Het is alweer een ruime tijd geleden dat ik een rij-topic heb geplaatst van mij met mijn pony Lotus.
In november ging het rijden zó slecht, dat ik besloot een stop in te lassen en haar te laten nakijken door de tandarts en fysio. Zodoende ben ik er achter gekomen dat mijn zadel (dat ik pas sinds juli had...) te lang was voor Lotus haar korte rug. Meteen achter een nieuw zadel aangegaan dus, maar dankzij o.a. de weersomstandigheden en een zadel dat helemaal uit Tsjechië moet komen, zit ik nu nog steeds zonder. De afgelopen maanden hebben we dus niet veel anders gedaan dan wandelen, wat zonder zadel hobbelen, fietsen, los in de bak en longeren. Opzich genoeg afwisseling, maar zowel Lotus als ik misten de ritjes zowel buiten als in de bak, toch wel een beetje.
Gelukkig was Miranda (Heranda) zo lief om haar barefootzadel zo af en toe eens aan ons uit te lenen. Dit zadel past Lotus en dus hebben we er alweer twee heerlijke buitenritten op zitten!
Vandaag vond ik het toch wel tijd om ook eens in de bak aan de slag te gaan, dus gevraagd of ik het zadel mocht lenen en Miranda ging zelfs mee om foto's te maken!
(Heel erg bedankt hiervoor!!)Verwacht geen perfect lopend paard en al helemaal geen perfect zittende ruiter, want ik moet vreselijk aan dit zadel wennen en hobbel af en toe nog alle kanten op.
Lotus was ontzettend blij dat ze vandaag weer mocht werken en was super braaf, maar ik voelde (en zie aan de foto's) dat er nog héél veel werk aan de winkel is!Half maart hoop ik toch eindelijk mijn eigen zadel te hebben en tot die tijd mogen we misschien de barefoot nog eens lenen.

Ik:
- Moet recht zitten!! (komt ook door de onwennigheid in het zadel)
- Moet voor me uit kijken ipv naar beneden!
- Moet op mijn handen en benen letten
Lotus:
- Gaat snel te diep lopen
- Valt soms op de voorhand.
- Wil graag hard, harder, hardst en dat gepaard met een hoop gedram
(Als iemand dé tips heeft om de bovenste twee punten te verbeteren zonder bij Lotus een hoop geren en gedram uit te lokken, hoor ik dat graag!!)

[1] Blije pony!

[2]

[3]

[4] Drafje, hier krult ze zich dus wat op...

[5] Te diep en te strenge binnenhand van mij...

[6]

[7]

[8]

[9]

[10] Weer te diep en mag een stuk actiever van achteren...

[11]

[12] Mijn houding

[13]

[14] Hier wil ze er dus tussenuit piepen en gaan drammen, ik moet mijn handen op hun plaats houden....

[15] Oefenen met vierkant stilstaan; gelukt!
Brave poownie! 
)