Tristan (L1/L2) weer eens @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Lys

Tristan (L1/L2) weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 11:57

Hallo,

Na ons laatste topic: [RIJ-ITP] Na ongelukkige paardenjaren, nu 2,5 jaar geluk met Tristan dacht ik laat ik maar weer is een klein topic plaatsen van Tristan. Tristan en ik hebben de gehele winter eigenlijk in een hele grote dip gezeten. De vele sneeuw deed ook niet veel goeds. Ik zag het soms echt niet meer zitten, hoe lastig die is.

Maar wonder boven wonder, hebben we samen het licht gezien! Het gaat nu super fijn! Op wedstrijd gaat het ook steeds beter. We halen nette punten binnen waar ik meer dan tevreden mee ben! We hoeven nu ook nog maar 1 puntje en dan mogen we alweer naar het L2 ! Helemaal leuk dus! Mijn eind doel is sowieso een winstpunt in het M halen, maar eigenlijk gaat het steeds beter en makkelijker dat er misschien ook wel meer in zit! Laten we het hopen. Ik heb nog lang geen genoeg van hem. Daarnaast is het ook echt een maatje voor me leven, we doe ook hele leuke dingen samen dan alleen maar hard trainen! We maken leuke buitenritten, we doen ook aan frestyelen en nog veel meer!

Nou nu maar snel een paar foto's. Als tip, op de foto's regende het en hij zit lekker dik in zijn vacht, vandaar dat die er een beetje 'gek' uitziet misschien.

Afbeelding
Even wat ronder en langer instappen.

Afbeelding
Lekker losdraven, hij wil nog niet altijd loslaten. We willen hem echt nagefelijk rijden op de buitenteugel, vandaar dat we hem aan het begin wat meer buiten stelling vragen

Afbeelding
Hier wordt die vanzelf al rechter alleen komt die er nog net niet helemaal fijn door heen.

Afbeelding
Heel fijn galopje! Galop is onze moeilijkste gang, hij wordt zo sterk dan.

Afbeelding
Creatieve foto van Melis (Six). Hier is die al fijn op 2 teugels

Afbeelding
En zo moeten we hem hebben :D

Nog even een paar schattige kiekjes <3
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook nog 2 filmpjes van me les een andere keer:

Nou ik ben benieuwd wat jullie er nu is van vinden :).

Groetjes Lysanne

popcornlover

Re: Tristan (L1/L2) weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:07

Wat een leuk paard zeg! (Hij doet me enorm denken aan mijn eigen paard!)
Ik vind de foto's er heel fijn uit zien. Heb hier weinig op aan te merken. Probeer alleen wel contact te houden met je binnenteugel. Ook als je contact neemt met je buitenteugel en hem wat stelling naar binnen vraagt.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:49

Ziet er leuk en een erg leuk paardje!

Op de foto waar op jij zegt 'zo willen we het hebben' zou ik haar neusje er iets meer uit willen zien. Iets meer pit van achteren en iets meer ruimte van voren, dan is het plaatje wat mij betreft compleet.

Probeer zelf wel actief te blijven zitten en niet achterover. Op diezelfde foto kun je het bekende lijntje trekken (hakken, heupen, schouders) en dan hang je wat achterover. Ietsje maar, maar op die foto daarvoor zie je het ook.

Verder superleuk paard en veel succes op wedstrijd!

Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:40

Super leuk paard zeg!

Vind alleen inderdaad dat de achterhand er wat meer onder kan (zie foto 1)
Voor de rest rijden jullie echt super netjes, vooral die galop foto! (foto 3)
Je kunt wel zien dat er moeite in zit van beide kanten, maar vind m erg netjes lopen

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:25

Leuk paard!
Inderdaad wat de anderen ook zeggen.
Ook moet je iets meer vooruit kijken, niet de hele tijd naar beneden.
Voor de rest loopt jouw paard netjes.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:27

Wat een leuk paard, ook een leuke vacht (net zo'n apie als m'n eigen paard)...;)

Inderdaat het vooruitkijken is een goede tip.

je paard loopt echt lekker ontspannen!!

Suc6 met de tips die je krijgt van iedereen :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:33

Wat een leuk paard :+:
Vind het rijden en netjes en ontspannen uitzien!
Alleen op foto 5 loopt hij wel iets te diep. Andere foto's wel netjes :D

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:37

Leuk paard, en het ziet er al netjes uit! :) hij doet me heel erg denken aan de pony van een vriendin

Het lijkt soms of je wat streng bent in je hand?
Hij zou ook nou iets meer mogen ontspannen in zijn kaak, maar ik zie dat je daar mee bezig bent.

Dressage_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:23

Neusje mag er meer uit en houd je benen onder je lichaam. Je steekt ze naar voren. (schouder, heup, hak moet 1 lijn zijn)

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 21:38

Dankjullie wel zeg voor de leuke reacties!

Rechtvooruit kijken, haha ja dat moet ik zeker meer doen haha! Hebben jullie heel erg gelijk in. Over mijn benen klopt ook al :o hihi. Nee ik probeer er echt op te letten, maar vind het echt heel moeilijk. Dus inderdaad die 1 lijn :).

Nu even over het paard. Achterhand er meer onder. Hier zoeken we altijd beetje ons balans in. Zoals gezegd is het een heel moeilijk paard en hij wordt soms zo sterk. Ik probeer hem echt actief te rijden maar soms moet ik gewoon eventjes iets rustiger rijden omdat die anders zo sterk wordt dat ik hem echt kwijt raak en dat willen we eigenlijk helemaal niet. Maar soms is die inderdaad wel wat traag aan me been en zou die dus inderdaad veel actiever mogen zijn, dit was vast zo een dag :) dus jullie hebben wel gelijk, maar soms pas ik erop.

Dat heeft dezelfde reden over zijn neusje. Hij loopt zelf juist graag met zijn neusje er nog iets meer uit, maar dan laat die dus helemaal niet los in de kaak. Hij vind het heel moeilijk om rond te lopen, dus ik ben juist blij als die net wat ronder is, omdat die dan net wat beter loslaat. Ik kan hem makkelijker wat meer oprichten en hem er wat meer uitrijden, omdat die dat heeel graag wil! (Wil erg graag heel lang worden) Dan dat ik hem wat ronder rijd, dus ik snap jullie punt maar ik ben blij als die gewoon goed loslaat :).

Maar wl echt bedankt voor jullie tips! Klopt allemaal en kan er ook wat mee.

Jestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:16

Het ziet er netjes uit. Zelf zou ik graag zien dat je meer rechtop gaat zitten, schouders naar achter borst vooruit en je lang maken.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:13

Tenen kunnen nog iets naar binnen,
maar het ziet er goed uit.
Ik vind het een leuk paardje, en
die laatste foto's zijn echt geweldig! <3

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:16

Jethafa schreef:
Probeer zelf wel actief te blijven zitten en niet achterover. Op diezelfde foto kun je het bekende lijntje trekken (hakken, heupen, schouders) en dan hang je wat achterover. Ietsje maar, maar op die foto daarvoor zie je het ook.

Volgens mij lijkt dit zo omdat je jas wat bol is aan de achterkant! Ik had juist het idee dat je netjes recht zit :o !

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:31

Zo, stoer paard! Wat me opvalt is inderdaad dat je wat naar je paard neigt te kijken, maar dat was al genoemd. Daar zit je gelijk een stuk rechter op van!

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:53

Op de 1ste 2 foto's lijkt het of jou paard de neiging heeft om het hoofd naar rechts te buigenn. Verder onderbenen een beetje terug nog. Verder vind ik jullie een super leuke combi! :D

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 18:28

Ik stel hem op die foto's juist wat naar buiten omdat hij op debuiten teugel na moet gaan geven. Een paard moet tenslotte alle kanten op kunnen buigen maar dan moet die wel eerst los worden op alle kanten. Ik rijd hem linksom aan het begin net of ik eigenlijk rechtsom aan het rijden ben :).

En dat rechtopzitten klopt zeker wel :j ook met mijn benen enzo helemaal gelijk! Ik heb er heel veel moeite mee! Dus tips om het te verbeteren zijn zeker welkom! Omdat het mij nog altijd niet echt lukt.

Natuurlijk komt het inderdaad ook weldoor debolling van me jas ja, haha zo lijkt het nog erger :P

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:42

Lys!!!

Het ziet er keurig uit, toch twijfel ik aan de echte nagevelijkheid.. Zn hals is vlak, hij is kort in zn nek en hij lijkt te blokkeren in zn nek.. Zie ik dat verkeerd of herken je dit?

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 20:50

Wat je zegt is zeker herkenbaar :)! Hij buigt vaak net achter zijn oren maar niet vanuit zijn nek. Dus nee dat klopt en daarom moet ik hem nu ook weer even terug naar het ronde nemen, omdat als ik hem te lang bovenin rijd die weer sterk en stug wordt en weer net niet helemaal gaat los laten.

Op deze foto's liet die trouwens wel echt helemaal los :)! En wil ik hem juist ook netjes kort in de nek hebben, omdat die juist anders weer veelste lang wordt, te sterk wordt en we samen voor over kukkelen :P.

Dankjullie ook nog voor de complimenten over het paard! Ik ben ook heel blij met mijn lieve bijrijdpaard :+:

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 09:50

Romyv schreef:
Lys!!!

Het ziet er keurig uit, toch twijfel ik aan de echte nagevelijkheid.. Zn hals is vlak, hij is kort in zn nek en hij lijkt te blokkeren in zn nek.. Zie ik dat verkeerd of herken je dit?

Ziet er steeds beter uit Lys, maar moet wel een beetje met het commentaar van Manon mee. Hij lijkt wat strak bij de kaak. Probeer zelf ook los in je schouders te blijven :) Succes straks in het L2!

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 15:58

Leuk paardje! Wel proberen je benen wat meer naar achteren te leggen.

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:43

Super mooi paardje! Die tweede van in zijn stal. Om verliefd op te worden! Inderdaaad probeer je benen wat naar achter te leggen, verder ziet het er erg netjes uit!

tos2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:31

Leuk paardje! Ziet er al erg netjes uit, probeer af en toe het neusje er meer uit te rijden!
Succes verder!!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:58

Ik kom even met een offtopic vraagje. Hoe heb je die laatste twee foto's gemaakt, met zwarte achtergrond? Bewerkt je dat naderhand? Of heb je een fantastisch fototoestel die dat doet? Of nog anders..

tvup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:51

Ik vind dat hij wel heel gedecideerd loopt. Is zeker makkelijk, hoef je zelf niet om je heen te kijken?