Aan het werk met Momo!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Aan het werk met Momo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 19:41

Hoi iedereen,

Hier wat foto's van mij en Momo.

Momo is een manegepaardje, waar ik al heel lang gek van ben!
Helaas rijd ik haar alleen op ponykamp.
Momo is een 12 jarige KWPN, die nu ongeveer 5 jaar manegepaardje is van 'De eekwal' in Emmen.
Ze is voordat ze daar manegepaardje werd, heel lang springpaardje geweest,
waardoor ze niet altijd even makkelijk nagevelijk te rijden is.
Ze heeft last van haar rug, daarom moet ze rond rijden.
Vandaar dat ik misschien af en toe wat 'streng' ben met mijn hand.
Vanaf dat ze daar staat rijd ik haar op kamp, ook ga ik wel eens een dagje heen, om op haar te rijden. <3
Zou het leuk vinden als jullie commentaar geven waar ik de volgende keer op kan letten als ik haar rijd.
Wel graag netjes blijven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lindsey1996

Re: Aan het werk met Momo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:40

De foto's zijn erg klein, kan nu geen commentaar geven, kan je ze niet groter maken???

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:17

Zo ver ik kan zien, ziet het er netjes uit.
Paard moet alleen wat nageeflijker ;)

Kippensoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:25

Het ziet er best goed uit hoor, hoewel ik nog wel wat dingetjes zie aan je houding op sommige foto's.
Soms zie ik je tenen wat naar buiten staan, of het ligt eraan dat die een beetje bewogen zijn...
En je eigen rug mag ook wel iets meer ontspannen, het hoeft geen holle rug te zijn.
Ellebogen netjes in je zij, en dan zit het volgens mij al een stuk lekkerder!

Verder vind ik het er wel lekker uit zien! Hoop dat je hier wat aan hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:32

Dat je paard rond moet worden, is idd goed voor de rug, maar streng zijn met je handen helpt er niet bij, want dan knikt alleen de hals, en de rug blijft zoals hij was. Niet goed dus.

Vind alleen niet dat ze erg rond is, ik stel voor dat je privélessen neemt, zodat je daar goed mee geholpen kunt worden :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 21:34

Yamcha schreef:
Dat je paard rond moet worden, is idd goed voor de rug, maar streng zijn met je handen helpt er niet bij, want dan knikt alleen de hals, en de rug blijft zoals hij was. Niet goed dus.

Vind alleen niet dat ze erg rond is, ik stel voor dat je privélessen neemt, zodat je daar goed mee geholpen kunt worden :)

Ik zeg ook niet dat ik streng ben met mijn handen,
ik zeg dat het er af en toe misschien zo uit kan zien aangezien ze nageeflijk moet rijden.
Zoals ik in mijn stukje zei, is het paardje niet van mij of geen verzorgpaardje.
Anders had ik allang al prive-lessen genomen. :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 21:35

Bedankt voor de tips, commentaren etc. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:37

Kun je dat niet eens overleggen op de manege dan?
Want ik vind het niet helemaal fair om jou een paard te geven wat je nageeflijk móet rijden, maar je niet uit te leggen hoe je dat dan zou moeten doen? Je kan toch op een manegepaard privéles nemen? Imo heb je daar ook veel meer aan dan aan groepslessen, groepsles is leuk entertainment, maar je leert er niet veel van :n

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 21:39

Yamcha schreef:
Kun je dat niet eens overleggen op de manege dan?
Want ik vind het niet helemaal fair om jou een paard te geven wat je nageeflijk móet rijden, maar je niet uit te leggen hoe je dat dan zou moeten doen? Je kan toch op een manegepaard privéles nemen? Imo heb je daar ook veel meer aan dan aan groepslessen, groepsles is leuk entertainment, maar je leert er niet veel van :n

Het is ponykamp, dus je ken dan niet echt prive les krijgen helaas.
Ze is wel erg lastig met nageeflijk rijden, ze is erg sterk daarin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:44

Probeer haar dan te stimuleren dat ze zich wat langer maakt in de hals, en de hals wat laat vallen :j dat is minder belastend voor de rug. Maar zou haar niet nageeflijk proberen te rijden zonder een instructeur, vaak ga je dan toch rukken en plukken (doet iedereen hoor). Ik vind trouwens niet dat je streng bent met je handen, even voor de duidelijkheid, wat ik bedoel is dat je met strenge handen niet een paard nageeflijk krijgt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:16

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Bovendien zijn de foto's die je hebt geplaatst zijn te oud, waardoor de rijtechnische commentaar die gegeven wordt niet meer van toepassing is.
En je foto's zijn te klein, waardoor er moeilijk rijtechnisch commentaar te geven is.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Wanneer je geen 5 recente foto's hebt waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar RIJ-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.