en de laatste keer dat ik een balk van dichtbij heb gezien is al wel een jaar of 8 geleden en toen liep het niet helemaal af zoals ik het wou
(lees, ik zag hem van TE dichtbij). Daarna nooit meer een poging gedaan met iets wat maar op springen lijkt, maar nu heb ik een ander paardje en deze heeft echt behoefte aan afwisseling, uitdaging en ook het zien en meemaken van "vreemde dingen". Ik heb mijn balken onder de laag gras die er over was gegroeid weggegraven
(zijn van kunststof, dus niet verrot), maar hoe nu verder haha. Het paard is een 8-jarige kwpn merrie (met springafstamming, maar dat terzijde), ze is pas sinds een dik jaar serieus in training en loopt L1 (dressuur dus) in de wedstrijden. Ze heeft jaren geleden wel eens vrijgesprongen, en dat deed ze best leuk. Nu ben ik al wel wat met pionnetjes bezig geweest en dat gaat al heel goed. Ook al eens gelongeerd met een balk in de bak (ze vond hem wel wat eng maar ook wel heel interessant), maar probeert wel om er omheen te lopen ipv er overheen aan de longe. Hoe kan ik die balk of balkjes nu eens gaan gebruiken in mijn training onder het zadel? Ik ben bang dat als ik 1 balk in de bak gooi, daar een beetje links en rechts omheen rij en dan eens er over probeer te gaan dat het een meeeegasprong gaat worden (en ik de balk dus weer van TE dichtbij ga bekijken), dus ja. hoe begin je met zoiets? Ik hoor graag wat praktische tips!
) dan probeer je zo goed mogelijk mee te gaan en herhaal je tot ze er gewoon ontspannen over draaft. Je doel is op dat punt puur spanning weghalen, dus proberen niet te storen en laat haar zelf maar afstanden zoeken, wordt ze handig van.