Nieuwe topper Bugatti voor het eerst op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiona

Nieuwe topper Bugatti voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 11:04

Hallo, Ik ben Kiona en ik heb Bugatti sinds eind december 2010 <3 . Daarnaast rijd ik met me E-pony Z1 en heb ik nog een C-pony en D-pony staan.
Bugatti (Riverman x Ulft x Amor) is 4 jaar, ( pas in augustus wordt die 5). Hij is L geklasseerd. ( Helaas is dat niveau bij mij op het moment nog ver te zoeken :P .
Door de weerstomstandigheden in december en januari waren de wegen niet echt begaanbaar dus konden we niet rijden. Dat was niet echt fijn om zo met een nieuw paard te beginnen. Dus ik heb de 1e maand alleen maar kunnen wandelen en wandelen en wandelen. Toen ben ik ong midden januari begonnen met rijden. Waar ik tegen aanloop: Ik had in het begin heel erg veel problemen met me benen aanleggen, hij ging alleen maar harder lopen. Ook zat er geen rem op. Nu gaat het allemaal langzaam beter. Ik wil hem graag meer bij en aan elkaar hebben lopen en natuurlijk op ze eigen benen. Tips zijn van harte welkom! Helaas heb ik niet erg veel duidelijke foto's. Ik krijg hem nog niet lekker aan elkaar.
[

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stapje:
Afbeelding
Recht opzitten zou niet verkeerd zijn:
Afbeelding

Dit is al een beter beeld:
Afbeelding

Benen lang houden
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kiona op 23-02-11 11:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Kiona

Re: Nieuwe topper Bugatti voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 11:04

Hoe komen die fotos nou weer zo klein,,, ?!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:07

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 11:17

Uhu, weet je toevallig hoe het komt dat die fotos zo klein zijn, ik doe dit voor het eerst(A) Ik heb ze geplaats op een internetsite en daar de link van over genomen, maar nu zijn ze dus erg klein!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:19

Heb je ze geupload? Doet dat bijvoorbeeld bij www.imageshack.us en dan kan je het formaat aanpassen.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:21

Hoe dat komt door die foto´s heb ik geen idee van, zijn de foto´s niet van zichzelf klein...
Hoe ik de foto´s kan bekijken zij ze nog best duidelijk ;)

Ik vind het er goed uitzien, soms nog wel een beetje gespannen of hoe ik dat moet zeggen op de 1e foto...

Maar verder ziet het er echt leuk uit +:)+

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 11:26

Bedankt ik ben daar nu aan het uploaden ;)
Er komen zo nog duidelijker fotos:P En wat klopt er niet aan de openingspost

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:27

Heb je post nog een keer doorgelezen en het is wel goed zo. ;) Als je de foto's zo nog kan vervangen voor grotere dan is het goed. :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:29

Volgens mij ken ik dit paard. Is het een merrie of een ruin?

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 11:31

Doubtless schreef:
Volgens mij ken ik dit paard. Is het een merrie of een ruin?

Het is een RUIN.
Hij komt uit Sint maartensvlotbrug,

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 11:32

Bellatrix schreef:
Heb je post nog een keer doorgelezen en het is wel goed zo. ;) Als je de foto's zo nog kan vervangen voor grotere dan is het goed. :j

:j Ja ik heb het doorgelezen, ik d8 namelijk zelf dat ik alles had vermeld :+

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:57

Ziet er leuk uit zeg ! Jammer dat de foto's zo klein zijn.

Volgens mij ben ik ongeveer een jaar geleden bij hem wezen kijken toen die te koop stond. Heb hem laten staan omdat hij nog lang niet bevestigd zadelmak was, maar vond hem heel leuk en vriendelijk. (Weet bijna zeker dat het hetzelfde paard is).

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 12:01

deniece schreef:

Volgens mij ben ik ongeveer een jaar geleden bij hem wezen kijken toen die te koop stond. Heb hem laten staan omdat hij nog lang niet bevestigd zadelmak was, maar vond hem heel leuk en vriendelijk. (Weet bijna zeker dat het hetzelfde paard is).

Hahha das best grappig.
Ik ben er in mei 3x heen geweest ik was helemaal gek op dat paard, we hebben de rontgenfotos na laten kijken door een bevriende dierenarts zelf nog klinisch laten keuren op onze kosten. Maar hun wouden absoluut niet met de prijs zakken dus toen hebben we hem tog maar laten staan. Toen ben ik nog naar zeker 10 andere paarden wezen kijken, maar dat werd hem niet. Hij stond nog steeds op internet dus toen zijn we in november/december nog un x geweest kijken of de klik er nog steeds was, en dat was zo, toen weer een bod uitgebracht en uiteindelijk hebben we tog redelijk onze zin gekregen.
Hij is idd erg vriendelijk, alleen wel een stukje drukker in de omgang dat dat ik verwacht had

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:29

Kiona schreef:
deniece schreef:

Hahha das best grappig.
Ik ben er in mei 3x heen geweest ik was helemaal gek op dat paard, we hebben de rontgenfotos na laten kijken door een bevriende dierenarts zelf nog klinisch laten keuren op onze kosten. Maar hun wouden absoluut niet met de prijs zakken dus toen hebben we hem tog maar laten staan. Toen ben ik nog naar zeker 10 andere paarden wezen kijken, maar dat werd hem niet. Hij stond nog steeds op internet dus toen zijn we in november/december nog un x geweest kijken of de klik er nog steeds was, en dat was zo, toen weer een bod uitgebracht en uiteindelijk hebben we tog redelijk onze zin gekregen.
Hij is idd erg vriendelijk, alleen wel een stukje drukker in de omgang dat dat ik verwacht had

Ik ben toen in januari geweest vorig jaar. Ze gingen hem voorrijden maar dat ging me allemaal al veel te voorzichtig met hoo braaf rustig maar paard en eerst heel voorzichtig hangen en heel rustig zitten etc. Toen ze erop zat ging ie lopen en had ze geen rem meer haha. Ik wou echt een bevestigd paard waar je in je eentje op kon stappen en zo weg mee kon rijden, ben er dus niet eens mee gaan proefrijden. Was dus gewoon voor niets wezen kijken, aan de telefoon zeiden ze dat hij erg braaf was en heel goed zadelmak.
Maar vond hem wel erg leuk! Heel veel plezier ermee, lijkt wel alsof hij dus echt voor jou was bedoeld en al die tijd op jou heeft gewacht ;)

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:55

Ziet er leuk uit hoor.
Probeer wel je hakken goed uit te drukken, en voorderest lekker te ontspannen.
Ga zo door zou ik zeggen! :)

Gloe1lamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:36

Leuk paard, jammer dat je foto's zo klein zijn want dat is moeilijker beoordelen.

Hij mag zeker meer aan elkaar en hij zou van de foto's te zien actiever mogen worden achter. Lekker veel (schijn)overgangen rijden en dan komen jullie er wel :Y)

Lindsey1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:03

Op de foto's die ik zie zit je erg krom en je kijkt ook heel veel naar beneden, waardoor je paard op de voorhand kan vallen. Dus zit rechterop en kijk naar voren, niet naar je paard. Veel succes verder :D

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:15

leuk paard,
he sint maartensvlotbrug dat is een dorp hiernaast..
bij wie heb je hem gekocht?

ga je er ook mee springen?

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:20

daisy_tanja schreef:
leuk paard,
he sint maartensvlotbrug dat is een dorp hiernaast..
bij wie heb je hem gekocht?

ga je er ook mee springen?

Dankje wel, Ik weet niet hoe de oude eigenaar heette.
Dionne Saman heeft hem gereden en zij moest hem voor die eigenaar verkopen.
Ik weet niet of je haar kent?

Ik ga als de tijd er rijp voor is wel mee springen ja. Maar ik wil dressuurtechnisch er wel klaar voor zijn!

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:21

amziss schreef:
Op de foto's die ik zie zit je erg krom en je kijkt ook heel veel naar beneden, waardoor je paard op de voorhand kan vallen. Dus zit rechterop en kijk naar voren, niet naar je paard. Veel succes verder :D

Ja dat klopt, maar dat is allemaal nog erg lastig omdat die nog niet aan elkaar loopt :P
Maar ik zal er aan proberen te werken, bedankt voor de reactie.

ShanaBeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:03

Grotere foto's zijn misschien wel wat noodzakelijk...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:07

Moeilijk om te zien met de kleine fotootjes maar volgens mij ziet het er al best goed uit voor zo'n korte tijd.
Zelf zou je denk k op moeten letten dat je bekken in de juiste stand blijft, je knieen niet optrekken en je been vanuit je heup lang maken en iets naar achteren dragen. Als jouw zit verbetert, denk ik dat je echt schrikt hoeveel anders het plaatje eruit ziet. Heel leuk paard, veel succes ermee!