We starten onderling B-dressuur op vreemd terrein.
Afgelopen jaar startten we BB op eigen terrein dus dit is een stuk moeilijker voor ons.
Met name het vreemd-terrein-gedeelte want Wisse is een enorme stresskip wat omgeving betreft.
Op eigen terrein ben je hem al kwijt bij ieder geluidje dat hij hoort, dus dat zal daar wel helemaal spannend worden!
Vanavond na de les hebben we even een soort van proefje geoefend (uit het hoofd ivm geen proefje bij de hand te hebben, dus hij klopt niet helemaal haha) en als het zondag zo gaat zou natuurlijk helemaal super zijn! Maar daar gaan we niet van uit en mijn grote doel is om hem gewoon braaf de baan rond te sturen zonder weg te schieten enzo.
mijn verbeterpunt blijft het stil houden van mijn onderbenen, die met lichtrijden echt alle kanten opgaan
Hierdoor lijkt het net alsof ik iedere pas aandrijf maar dat is dus echt niet zo! Dat zie je ook wel wanneer ik ga doorzitten, dan zijn ze veel stiller. Aanspringen linksom wou hij even niet zo goed, gaat normaal beter dan rechtsom. Met halsstrekken mag hij nog even ietsjes meer, met de proef wil ik nog meer de grens opzoeken want dat kan hij nog wel iets beter laten zien vind ik zelf. Middendraf mag ook nog wel wat beter, hoewel de tweede wel netjes is qua beenwerk, moet alleen wat constanter qua houding. Hij liep niet helemaal lekker vandaag (hoewel beter dan vorige week toen we weer een dipje hadden) dus ik was weer veel aan het bewerken. Gedurende het proefje ging dat steeds iets beter.Nou, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie ons klaar vinden voor ons B-debuut

We doen in maart en april 2x mee aan een dressuurclinic en hebben in april een onderlinge wedstrijd waarop we B-dressuur, L-zestal en met een vriendin nog BB-springen starten. Vanaf eind april willen we dan officieel gaan starten en hebben we hopelijk wat meer ervaring op zak.
Er mist een heel klein stukje van de proef, tussen beide filmpjes in, want mijn man drukte hem per ongeluk op pauze daarom zijn het 2 filmpjes geworden.

)