dio en ik @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

dio en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 18:34

halloo allemaal
ik zal me eerst evan voorstellen:

naam saskia
leeftijd 18
ras : mens

naam dio
leeftijd?
schofthoogte rond de 1.70 denk ik
ras: ik denk iets met tuiger bloed erin
de dingen waar ik tegen aan loop:
tenen naar binnen
schouders iets naar achter
benen stiller

en waar ik met dit paard tegen aan loop
paard is iets scheef
tegen de hand
vind galopperen moeilijk daarom niet goed rond / over de rug te rijden

LET OP
dit is niet mijn eigen paard daarom heeft bijv commentaar op tuig geen zin!

kijk en brand los!
gelieve wel een beetje aardig te blijven ik doe mijn best
stap

draf

galop

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:42

goed je been d`r bij houden en dan opvangen hopelijk wordt ze dan wat makkelijker in de mond !
en als ze de galop moelijk vind moet je veel overgangen rijden dus niet 5 minuten lang galoperen maar een volte en dan weer draf of staf en dan weer galop en dan weer eens op de andere kant :Y)
suc6 !

little_birdy

Re: dio en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 18:49

oke dankjewel normaal rij ik niet op deze (manege paard)
maar ik rij welleens de moeilijke/vervelende paarden een keer voor hun
en dat was deze vandaag

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:58

Ik zou proberen je teugels wat korter te pakken zodat je je handen wat meer voor je kunt houden. Lekker veel overgangen rijden, dan word je paard wat meer aan het been en waarschijnlijk ook wel fijner in de aanleuning. Zelf goed werken aan je houding in galop. Echt meer gaan zitten in je zadel, been lang... :) Maar het ziet er helemaal niet verkeerd uit!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 19:02

dankjewel :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:05

Ik vind je handen erg onrustig,je komt erg achter in het zadel terecht en je bent snel uit balans.
Dat is ook niet makkelijk voor het paard.
Verder ziet het er niet slecht uit.Hoe lang rij je al?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 19:18

hoi
ik rij 10 jaar :S
dat uit balans zijn klopt ik rij normaal nooit op dit paard en het zadel zit vreselijk vervelend ik denk dat het daardoor komt je wordt ook echt achterover gedwongen met dat zadel
nornaal gesproken ben ik juist niet snel uit balans en rij ik een stuk netter
maar ik weet wat je bedoelt gelukkig heb ik dat met andere paarden minder :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:21

het lijkt mij ook geen makkelijk paard om er door te rijden,maar dat is met de meeste tuigers. :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 20:59

haha ja dat geloof ik graag ja
heb het aan den lijve ondervonden :)

bidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:51

annutjuuh schreef:
Ik zou proberen je teugels wat korter te pakken zodat je je handen wat meer voor je kunt houden. Lekker veel overgangen rijden, dan word je paard wat meer aan het been en waarschijnlijk ook wel fijner in de aanleuning. Zelf goed werken aan je houding in galop. Echt meer gaan zitten in je zadel, been lang... :) Maar het ziet er helemaal niet verkeerd uit!

Helemaal mee eens!
Ziet er niet verkeerd uit hoor maar je bent zelf ook nogal beweeglijk en overgangen doet echt wonderen voor het paard!

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:04

teugels iets korter wat meer proberen op de achterhand te rijden. Van voor heeft hij meer beweging dan achter. Miss de nageeflijkheid op te zoeken zodat je het paardje ondersteund in mond? misschien wordt hij dan wat makkelijker met galop!
Ziet er goed uit hoor!

Emma0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:45

Oh jeetje, ga in de galop écht ontspannen zitten en ga mee met zijn bewegingen. Je stuitert nu ontzettend op zijn rug en dat doet pijn. Het lijkt nu alsof je al je spieren heel erg aanspant, dat moet je juist niet doen.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:38

Ik denk dat je het een en ander aan je houding moet verbeteren. Het oogt heel onrustig, vooral met lichtrijden gaan je handen omhoog als jij gaat staan. Zo krijg je nooit een fijne aanleuning in de mond.
Als je dit moeilijk vindt kun je postelastiekjes door het ringetje bij het zadel (waar je normaal het borsttuig aan vast maakt) vastmaken en daar jouw handen door heen doen. Probeer jouw benen stil te houden.
Als jouw houding rustiger wordt zal het paard ook veel meer ontspannen worden, dit kan nu niet omdat je hem best in de weg zit.

miepje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:30

Ik zou idd het paard wat meer opvangen van voor en veel overgangen rijden. probeer niet constant te drijven.. maar alleen als het nodig is bijv 4x op een volte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:34

Je zegt commentaar op tuig heeft geen zin, maar misschien ligt daar nu juist het probleem ? Je ploft ontzettend op de achterkant van het zadel en steekt je tenen bijna in zijn neusgaten... Dat soort dingen komen vaak doordat het zadel het paard niet goed past waardoor het niet goed ligt waardoor de ruiter niet goed kan rijden waardoor de ruiter het paard niet goed kan rijden. Misschien iets om over na te denken ?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 18:37

joenohoe schreef:
Je zegt commentaar op tuig heeft geen zin, maar misschien ligt daar nu juist het probleem ? Je ploft ontzettend op de achterkant van het zadel en steekt je tenen bijna in zijn neusgaten... Dat soort dingen komen vaak doordat het zadel het paard niet goed past waardoor het niet goed ligt waardoor de ruiter niet goed kan rijden waardoor de ruiter het paard niet goed kan rijden. Misschien iets om over na te denken ?

klop
haha tenen in zen neus dankjewel :)
het is een manege paard daarom heeft commentaar op het tuig geen zin snap je?
ik had in een eerdere post al aangegeven dat ik op dit zadel ook niet kan rijden zoals ik normaal rij

xBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:38

Even snel een offtopic vraagje hoor, staat dit paardje bij St. Frans (te Alverna)?
Ziet er al super uit :D
Eens met commentaar van mn voorgangers :)
Als t Dio is van Alverna, grappig dat ik 'm hier tegenkom. Heb hem al 1 jaar niet meer gezien, het is btw een KWPN :+ Tenminste dat zei de baas altijd, haha.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 14:09

ja staat indd op stfrans :D
haha oke een kwpner tuigers type denk ik dan :P

xBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:19

Aah, leuk :D Dan moet je Mona, Nescio en Parland ff de groetjes doen en heel veel knuffels <3 Hihi :P Sinds de manege uit elkaar viel, heb ik die paardje nooit meer gezien 27maart een jaartje geleden :'(.
Tuigertype, kan goed, doe maar heel veel knuffjes aan die paardjes en aan dio :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 14:24

haha dat zal ik zeker voor je doen komt goed :)

xBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:39

Haha, oke, dankjewel :D

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:26

Leuk paardje!

Stap: probeer iets minder aan te sporen de hele tijd. Je lijkt hem erg te duwen (met je zit en je benen), alsof je steeds vindt dat hij te traag is.

Draf: je lijkt wat moeite te hebben met het lichtrijden. Volgens mij komt dat door je beugels, die zijn behoorlijk lang waardoor je een heel eind gaat staan. Probeer ze iets langer te doen, en dan gewoon alleen licht mee te gaan met de beweging van het paard.

Galop: ziet er ontspannen uit, dus volgens mij is het rond rijden een kwestie van jouw teugels (die zijn nogal te lang) en van achteren wat meer pit er in stoppen. ;)

Over het algemeen leuk hoor, je rijdt netjes!

lien96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:13

Tip voor de galop: plak jezelf echt vast aan het zadel want je zit niet echt stil in de galop je benen schuiven ook alle kanten op, dus probeer jezelf echt vast te plakken met je kont aan het zadel en dan zal het ws ook makkelijker worden om je benen stiller te houden, maar ga niet klemmen ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 20:41

haha klemmen :) is moeilijk niet klemmen met van die lange benen maar ik ga zeker iets doen met jullie tips :)