Spirit (Justice H.R.) is een new-forest en word in juni 4 jaar en is nu pas recent onder het zadel van begin November toen is hij zadelmak gemaakt.
Dus zijn nivaeu is echt beginnelingen-zadelmak.
Spirit is heel leergierig en ook heel slim! Hij pakt alles zeer snel op! Hij word niet zoveel gereden max 2x per week en dat zo een 20' (incl. instappen en uitstappen)
Het is mijn eerste maal dat ik een jonge pony opleer, maar met Spriet is het heel leuk en leerrijk!
En een heel groot verschil ivg met mijn paard van 1.70.
Wat ik momenteel het belangrijkste vind is dat hij ontspannen loopt over de rug, hij heeft heel snel de neiging eens hij zijn hoofd naar omhoog zwiert zijn rug helemaal weg te drukken. Ook bij de overgangen drukt hij zijn rug steeds weg.
Momenteel zijn dit dus onze werkpunten:
- ontspannen over de rug
- op links blijft hij met een rechts buiging
- bij de overgangen erop letten dat hij ontspannen blijft
Momenteel vind ik dit het belangrijkste om aan te werken.
De reden waarom ik foto's post is omdat ik graag tips zou ontvangen.
Hier de foto's:
instappen:

drafje:

spanning na het wegdraven:

even ontspannen in stap:

En dan op de linkerhand een groot verschil hij spant zich op en blijft rechts gebogen in zijn lichaam. En gaat hij zich gaan opkrullen.

En een heel groot verschil of ik blijf zitten in de gallop of in verlichte zit gallopeer!
Momenteel ga ik blijven in verlichte zit galloperen, tot hij meer zijn evenwicht heeft onder het zadel.

Ik ben er bewust van dat ik te groot ben maar helaas is Spriet te zenuwachtig en eenkennig.
Zoals gebleken is dit weekend toen een meisje van 11jaar hem reed, paniekeerde hij
Momenteel zijn we op zoek naar een gepast ruitertje voor hem.
Maar ik heb bij hem constant het gevoel dat ik voorover ga vallen, is ook groten deels door dat zadel, ik probeer er op te letten! Maar ga nog even wachten tot hij volgroeid is om een een dressuurzadel te kopen.