Dit word mijn 2e topic in Horses at Work, maar dan met een ander paard.
Laatst had ik al een rij-verslagje gemaakt over de 1e wedstrijd met Minou van de Beekhoeve. Dit keer iets heel anders. Ik mocht afgelopen vakantie de merrie van een vriendin van mij berijden, omdat ze op wintersport was.
Even van extra info:
Vorig jaar februari had ik voor t eerst op Riva gereden. Daarna eigenlijk niet meer. Nu had Angelique ( hermes16 hier op bokt) mij gevraagd of ik in de voorjaarsvakantie Riva extra beweging wou geven. Geen probleem! Dus ik heb een heerlijk weekje van deze merrie mogen genieten. Ik heb eigenlijk maar 1 keer dressuur gereden, voor de rest heerlijk buiten gereden aangezien ik dat met Minou (nog) niet kan!
Het is een merrie met een eigen willetje, en kan een echte drammer zijn. Ze heeft veel pit , maar zodra je haar doorhebt, loopt ze heerlijk. Als je iets doet wat ze niet pikt, laat ze dit gelijk merken.
Riva is een merrie van 12 jaar oud.
Kwpner met veel engels volbloed.
Ze is 1.58 m.
Er valt natuurlijk veel te verbeteren aan mijn houding, en aan Riva. Maar houd er ook rekening mee, dat dit een paard is wat ik normaal nooit rijd.
Hieronder 2 filmpjes:
Het 1e filmpje is van de 1e keer rijden op Riva, februari 2010. Hier was ze niet goed aan mijn been en durfde ik er niet echt aan te rijden. Je kan ook goed zien dat ik wat te voorzichtig rijd. Ze mag ook wat voorwaartser lopen. Ook ga ik in het lichtrijden niet goed mee in de beweging van het paard. Naar mijn idee gaat dit beter in het 2e filmpje.
Het 2e filmpje is van afgelopen voorjaarsvakantie, februari 2011. Ik durf er veel meer aan te rijden, maar mijn houding kan beter. Ik heb het idee dat ik rechter op het paard moet zitten, maar kan ook aan me jas liggen die helemaal bol staat.

Maargoed. Ik zal je tips onthouden voor wie weet een volgende keer.