Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Taffje schreef:Wat er aan de hand is? Je hebt een Osmium merrie.........
Ik heb er ook een en ze hebben wel een speciale aanpak nodig, probeer vooral niets af te dwingen dan gaat het mis. Het inrijden is bij die van mij te snel en te grof gegaan en die angst zit tussen haar oren, vooral onzekerheid.
Ze doet niet zulke hele rare dingen maar zet het op een rennen. We zijn helemaal terug naar af gegaan, eerst alleen longeren, grondwerk, freestylen, dubbele longe, enz. en voorzichtig er weer op. Maanden alleen stappen en wachten tot ze de rust en ontspanning wil opzoeken, het been wil accepteren, wijken voor druk, enz. Met heel veel geduld haar het vertouwen geven dat ze durft te ontspannen en vandaar uit weer verder, vooral niet te veel en te snel.
Daar ben ik nu nog mee bezig, maar het is een gouden paard met een super karakter maar o zo gevoelig. En inderdaad, de keren dat ik met haar buiten ben geweest is ze super.

PercyLeen schreef:Bedenk wat het je waard is...
als het om springen gaat.Taffje schreef:Wat er aan de hand is? Je hebt een Osmium merrie.........
MarissaM schreef:hier ben ik het volledig mee eens
mijn vriendin heeft ook een osmium ruin gehad ,, en dat was ook geen gemakkelijk paard
eerste 4 rondjes niets aan de hand en ineens stil gestaat stijgeren en naar achteren lopen op 2 benen en de draden in lopen
bokken enz
dit zijn hele sensibele paarden en moet je echt engelen geduld mee hebben
wens je veel succes met je paard
midgie schreef:Vreemd dat ze buiten wel braaf is dan, dan ligt het toch miss wel aan het rijtechnische in de bak, miss toch te veel druk oid, of moeite met balans van ruiter en paard ?
Buiten kan ze in haar eigen balans lopen en zodra je wat gaat vragen heeft ze daar miss wel moeite mee en is dan ontvlambaar, ze heeft het karakter er niet naar om dat met dwang op te lossen , wees daar blij in principe blij mee, want heel veel paarden geven zich juist over als er met meer druk gereden word, zij verteld jou duidelijk dat ze meer verwacht van jou in de bak, du smeer in de techniek duiken zou ik zeggen,
Je zou miss wat handwerk kunnen gaan doen in de bak, lees de site van paardenbegrijpen.nl eens door, miss is dat een opening naar het rijden in de bak voor jullie.
hier ben ik het mee eens, het is idd. wel raar... dat ze buiten wel braaf is
Romy1710 schreef:midgie schreef:Vreemd dat ze buiten wel braaf is dan, dan ligt het toch miss wel aan het rijtechnische in de bak, miss toch te veel druk oid, of moeite met balans van ruiter en paard ?
Buiten kan ze in haar eigen balans lopen en zodra je wat gaat vragen heeft ze daar miss wel moeite mee en is dan ontvlambaar, ze heeft het karakter er niet naar om dat met dwang op te lossen , wees daar blij in principe blij mee, want heel veel paarden geven zich juist over als er met meer druk gereden word, zij verteld jou duidelijk dat ze meer verwacht van jou in de bak, du smeer in de techniek duiken zou ik zeggen,
Je zou miss wat handwerk kunnen gaan doen in de bak, lees de site van paardenbegrijpen.nl eens door, miss is dat een opening naar het rijden in de bak voor jullie.hier ben ik het mee eens, het is idd. wel raar... dat ze buiten wel braaf is