Fenomeen @ basistraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vanky

Fenomeen @ basistraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 14:06

:wave:

Een tijdje terug heeft mijn moeder een filmpje gamaakt toen ik aan het rijden was met mijn paardje.
Omdat delen van het filmpje zijn weggevallen heb ik er wat foto's uit de filmpjes die overgebleven zijn geknipt.

Fenomeen is een 14 jarige merrie die nogal een eigen willetje heeft en zeker niet makkelijk te rijden is.
Ik heb haar nu 2 jaar, het eerste half jaar heb ik eigenlijk helemaal niks met haar kunnen doen. af en toe even
stappen aan de longeerlijn of een rondje wandelen.
Het was helemaal niet de pony die we gekocht hadden, ik heb op het punt gestaan om haar terug te doen.
Maar ik heb haar een laatste kans gegeven, die kans pakte ze goed op en heeft me overghaalt om haar toch te houden.
Nu 2 jaar later ben ik blij dat ze nog van mij is.
Na 1 wedstrijdseizoen zijn we L startgericht en gaan we een start maken met het springen.

- Niet inzakken
- hakken laag
- handen dragen en niet wastzetten op bovenbenen

oppakken in stap
Afbeelding

draf
Afbeelding

draf, contact houden met mond
Afbeelding

Iets wegrijden
Afbeelding

halthouden, erg netjes voor haar doen, normaal gooit ze haar hoofd gelijk omhoog
Afbeelding

even controlen of ze aan mijn been is voor de galop
Afbeelding

overgang galop, niet naar voren vallen, handen dragen!
Afbeelding

--

Onduidelijke/verkeerde hulpen bij het halthouden? daar kan mevrouw echt niet tegen!
Afbeelding

Springles van een paar maanden terug
Afbeelding

bedankt voor het kijken, een berichtje zou leuk zijn.
Tips en commentaar is zeer welkom.

Ik heb om de week spring/dressuur les bij de ponyclub en 1 keer in de week privéles (dressuur)

Estherxx

Re: Fenomeen @ basistraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:32

Hee wat een leuk paard!
Ziet er goed uit. Commentaar heb je zelf al gegeven.
Probeer met het springen wel naar voren te kijken!
Succes verder!

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:33

Ziet er netjes uit, ik vind jullie ook een erg leuke combinatie :)
Let inderdaad wel op dat je je hakken uitdrukt en je handen wat meer draagt,
maar dat gaf je zelf ookal aan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:50

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

De foto's die je hebt geplaatst zijn van een te slechte kwaliteit en te oud, waardoor de rijtechnische commentaar die gegeven wordt niet meer van toepassing is en zelfs amper mogelijk is..
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Wanneer je geen 5 recente foto's hebt waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar RIJ-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.