou, hier een filmpje van zondag, hij is voor het eerst mee geweest en heeft aan de 4 jaarige proef meegedaan. hij heeft zich super gedragen, alleen tijdens de proef moest hij blijkbaar nodig plassen(wist het niet) en was niet meer voorwaarts en kwam op zijn schoft (weet niet hoe dat in nl heet), zodra ik uitgestapt had en hem op stal zetten begon hij te piesen en het was te zien dat hij nodig moets. nou ja, ik ga niet door praten, hier het filmpje:

Ps: aub geen comentaar op zijn gewicht, ik weet dat hij stevig is
Laatst bijgewerkt door anoushka op 02-03-11 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

UMayDream

Re: Eros zijn eerste wedstreid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:46

Vind dat je daar allereerst een mooi paardje hebt hoor :) Super dat je hem hebt gered van de slacht! Hij zou indd wat meer voorwaarts mogen, en afentoe komt zn hoofdje omhoog, maar hij is ook nog maar 4 :)
Veel plezier en succes met hem verder zou ik zeggen :D

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:10

Het mag inderdaad een stuk actiever naar mijns inziens
Je rijdt hem heel vriendelijk en keurig :)

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:13

Toen het filmpje begon met spelen, moest ik even omhoog rollen, om te kijken waar je woont, dacht al dat het niet in NL was :D Mooie omgeving! Mag je daar al in de B met een hoedje starten? Proef ziet er netjes uit! Jammer dat hij aventoe tegen de hand komt, maar daar is aan de te werken. Mooi combinatie zijn jullie en ziet er netjes en rustig uit!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:15

Netjes hoor!!
En inderdaad het tempo mag wel ietsjes hoger, daarnaast mag hij ook wat actiever.
Ziet er goed uit voor een 4jarige

er staat wedstreid,, moet wedstrijd zijn... ;)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:16

Ik vind dat getsjilp van de vogeltjes op de achtergrond zo leuk :D

anoushka

Re: Eros zijn eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 16:21

bedankt Nathalie, heb het gewijzigd

We werken hard aan het tegen de hand komen, dat heeft hij het meest in overgangen naar beneden, voral van draf naar stap of halt wat dit keer stukken beter was omdat hij niet voorwarts wou :P, meestal is hij hartstikke voorwaarts dus volgende keer beter.

Hier mag je een hoedje dragen vanaf je 16 maakt niet uit welke proef, hier rijd ook bijna iedereen met hoedje.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:21

Verder ga ik mee in het eerde commentaar, maargoed kon je zelf ook niet heel veel aandoen.
Ziet er verder netjes uit voor eentje van 4, en super dat je hem hebt gered van de slacht!
Leuk beestje trouwens! :D

Edit; Ooh oké weer iets om te leren :). Maar dat maakt verder niet uit welke proef je rijd?

Yv0tjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:29

Leuk paardje! Je rijdt hem ook vriendelijk.
Het lijkt alleen wel of je hem in de overgang van galop naar draf heel erg vasthoudt van voren, want je ziet zijn hoofd omhoog schieten en daar gelijk jou handen op bewegen. Ook lijkt het of je beugels ongelijk zijn, met name als je jullie van de achterkant ziet.

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:40

Ik ben wel benieuwd waarom hij eigenlijk naar de slacht moest? Ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo dik, vind het er goed uit zien!

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 15:05

We weten niet waarom hij naar de slacht moest, hij is helemaal gezond. Groote kans dat het vanwege geld tekort of iets dergelijks was, we weten het niet, we weten alleen dat waar we hem opgehaald hebben dat ze doodsbang voor hem waren, hij stond aan een kort kettingkje en schijnt veel geslagen te zijn wat heel afentoe nog terug te zien is, hij is heel lang doodsbang geweest voor dingen die achter hem gebeurden.

Mijn beugels zijn inderdaag ongelijk, moet nieuwe stijgbeugels kopen, ze zijn uitgerekt, als ik eentje een gaatje langer maak of de ander korter is het verschil nog grooter.
Hij heeft met overgangen naar galop en tijdens de galop nog afentoe moeite met zijn balans.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:29

Jee wat vreselijk dat hij zo mishandeld is! Gelukkig heeft ie nu een goed plekje :) !!

bokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:15

Belachelijk wat mensen soms met dieren doen, gelukkig is dit paardje zeker van een betere toekomst!

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:32

Ziet er al goed uit hoor! :)
alleen heb nog een beetje het idee dat hij af en toe wat slingert op de rechte stukken. Hij is natuurlijk ook nog jong dus dat zal vast goed gaan komen!

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:20

Wat een schatje! Vind echt geweldig dat ie toch zo goed is
terecht gekomen. Idd een beetje spijtig van die overgang
rond 4.58 .

Nog veel succes samen!

xBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:35

Ziet er al erg netjes uit hoor, en het tempo kan iets hoger inderdaad, zoals vorige al zeiden. Ook kun je iets meer stelling vragen. Verder kan ik niet goed genoeg zien hoe het er naar uit ziet, maar vast erg netjes! :D
Nog veel plezier samen! <3

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:03

Wat een prachtbeest! En wat knap dat hij zich zo gedraagt in een proefje als 4 jarige, heel netjes! Ook netjes gereden.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:04

Ik vind t een erg mooi paard! Als ie inderdaad zo nodig moest plassen kan ik me er iets bij voorstellen dat ie niet erg doorloopt :P Verder een leuke combinatie en zo te zien rijd je m heel eerlijk!
Erg jammer dat paarden soms 'zomaar' naar de slacht worden gebracht. Heel veel plezier nog.