Blauwe plekken op zitvlak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia1983

Blauwe plekken op zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 14:10

Hi,
Ik heb een beetje raar vraagje, ik heb gisteren voor het eerst sinds jaren weer paard gereden.
Dit was heel leuk en ging ook best goed. Het was een inschaalles op een manege rne ik ga in de gevorderdengroep lessen.

Maar toen ik van het paard afging had ik onwijze pijn aan mijn zitbotjes, aan de onderkant van mijbillen. 'S avonds zag ik dat het zelfs blauwe plekken waren aan allebei de kanten!

Doe ik iets verkeerd, heb ik verkeerd doorgezeten tussen de gangen ofzo?
Hebben jullie dit weleens gehad? Moet ik anders zitten ofzo?

Graag hoor ik jullie mening!

Dank je wel alvast!

xJustMe6

Re: Blauwe plekken op zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:17

Mischien een hard zadel?

Ik heb tijdelijk met een goedkoop merkloos zadeltje gereden toen mijn goede zadel bij de zadelmaker was.
Zadel was keihard en had 's avonds precies het zelfde als wat jij hier omschrijft :j.

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:00

Volgens mij komt het omdat je lang niet meer hebt paardgereden.
Toen mijn vader voor het eerst ging rijden, kreeg hij hetzelfde.
Na een paar keer was het weer over ;)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:18

gniffel dat heb ik ook gehad, 2 blauwe rijksdaalders (ja het was nog in guldentijd) en blauwe 'intieme delen' _O-
toen ik na jaren weer ging rijden op de manege, het paardje wat ik de eerste les reed was er 1 met een hoge schoft en gooide enorm op en een knijterhard zadel, geen verstandige keuze voor iemand die een aantal jaar niet gereden heeft en weer het evenwicht een beetje moet vinden. Verder denk ik dat het niet erg meehielp dat ik amper een kont had/heb.

Je huid/lichaam went er vanzelf weer aan, iig bij mij

arvistables

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:20

zadels bij een manege zijn over het algemeen niet top.
heb me ook menig keer open gereden, echt niet prettig. op mijn eigen zadel heb ik er geen last van
het hangt ook af van je ondergoed. Als dit synthetisch is schuurt dit ook meer dan katoen.
Gewoon even opletten wat je aantrekt voor je de volgende les mee rijdt scheelt al veel

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:11

Hihi ik herken het, bij mij is het alleen pijnlijk als ik lichtgereden heb, dus niet bij het doorzitten! Gigantische spierpijn, kon eerst nauwelijks zitten... Meestal zit ik door (western :) ), vandaar dat het me opeens opviel toen ik wel spierpijn kreeg!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:17

Ja auw was niet fijn ik had dat ook ja een paar keer gehad weet het nu nog soms op de fiets heb ik het ook. maar het geneest ff in smeren met iets.
Dit was geen spierpijn maar je zitbeenknobbels zijn gewoon blauw :D

Patricia1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 08:56

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben blij dat ik niet de enige ben hihi
Bedankt voor de tips, ik hoop dat de volgende paard een prettiger zadel heeft. En ik zal goed opletten op mijn ondergoed!

Het is nog steeds blauw en ik heb zo'n spierpijn, ik kan me niet herinneren dat k daar vroeger last van heb gehad :)

Sanne_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:57

Het zal idd een combinatie van beiden zijn :) lang geleden en een oncomfortabel zadeltje...
Mijn billen hebben zelfs open gelegen toen ik terug begon te rijden na een beenbreuk :P

Patricia1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 23:06

@Sanne dat lijkt me nog pijnlijker!

Nou moet ik eigenlijk woensdag weer rijden maar ik weet nog niet of ik het durf hihi
Dan kan ik donderdag op mijn werk niet meer lopen! Dat lijkt me helemaal niet fijn!

Ach het zal vanzelf beter worden!