Nebron@ Work L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nebron

Nebron@ Work L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 20:09

He! :)

Eindelijk naar ruim een jaar mijn alweer 16jarige NRPSruin Nebron op Bokt! Ik rij hem nu in de L2 met 2 winst.

Mijn verbeterpuntje is: m'n tenen naar binnen houden.. 'k Vind dit echt supermoeilijk en heeft iemand tips om m'n tenen toch naar binnen te houden of gewoon hard oefenen?? Ik ben wel van plan in April leren rijlaarzen te gaan kopen, helpt dat ook? ;)

Nou hier komen de foto's!

Drafje, geeft wel 'n fijn beeld vind ik :)
Afbeelding

Rechtergalop
Afbeelding

Draf
Afbeelding

Afbeelding

Mooiste voor het laatst <3
Afbeelding

Ik heb helaas geen foto's van 't wijken. De fotograaf was nl ni zo slim om daar foto's van te maken :+

Bedankt voor het kijken, commentaar mag altijd :D, maar wel 'n beetje vriendelijk.. ;)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:12

Leren laarzen helpt niet echt, maar goed druk houden op je knieën helpt wel :)
Verder heb je een heel knap paardje <3

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:12

Leuke pony!
probeer wel je tenen naar binnen te houden.
nu heb je kapstokjes ;)

Janine001

Re: Nebron@ Work L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:19

Leren rijlaarzen helpen niet echt.
Probeer je tenen soms iets meer naar binnen te houden. Voor de rest ziet er goed uit.
Leuke pony!!

Estherxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:35

Hee leuk paard!
Commentaar is al gegeven! ( je tenen naar binnen)
dus kan ik je alleen maar succes wensen!

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 11:07

Okeeee dankjewel allemaaaal :D

Nadiah15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:40

Leuke foto's! Ik denk niet dat het gaat helpen als je leeren rijlaarzen haalt. Gewoon goed oefenen dan komt het van zelf!;)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:43

schuine beugelblokjes kopen, dan hou je automatisch je tenen naar binnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:47

Tenen naar binnen moet vanuit de heup komen en niet vanuit de knieën of de enkels. Dan ga je forceren en dat is A; niet goed voor je gewrichten en B; geeft dit ongewenste spanning in het lichaam. Ik heb de indruk dat je je bovenbeen niet juist kan roteren vanuit de heup, omdat je knie eigenlijk door de wrong in de tegenover gestelde richting wordt geduwd. Je knie ligt er nu op ipv erachter. Je zou kunnen proberen om je beugels een gaatje langer te doen maar eigenlijk denk ik dat dit zadel een maatje te klein is voor jouw lange benen.

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:57

Leuk paard,
Je zei eht zelf al : tenen naar binnen.
Verder ziet het er heel erg mooi uit !
tip om je tenen naar binnen te houden :
Strotouwtjes aan je beugel doen en die vast maken aan je singel :d
Zo kan je ze ook neit bewegen :d

veel suc 6

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:59

Juliette86 schreef:
Tenen naar binnen moet vanuit de heup komen en niet vanuit de knieën of de enkels. Dan ga je forceren en dat is A; niet goed voor je gewrichten en B; geeft dit ongewenste spanning in het lichaam. Ik heb de indruk dat je je bovenbeen niet juist kan roteren vanuit de heup, omdat je knie eigenlijk door de wrong in de tegenover gestelde richting wordt geduwd. Je knie ligt er nu op ipv erachter. Je zou kunnen proberen om je beugels een gaatje langer te doen maar eigenlijk denk ik dat dit zadel een maatje te klein is voor jouw lange benen.

Hier ben ik het mee eens, je ziet het ook op de foto's 2, 4 en 5 duidelijk.

Leuk paardje, succes verder!! +:)+

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:06

leuke pony :D

gezien de foto's mag je wel werken aan de aanleuning/oprichting.
Hij loopt op veel foto's wat te diep en anders wel wat hoger maar zonder ontspanning.

je tenen gaf je zelf al aan, maar buiten dat vind ik dat je erg netjes rechtop zit.

werk aan de aanleuning, oprichting, achterbeen gebruik en ontspannenheid ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:19

Ik denk dat je voeten vooral voortkomen uit de spanning die je hebt op je enkels. Je hakken hoeven niet omlaag te wijzen, maar je voet moet parallel aan de grond staan. Als jij je hakken krampachtig naar beneden gaat duwen, kun je bijna onmogelijk je tenen naar voren laten wijzen.
Ik moet zeggen dat ik je beugels ook wel erg kort vind zitten voor op een dressuurzadel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:58

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.