Riva@ Work! Zien jullie verschil?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinx

Riva@ Work! Zien jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 12:38

Hallo allemaal!
Dit word mijn 2e topic in Horses at Work, maar dan met een ander paard.
Laatst had ik al een rij-verslagje gemaakt over de 1e wedstrijd met Minou van de Beekhoeve. Dit keer iets heel anders. Ik mocht afgelopen vakantie de merrie van een vriendin van mij berijden, omdat ze op wintersport was.

Even van extra info:
Vorig jaar februari had ik voor t eerst op Riva gereden. Daarna eigenlijk niet meer. Nu had Angelique ( hermes16 hier op bokt) mij gevraagd of ik in de voorjaarsvakantie Riva extra beweging wou geven. Geen probleem! Dus ik heb een heerlijk weekje van deze merrie mogen genieten. Ik heb eigenlijk maar 1 keer dressuur gereden, voor de rest heerlijk buiten gereden aangezien ik dat met Minou (nog) niet kan! :D Het is een merrie met een eigen willetje, en kan een echte drammer zijn. Ze heeft veel pit , maar zodra je haar doorhebt, loopt ze heerlijk. Als je iets doet wat ze niet pikt, laat ze dit gelijk merken. ;)

Riva is een merrie van 12 jaar oud.
Kwpner met veel engels volbloed.
Ze is 1.58 m.

Er valt natuurlijk veel te verbeteren aan mijn houding, en aan Riva. Maar houd er ook rekening mee, dat dit een paard is wat ik normaal nooit rijd. :j

Hieronder 2 filmpjes:

Het 1e filmpje is van de 1e keer rijden op Riva, februari 2010. Hier was ze niet goed aan mijn been en durfde ik er niet echt aan te rijden. Je kan ook goed zien dat ik wat te voorzichtig rijd. Ze mag ook wat voorwaartser lopen. Ook ga ik in het lichtrijden niet goed mee in de beweging van het paard. Naar mijn idee gaat dit beter in het 2e filmpje. :)

Het 2e filmpje is van afgelopen voorjaarsvakantie, februari 2011. Ik durf er veel meer aan te rijden, maar mijn houding kan beter. Ik heb het idee dat ik rechter op het paard moet zitten, maar kan ook aan me jas liggen die helemaal bol staat. :P

Hermes16

Re: Riva@ Work! Zien jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:00

Absoluut een hele verbetering;)
Je durft haar nu echt meer te rijden en dat zie je meteen, daarbij is riva ook veel beter in de spieren!
iig knap wat je met die paar kaar dat je haar gereden hebt toch hebt gedaan;)

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:18

stukken verbeterd!
in de 1ste filmpje hobbel je wat rond, in de 2e zet je hem echt aan het werk! goed bezig!

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 13:49

Ik kan het topic niet meer wijzigen. Maar hier nog 2 foto's van Riva bij haar eigenaresse:

Afbeelding
Afbeelding

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:58

Wat een gaaf dier zeg! Jammer dat de filmpjes zo donker zijn, maar ik zie wel verbetering. :j
Zie haar alleen tijdens het doorzitten wel wat protesteren, dus probeer nog wat meer licht te rijden zou ik zeggen.
Volgens mij rijd je wel in een hele mooie omgeving daar?

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 14:04

@ Miracle_

Ja, 't is een erg mooi dier! :j De filmpjes zijn zo donker omdat het mobielkwaliteit is. Bedankt voor je commentaar, ze is niet makkelijk. Ik rijd in het 2e filmpje op de hei, daar is een bak ! :D

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 14:04

@ De rest. Ook bedankt voor jullie commentaar! :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:18

marjoleinx schreef:
@ Miracle_

Ja, 't is een erg mooi dier! :j De filmpjes zijn zo donker omdat het mobielkwaliteit is. Bedankt voor je commentaar, ze is niet makkelijk. Ik rijd in het 2e filmpje op de hei, daar is een bak ! :D

Dat ze niet makkelijk is geloof ik meteen! :j Toch rijd je haar wel netjes hoor, viel me alleen gelijk op dat ze moeilijker deed tijdens het doorzitten, en zodra je gaat lichtrijden, ze al wat beter ontspant.
Wat gaaf, een bak in de hei. :D

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 14:21

@ Miracle_
Ja, is wel heel mooi. Soms rijd je daar ook helemaal in je eentje. Heel rustgevend. En je kan zo verder het bos in rijden voor een buitenrit. :)

Hermes16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:24

Miracle_ schreef:
marjoleinx schreef:
@ Miracle_

Dat ze niet makkelijk is geloof ik meteen! :j Toch rijd je haar wel netjes hoor, viel me alleen gelijk op dat ze moeilijker deed tijdens het doorzitten, en zodra je gaat lichtrijden, ze al wat beter ontspant.
Wat gaaf, een bak in de hei. :D

naar mijn mening mist ze dan tijdens het doorzitten ook de activiteit van achter waardoor ze haar balans verliest. Wanneer je tijdens het doorzitten dit opvangt met je been word het al beter.
Daarbij was ze bezig met stukje wijken. dit vind riva nog erg moeilijk. Je ziet ook wanneer ze weer gaat lichtrijden het tempo hoger word waardoor ze ook meteen gemakkelijker haar balans vind;)
Inderdaad is Riva geen makkelijk paard. Ze is van haar zelf scheef en snel op haar teentjes getrapt, maar wel een paard die veel sturing en duidelijkheid nodig heeft, omdat ze anders niet weet wat ze met haar eigen lichaam aan moet. Ze vraagt veel respect van de ruiter, doe je dit niet en word je hard in je hulpen dan kan je het vergeten. Kortom een geweldig leerpaard.

miepje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:35

Een prachtig paardje!
Ze is erg veranderd in dat jaartje. Ze loopt nu meer op de achterhand goed hoor!
ga zo door en geniet vooral van die prachtige heide :D heerlijk lijkt me dat!

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 20:19

@ Miepje21

Dankje! Angelique ( Hermes16 hier op bokt) is ook erg blij met haar! :) En ze staat mooi met Riva aan het bos/heide. Heerlijk als je een ontspannen ritje wil gaan maken! :j

Hermes16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:43

marjoleinx schreef:
@ Miepje21

Dankje! Angelique ( Hermes16 hier op bokt) is ook erg blij met haar! :) En ze staat mooi met Riva aan het bos/heide. Heerlijk als je een ontspannen ritje wil gaan maken! :j

haha dat ben ik zeker!
Mooi meisje.

Leuk dat jullie zo positief zijn over der!!

Bubbeltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:52

je ziet zeer zeker de verbetering tussen de 2 filmpjes :D
heel mooi dier!

Hiilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:10

Je zit wel een stuk verbetering, vooral qua ontspanning van jouw kant. Door jouw ontspanning zal Riva ook wat lekkerder zijn gaan lopen. Alleen zit jij volgens mij met je benen op het tweede filmpje nog wat onrustig, waar Riva weer wat onrustiger van gaat lopen.

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 13:15

@ Hilde
Dankje voor je commentaar.
Ik heb mijn benen zo goed als stil, naar mijn idee. Waar kan jij zien dat ik onrustig ben met mijn benen? :) Ik denk dat het ook te maken heeft met de gangen van Riva, waardoor het lijkt dat ik onrustig ben met mijn benen.

Hiilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:23

@TS: Rond de dertig seconden begint Riva met haar staart te zwiepen, daar lijkt het alsof je wat onrustig bent in je benen. Ik heb nogmaals goed gekeken en volgens mij zie ik het goed, alleen door de kwaliteit/kleuren van het filmpje kan het zijn dat ik het inderdaad zijn dat ik het verkeerd zie.

viwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:46

je bent bij de laatste meer voorwaarts goedzo!!
en je paard loopt netter meer aan de teugel enzo.
enne Hiilde over met de staart zwiepen ben ik met je eens het zou ook een teken van opwinding kunnen zijn of last van vliegen.

tvup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:03

Wat meer stelling vragen en ook af en toe afwisselen en op de andere hand rijden (de andere kant op en een rondje rijden), in die eerste film lijkt het wel dat hij zo scheef gaat dat hij bijna omkiept. Bij de tweede is het wat minder, maar daar rij je ook een grotere cirkel. (Het kon ook aan de film liggen, maar als je zelf zegt dat hij van zich zelf scheef is, zal het wel kloppen.) Toch gewoon je binnenbeen gebruiken, als je dat iets verder naar voren legt dan wanneer je aanspoort om harder te gaan, gaat hij vanzelf rechter op lopen en niet harder als het goed is.

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 18:09

@ tvup

Ik heb ook meer stelling gereden die dag. Ook op de andere hand gereden. Dit staat allemaal niet op film. En mn binnenbeen gebruik ik ook. Maar zoals ik eerder al zei. Riva is echt geen braaf paard wat alles maar zo doet. Nee, wil je je been gebruiken moet je heel duidelijk zijn. Kom je maar iets in de buurt van haar buik, gaat ze al versnellen. Ze is heel gevoelig. Dus heel makkelijk als iemand anders dan zo even uitlegt hoe het moet, maar als je erop zit is het toch wel een stuk moeilijker. :o Maargoed. Ik zal je tips onthouden voor wie weet een volgende keer. :)